Jak ustawić przedsprzedaż (preorder)?

Data publikacji: 3 października 2022 Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Co oznacza przedsprzedaż – preorder?

W ramach przedsprzedaży klient sklepu może zamawiać produkty, które jeszcze nie są wyprodukowane i nie znajdują się w magazynie sklepu. Preordery najczęściej można spotkać w branży muzycznej, gamingowej, odzieżowej i elektronicznej, jednak sprawdzą się w przypadku każdego produktu, na który oczekują Twoi klienci.

Preordery pozwalają oszacować zainteresowanie klientów konkretnym produktem i początkowy wolumen sprzedaży. Dzięki temu możesz dokładniej zaplanować budżet oraz proces produkcji danego przedmiotu. Dodatkowo preordery opłacane są z góry, dlatego od razu dysponujesz kwotą, którą możesz przeznaczyć na produkcję.

Pamiętaj, by w przypadku produktów sprzedawanych w ramach preorderu wyraźnie poinformować klienta o dacie premiery produktu oraz terminie, po którym może spodziewać się wysyłki – i oczywiście trzymać się tej obietnicy. Jeżeli po drodze pojawią się opóźnienia, na bieżąco informuj o tym swoich zamawiających (np. za pomocą newslettera), aby nie stracić ich zaufania.

Często stosowaną praktyką w ramach przedsprzedaży jest oferowanie produktu w cenie promocyjnej. Dlatego jeżeli możesz sobie na to pozwolić – ustaw promocję na ten produkt. Sprawdź jak to zrobić w artykule: Dodawanie produktu do promocji?

Ustawianie statusu przedsprzedaży na wybranych produktach w sklepie

W Panelu administracyjnym sklepu masz do dyspozycji kilka możliwości, w tym utworzenie dedykowanej kategorii produktów o nazwie: PREORDER i dodanie w nazwie produktu dopisku: PREORDER.

Możesz też zamieścić w opisie produktu informację o przedsprzedaży wraz z zaplanowanym terminem wysyłki i wyróżnić ją np. kolorem fontu. Możliwe jest także ustawienie specjalnego statusu dostępności oraz sprzedaży, o czym przeczytasz poniżej.

Utwórz status dostępności produktu o nazwie: Przedsprzedaż/Preorder.
  1. Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
  2. Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Stany dostępności produktów (C).
  3. W prawym górnym rogu kliknij przycisk: DODAJ STAN DOSTĘPNOŚCI (D).
  4. Wpisz nazwę widoczną dla klienta, wybierz tryb działania: Ręczny, a następnie zaznacz opcję: Można kupować ten produkt i ZAPISZ zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Dodaj stan dostępności
Rys 1. Dodawanie stanu dostępności w ramach przedsprzedaży produktów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Dodaj stan dostępności
Rys 1. Dodawanie stanu dostępności w ramach przedsprzedaży produktów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Dodaj status dostępności > Formularz
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowego stanu dostępności w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Dodaj status dostępności > Formularz
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowego stanu dostępności w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Utwórz termin dostawy.
  1. Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
  2. Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Czas wysyłki (C).
  3. W prawym górnym rogu kliknij przycisk: DODAJ CZAS WYSYŁKI (D).
  4. Uzupełnij analogicznie do przykładu poniżej i ZAPISZ zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Czas wysyłki
Rys 3. Kliknij przycisk: Dodaj czas wysyłki, by rozpocząć proces tworzenia nowego czasu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Czas wysyłki
Rys 3. Kliknij przycisk: Dodaj czas wysyłki, by rozpocząć proces tworzenia nowego czasu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Czas wysyłki > Dodanie > Dane podstawowe
Rys 4. Dodawanie nowego czasu wysyłki (np. Wysyłka po 1 grudnia 2022).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Czas wysyłki > Dodanie > Dane podstawowe
Rys 4. Dodawanie nowego czasu wysyłki (np. Wysyłka po 1 grudnia 2022).

Możesz też pominąć krok 2 i w kroku 1 do nazwy dostępności dopisać datę wysyłki.

Przypisz status dostępności i termin dostawy do produktu.
  1. Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
  2. W zakładce: Obsługa sklepu > Produkty przejdź do edycji produktu sprzedawanego w ramach przedsprzedaży.
  3. W zakładce: Dane podstawowe (A) produktu w polach: Stan dostępności oraz Czas realizacji (B) wskaż opcje utworzone w ramach 1 i 2 kroku, a następnie ZAPISZ (C) zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja > Dane podstawowe > Magazyn > Stan dostępności i czas realizacji
Rys 5. Przypisanie statusu dostępności i terminu dostawy przy produkcie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja > Dane podstawowe > Magazyn > Stan dostępności i czas realizacji
Rys 5. Przypisanie statusu dostępności i terminu dostawy przy produkcie.
Upewnij się, że informacje są widoczne na karcie produktu. Sprawdź, czy aktualny szablon sklepu wyświetla na karcie produktu informacje o statusie dostępności i wysyłce.
  1. Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
  2. Przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D).
  3. W sekcji: Informacje o produkcie aktywuj opcje (E): Stan dostępności i Czas realizacji, przesuwając suwak w prawo.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu > Informacje o produkcie > Stan dostępności i Czas realizacji
Rys 6. Włącz informacje o stanie dostępności i czasie realizacji zamówienia na karcie produktu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu > Informacje o produkcie > Stan dostępności i Czas realizacji
Rys 6. Włącz informacje o stanie dostępności i czasie realizacji zamówienia na karcie produktu.

Przykładowy widok po wykonaniu tych 4 kroków.

Przykład wyświetlania dostępności i nowego czasu wysyłki na stronie produktu w sklepie
Rys 7. Sprawdź, jak oznaczone są produkty w postaci preorderów w sklepie internetowym Shoper.
Przykład wyświetlania dostępności i nowego czasu wysyłki na stronie produktu w sklepie
Rys 7. Sprawdź, jak oznaczone są produkty w postaci preorderów w sklepie internetowym Shoper.

Pamiętaj, aby dokonać edycji terminu dostawy oraz statusu dostępności, kiedy produkt pojawi się już w regularnej sprzedaży.

Rozwijaj swój sklep internetowy, integrując go z Allegro za pośrednictwem Apilo! Połącz swoje kanały sprzedaży i zarządzaj nimi z jednego miejsca

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co to i jakie korzyści wynikają z przedsprzedaży w sklepie (preorder)?
  • Jak utworzyć nowy status dostępności produktów typu przedsprzedaż/preorder?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności