Jak ustawić przedsprzedaż (preorder)?
Co oznacza przedsprzedaż – preorder?
W ramach przedsprzedaży klient sklepu może zamawiać produkty, które jeszcze nie są wyprodukowane i nie znajdują się w magazynie sklepu. Preordery najczęściej można spotkać w branży muzycznej, gamingowej, odzieżowej i elektronicznej, jednak sprawdzą się w przypadku każdego produktu, na który oczekują Twoi klienci.
Preordery pozwalają oszacować zainteresowanie klientów konkretnym produktem i początkowy wolumen sprzedaży. Dzięki temu możesz dokładniej zaplanować budżet oraz proces produkcji danego przedmiotu. Dodatkowo preordery opłacane są z góry, dlatego od razu dysponujesz kwotą, którą możesz przeznaczyć na produkcję.
Pamiętaj, by w przypadku produktów sprzedawanych w ramach preorderu wyraźnie poinformować klienta o dacie premiery produktu oraz terminie, po którym może spodziewać się wysyłki – i oczywiście trzymać się tej obietnicy. Jeżeli po drodze pojawią się opóźnienia, na bieżąco informuj o tym swoich zamawiających (np. za pomocą newslettera), aby nie stracić ich zaufania.
Często stosowaną praktyką w ramach przedsprzedaży jest oferowanie produktu w cenie promocyjnej. Dlatego jeżeli możesz sobie na to pozwolić – ustaw promocję na ten produkt. Sprawdź jak to zrobić w artykule: Dodawanie produktu do promocji?
Ustawianie statusu przedsprzedaży na wybranych produktach w sklepie
W Panelu administracyjnym sklepu masz do dyspozycji kilka możliwości, w tym utworzenie dedykowanej kategorii produktów o nazwie: PREORDER i dodanie w nazwie produktu dopisku: PREORDER.
Możesz też zamieścić w opisie produktu informację o przedsprzedaży wraz z zaplanowanym terminem wysyłki i wyróżnić ją np. kolorem fontu. Możliwe jest także ustawienie specjalnego statusu dostępności oraz sprzedaży, o czym przeczytasz poniżej.
- Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
- Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Stany dostępności produktów (C).
- W prawym górnym rogu kliknij przycisk: DODAJ STAN DOSTĘPNOŚCI (D).
- Wpisz nazwę widoczną dla klienta, wybierz tryb działania: Ręczny, a następnie zaznacz opcję: Można kupować ten produkt i ZAPISZ zmiany.


- Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
- Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Czas wysyłki (C).
- W prawym górnym rogu kliknij przycisk: DODAJ CZAS WYSYŁKI (D).
- Uzupełnij analogicznie do przykładu poniżej i ZAPISZ zmiany.


Możesz też pominąć krok 2 i w kroku 1 do nazwy dostępności dopisać datę wysyłki.
- Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
- W zakładce: Obsługa sklepu > Produkty przejdź do edycji produktu sprzedawanego w ramach przedsprzedaży.
- W zakładce: Dane podstawowe (A) produktu w polach: Stan dostępności oraz Czas realizacji (B) wskaż opcje utworzone w ramach 1 i 2 kroku, a następnie ZAPISZ (C) zmiany.

- Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
- Przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D).
- W sekcji: Informacje o produkcie aktywuj opcje (E): Stan dostępności i Czas realizacji, przesuwając suwak w prawo.

Przykładowy widok po wykonaniu tych 4 kroków.

Pamiętaj, aby dokonać edycji terminu dostawy oraz statusu dostępności, kiedy produkt pojawi się już w regularnej sprzedaży.
Warto zapamiętać!
- Co to i jakie korzyści wynikają z przedsprzedaży w sklepie (preorder)?
- Jak utworzyć nowy status dostępności produktów typu przedsprzedaż/preorder?