Konfiguracja produktów cyfrowych
Oprogramowanie Shoper umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych o dowolnym formacie, np. e-booków, audiobooków, oprogramowania czy muzyki, dodanych na serwer sklepu, lub dostępnych pod linkiem pochodzącym z zewnętrznego systemu.
- Więcej informacji: jak utworzyć produkt cyfrowy w sklepie Shoper
Proces zakupu produktu cyfrowego jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga od ciebie dodatkowych działań.
- Jak ustawić sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym?
- Jak skonfigurować płatność i dostawę dla produktu cyfrowego?
- Jak utworzyć produkt cyfrowy w Panelu administracyjnym sklepu?
- Wideo: jak zarządzać asortymentem sklepu na platformie Shoper?
- Dodatkowe aplikacje do sprzedaży produktów w wersji cyfrowej
Gdzie można skonfigurować produkty cyfrowe?
Konfigurację sprzedaży produktów cyfrowych znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Ustawienia produktów (C) > Produkty cyfrowe (D).

Na ekranie ustawień produktów cyfrowych, ustal:
- w którym momencie realizacji zamówienia klient ma otrzymać plik i/lub link, wskazując status zamówienia, który wysyła e-mail z plikami,
- czas ważności linku oraz ilość możliwych pobrań – możesz określić liczbą lub zerem, co oznacza brak limitu. Obydwa ustawienia dotyczą tylko produktu cyfrowego w formie pliku dodanego na serwer sklepu. Czas ważności oraz ilość możliwych pobrań linku z zewnątrz, warunkują ustawienia platformy, z której pobierane są pliki.
Konfiguracja płatności i formy dostawy dla produktów cyfrowych
Jeżeli sprzedajesz w sklepie tylko produkty cyfrowe, wystarczy że skonfigurujesz wybraną przez ciebie metodę płatności dostępną dla klienta, a jako formę dostawy utworzysz np.: Przesyłka elektroniczna.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i utwórz dostawę (D).

Wypełnij formularz nowej dostawy i nadaj jej nazwę, wskazując na produkt cyfrowy.

Instrukcje konfiguracji możliwych metod płatności znajdziesz w sekcji: Centrum Pomocy Shoper Płatności.
Instrukcja prawidłowej konfiguracji dostawy znajduje się w artykule: Jak dodać formę dostawy w sklepie Shoper?
Oto efekt widoczny w koszyku klienta:

Jeżeli sprzedajesz w sklepie produkty fizyczne oraz cyfrowe jednocześnie i potrzebujesz zróżnicować metody płatności oraz wysyłki w zależności od typu produktu, możesz skorzystać z możliwości, jakie dają gabaryty produktów opisane w tym poradniku: Przypisywanie produktom gabarytów.
Dodawanie produktu w formie cyfrowej
Instrukcja: jak zdefiniować nowy produkt cyfrowy z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?
Wideo: asortyment i dodawanie produktów w sklepie Shoper
Sprawdź film wyjaśniający dodawanie produktów w sklepie Shoper.
Powiązane artykuły nt. sprzedaży produktów cyfrowych w Shoper
Może zainteresować cię również poniższy artykuł Centrum pomocy związany z aplikacją do sprzedaży produktów cyfrowych:
Warto zapamiętać!
- ustawienia sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie.
- konfiguracja form płatności i dostaw dla produktu cyfrowego.