Data publikacji: 20 czerwca 2025 Aktualizacja: 1 lipca 2025

Jak skutecznie sprzedawać jeden produkt w sklepie internetowym Shoper?

Większość sklepów internetowych zazwyczaj oferuje szeroką gamę produktów, z wieloma wariantami czy zamiennikami. Zdarzają się jednak sklepy oferujące jeden lub kilka produktów.

Mogłoby się wydawać, że sprzedaż w sklepie z tysiącami produktów niczym nie różni się od sprzedaży w sklepie z jednym produktem. Z całą pewnością logistyka będzie wyglądała nieco inaczej, ale także sama strona sklepu internetowego będzie skonstruowana w inny sposób.

W tym artykule poznasz sposoby optymalizacji szablonu w technologii Storefront pod sprzedaż jednego produktu.

Strona główna jako karta produktu

W oprogramowaniu Shoper każdy produkt musi być przypisany do jakiejś kategorii. W momencie kiedy posiadasz w sklepie tylko jeden produkt, można powiedzieć, że prezentowanie kategorii czy nawigowanie do niej kupujących jest zbędne.

Do prezentacji produktu znakomicie nadaje się strona główna sklepu, zwłaszcza w sytuacji kiedy korzystasz z szablonu Storefront. Dzięki tej technologii w prosty sposób Na stronie głównej możesz umieścić wiele modułów, na przykład: Moduł Slider do zaprezentowania zdjęć produktu, moduł: Tekst i multimedia do przedstawienia opisu produktu i najważniejszych jego cech, moduł: Button (Przycisk) odsyłający kupującego do karty produktu.

Przejście do karty produktu będzie konieczne w przypadku, w którym produkt posiada warianty, które kupujący musi wybrać przed dodaniem do koszyka. Jeśli produkt nie posiada wariantów, kliknięcie przycisku “Do koszyka” może bezpośrednio kierować ze strony głównej do koszyka.

Zobacz, jak strona główna została zagospodarowana w sklepie sprzedającym jeden typ okularów, chroniących oczy przed światłem niebieskim

O czym pamiętać podczas budowy strony głównej sprzedającej produkt?

Poniżej zebraliśmy kilka wskazówek, które warto zastosować w przypadku sprzedaży produktu ze strony głównej.

Nie pokazuj linków prowadzących do kategorii.

W tym scenariuszu kategoria, w której znajduje się jeden produkt, nie jest istotna. Dlatego nie musisz w żaden sposób pokazywać odnośników do niej. Ani w formie klikalnych obrazków, ani klasycznych odnośników zazwyczaj dostępnych np. w nagłówku. Oczywiście inne linki w nagłówku tj. np. Kontakt lub O nas, są nadal mile widziane.

Nagłówek sklepu sklep.drchlebus.pl bez linków do kategorii produktowych
Rys 1. Sklep sklep.drchlebus.pl bez linków do kategorii produktowych
Nagłówek sklepu sklep.drchlebus.pl bez linków do kategorii produktowych
Rys 1. Sklep sklep.drchlebus.pl bez linków do kategorii produktowych
Produkt z wariantami.

Jeśli oferujesz produkt w różnym rozmiarze czy kolorze, to siłą rzeczy kupujący musi dokonać wyboru swojego wariantu. Aby przenieść klienta ze strony głównej do karty produktu, najlepiej wykorzystać do tego moduł: Button (Przycisk) (dostępny w szablonie Storefront).

Strona główna sklepu domerituum.pl z przyciskiem kierującym do karty produktu
Rys 2. Przycisk kierujący do karty produktu w sklepie domerituum.pl
Strona główna sklepu domerituum.pl z przyciskiem kierującym do karty produktu
Rys 2. Przycisk kierujący do karty produktu w sklepie domerituum.pl
Produkt bez wariantów

W przypadku produktu bez wariantów nie ma konieczności przekierowania klienta ze strony głównej na kartę produktu (aczkolwiek musi być ona dostępna). Po kliknięciu “Do koszyka” kupujący może być przeniesiony od razu do koszyka. Jak tego dokonać? Najprościej jest wykorzystać moduł prezentujący produkt z funkcyjnym przyciskiem “Do koszyka”.

Można w tym celu wykorzystać moduły: Produkt dnia, bestseller czy Nowość i umieścić go na stronie głównej. Oczywiście w takim przypadku należy zadbać, aby produkt był stale oznaczony jako produkt dnia, bestseller czy nowość. Dodatkowo można wyłączyć wyświetlanie nagłówka takiego modułu. Powyższe działania możliwe są do osiągnięcia w szablonach działających w technologii Storefront.

Przycisk dodający produkt do koszyka zlokalizowany na stronie głównej sklepu holaglasses.pl
Rys 3. Klikniecie przycisku na stronie głównej kieruje od razu do koszyka
Przycisk dodający produkt do koszyka zlokalizowany na stronie głównej sklepu holaglasses.pl
Rys 3. Klikniecie przycisku na stronie głównej kieruje od razu do koszyka
Karta produktu nadal istnieje!

Pomimo tego, że prowadzisz sprzedaż z poziomu strony głównej, nie zapominaj o karcie produktu. O ile strona główna będzie wprowadzeniem do produktu, o tyle karta produktu będzie jej rozwinięciem. Tam kupujący znajdzie więcej zdjęć, bardziej szczegółowe informacje czy chociażby wymagane prawem informacje o bezpieczeństwie produktów (GPSR)

Przyjazny adres URL

Zapewne promocja produktu będzie skupiona przede wszystkim na adresie strony głównej sklepu, aczkolwiek jak już wiesz z wcześniejszego punktu, strona karty produktu nadal istnieje. Dlatego warto dla niej ustawić indywidualny adres URL, aby był równie łatwy do zapamiętania dla kupujących. Na przykład masz domenę nazwamarki.pl, która prowadzi do strony głównej, to dla strony produktu możesz ustawić nazwamarki.pl/nazwaproduktu. Oczywiście dla pozostałych podstron również możesz ustawić przyjazne adresy URL dla strony kontaktu nazwamarki.pl/kontakt itd.

Sprawdź jak sprzedają jeden produkt inne sklepy

Zainspiruj się sklepami, które już sprzedają jeden produkt w sklepie i korzystają z oprogramowania Shoper.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zaprezentować produkt na stronie głównej?
  • Jak postępować kategoriami produktowymi w przypadku sprzedaży jednego produktu?
  • Jak dodawać linki do karty produktu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności