Konfiguracja produktów cyfrowych

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 29 września 2024

Oprogramowanie Shoper umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych o dowolnym formacie, np. e-booków, audiobooków, oprogramowania czy muzyki, dodanych na serwer sklepu, lub dostępnych pod linkiem pochodzącym z zewnętrznego systemu.

Proces zakupu produktu cyfrowego jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga od ciebie dodatkowych działań.

Gdzie można skonfigurować produkty cyfrowe?

Konfigurację sprzedaży produktów cyfrowych znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Ustawienia produktów (C) > Produkty cyfrowe (D).

Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe
Rys 1. Przejdź do ustawień sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe
Rys 1. Przejdź do ustawień sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie internetowym na platformie Shoper.

Na ekranie ustawień produktów cyfrowych, ustal:

  • w którym momencie realizacji zamówienia klient ma otrzymać plik i/lub link, wskazując status zamówienia, który wysyła e-mail z plikami,
  • czas ważności linku oraz ilość możliwych pobrań – możesz określić liczbą lub zerem, co oznacza brak limitu. Obydwa ustawienia dotyczą tylko produktu cyfrowego w formie pliku dodanego na serwer sklepu. Czas ważności oraz ilość możliwych pobrań linku z zewnątrz, warunkują ustawienia platformy, z której pobierane są pliki.

Konfiguracja płatności i formy dostawy dla produktów cyfrowych

Jeżeli sprzedajesz w sklepie tylko produkty cyfrowe, wystarczy że skonfigurujesz wybraną przez ciebie metodę płatności dostępną dla klienta, a jako formę dostawy utworzysz np.: Przesyłka elektroniczna.

Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i utwórz dostawę (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 2. Utwórz metodę dostawy dla przesyłek elektronicznych w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 2. Utwórz metodę dostawy dla przesyłek elektronicznych w Panelu administracyjnym sklepu.

Wypełnij formularz nowej dostawy i nadaj jej nazwę, wskazując na produkt cyfrowy.

Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Nowa dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 3. Uzupełnij formularz nowej dostawy dla produktów cyfrowych.
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Nowa dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 3. Uzupełnij formularz nowej dostawy dla produktów cyfrowych.

Instrukcje konfiguracji możliwych metod płatności znajdziesz w sekcji: Centrum Pomocy Shoper Płatności.

Instrukcja prawidłowej konfiguracji dostawy znajduje się w artykule: Jak dodać formę dostawy w sklepie Shoper?

Oto efekt widoczny w koszyku klienta:

Strona koszyka w sklepie internetowym > Dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 4. Klient kupując produkt cyfrowy w sklepie będzie miał zaznaczoną przesyłkę elektroniczną w formie dostaw.
Strona koszyka w sklepie internetowym > Dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 4. Klient kupując produkt cyfrowy w sklepie będzie miał zaznaczoną przesyłkę elektroniczną w formie dostaw.

Jeżeli sprzedajesz w sklepie produkty fizyczne oraz cyfrowe jednocześnie i potrzebujesz zróżnicować metody płatności oraz wysyłki w zależności od typu produktu, możesz skorzystać z możliwości, jakie dają gabaryty produktów opisane w tym poradniku: Przypisywanie produktom gabarytów.

Dodawanie produktu w formie cyfrowej

Instrukcja: jak zdefiniować nowy produkt cyfrowy z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?

Wideo: asortyment i dodawanie produktów w sklepie Shoper

Sprawdź film wyjaśniający dodawanie produktów w sklepie Shoper.

Wideo: zarządzanie asortymentem sklepu na platformie Shoper

Powiązane artykuły nt. sprzedaży produktów cyfrowych w Shoper

Może zainteresować cię również poniższy artykuł Centrum pomocy związany z aplikacją do sprzedaży produktów cyfrowych:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • ustawienia sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie.
  • konfiguracja form płatności i dostaw dla produktu cyfrowego.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności