Data publikacji: 27 kwietnia 2015 Aktualizacja: 5 sierpnia 2025

Jak tworzyć panele informacyjne w Google Analytics?

Google Analytics to nieocenione wsparcie dla każdego sklepu internetowego. Dziś podpowiemy Wam, jak wykorzystać jedną z jego najbardziej przydatnych funkcji.

Poprawnie skonfigurowany Google Analytics zapewnia nam dostęp do ogromnej ilości danych, które możemy przeglądać w dziesiątkach raportów. Pisaliśmy już o tym jak wykorzystać dane z Google Analytics oraz omawialiśmy zakładkę „odbiorcy i zebrane w niej informacje. GA daje dostęp do niezwykłej ilości danych – nie sposób przeglądać je wszystkie, z reguły nie jest to także konieczne. W zależności od rodzaju witryny interesujące i pozwalające na podejmowanie trafnych decyzji są różne raporty. Ciekawą funkcją, która pozwala zebrać na jednym ekranie kilka dla nas najważniejszych wraz z wykresami są Panele informacyjne.

blog

Dlaczego warto ich używać?

Tabele i wykresy dostępne w panelach informacyjnych nie zastąpią standardowych i (przede wszystkim) niestandardowych raportów w dogłębnej analizie, niemniej świetnie sprawdzą się jako raporty do przejrzenia po rozpoczęciu pracy. Jedno spojrzenie na panel i już wiemy, które kanały wczoraj przyniosły mniej przychodów niż zwykle, które produkty są najchętniej kupowane i ile wczoraj wydaliśmy na kampanie AdWords.

Jak skonfigurować?

Zanim przystąpimy do konfiguracji panelu (lub paneli, nie jesteśmy ograniczeni tylko do jednego) warto dobrze przemyśleć, jakie dane się w nim znajdą. Nie ma sensu umieszczać tam informacji, których w żaden sposób nie wykorzystamy. Gdy ten etap mamy za sobą, konfigurację przeprowadzimy w kilku krokach.

Pierwszym będzie rozwinięcie w menu bocznym pozycji Panele informacyjne i wybór opcji + Nowy panel. Pojawi się okno, w którym należy wpisać nazwę panelu, wybrać puste tło (bo sami zdecydujemy, jakie dane chcemy mieć w panelu) i kliknąć przycisk Utwórz panel. Opcje importu z galerii omówimy za kilka akapitów.

Drugim krokiem jest już dodanie pierwszego widżetu. Widżetem nazywany jest każdy z elementów widoczny w panelu. Mogą to być dane w postaci wartości liczbowych, osie czasu, mapy, tabele czy wykresy. Przykładowy panel będzie zawierał dane z 4 najważniejszych źródeł ruchu oraz kilka informacji całościowych, a pierwszy widżet obejmie liczbę sesji wraz z liczbą transakcji dzień po dniu dla źródła google / cpc, czyli kampanii AdWords.

Otrzymaliśmy pierwszy wykres, na którym widzimy liczbę sesji oraz transakcji z kampanii AdWords dzień po dniu.

Aby teraz szybko utworzyć 3 kolejne wykresy, nie musimy ich konfigurować od nowa. Wystarczy włączyć edycję obecnego (ołówek w prawym górnym rogu), zmienić źródło / medium oraz nazwę i zamiast przycisku Zapisz wybrać Sklonuj widżet (prawy dolny róg).

W ten sposób szybko utworzyliśmy panel, na którym możemy przejrzeć efektywność naszych najważniejszych źródeł ruchu. Dodajmy do tego jeszcze tabelę z najlepiej sprzedającymi się produktami:

oraz:

  • dane na temat wartości przychodów,
  • liczby transakcji,
  • średniej wartości zamówienia,
  • współczynnika konwersji e-commerce.

Na koniec, aby mieć pod kontrolą, który kanał jest dla nas najważniejszy, dodamy wykres kołowy, który będzie podzielony na źródła ruchu według generowanych przychodów.

Tak skonfigurowane widżety utworzyły poniższy panel:

Jeśli włączymy taki panel z zakresem dat od początku miesiąca do wczoraj, w prosty sposób dowiemy się:

  • czy liczba wejść i transakcji z najważniejszych źródeł ruchu utrzymuje się na zakładanym poziomie,
  • jakie są najchętniej kupowane produkty i czy są to te, których się spodziewaliśmy,
  • które źródło ruchu przynosi najwięcej przychodów i znowu – czy jest to zgodne z założeniami,
  • ile zarobiliśmy, jaka jest średnia wartość zamówienia i współczynnik konwersji.

Dobra rada: Warto pamiętać, że na panele informacyjne także można nałożyć porównanie dat. Możemy więc okres od początku bieżącego miesiąca porównać z tym samym okresem miesiąca poprzedniego. Taki zabieg sprawi, że łatwo zobaczymy czy osiągnięte do tej pory przychody i liczba transakcji są większe lub mniejsze niż miesiąc wcześniej.

7

Gotowe pulpity do pobrania

Jak zostało wspomniane w pierwszej części artykułu, Google Analytics pozwala także na importowanie pulpitów utworzonych przez innych użytkowników. Mnóstwo gotowych rozwiązań znajduje się w Google Analytics Solutions Gallery. Dzięki możliwości filtrowania i sortowania prawdopodobieństwo znalezienia pulpitu nam odpowiadającego jest dość spore.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności