Pobieranie produktu cyfrowego przez klienta sklepu Shoper

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 29 września 2024

Jeżeli klient dokonuje zakupu bez rejestracji, musi kliknąć: link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia.

Kliknięcie linku spowoduje pobieranie zakupionego pliku produktu cyfrowego na dysk lokalnego urządzenia lub przeniesienie do zewnętrznego systemu w przypadku linku produktu cyfrowego.

Jeżeli klient dokonuje zakupu w ramach zarejestrowanego w sklepie konta, musi kliknąć: link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia.

System poprosi o zalogowanie się na konto, skąd możliwe będzie pobranie pliku produktu cyfrowego. W przypadku linku produktu cyfrowego pochodzącego z zewnętrznego systemu, klient zostanie przeniesiony do zewnętrznej platformy, skąd pochodzi link.

Czas ważności linku oraz liczbę możliwych pobrań określasz zgodnie z ustaleniami opisanymi wcześniej w ogólnej konfiguracji produktów cyfrowych.

Wymóg pobrania produktu cyfrowego tylko z poziomu wiadomości e-mail podyktowany jest kwestiami bezpieczeństwa, tak aby osoby niepowołane, dysponujące linkiem, nie mogły go otworzyć.

Struktura linku dla zamówienia pochodzącego od klienta niezarejestrowanego jest dłuższa, niż dla klienta zarejestrowanego.

Przykładowy widok e-maila z linkiem do pobrania produktu cyfrowego:

Skrzynka email > Wiadomość z linkiem do pobrania produktu cyfrowego
Rys 1. Klient otrzymuje na swoją skrzynkę wiadomość e-mail z linkiem do produktu cyfrowego.
Skrzynka email > Wiadomość z linkiem do pobrania produktu cyfrowego
Rys 1. Klient otrzymuje na swoją skrzynkę wiadomość e-mail z linkiem do produktu cyfrowego.

Co zrobić, gdy klient sklepu nie otrzymał produktu cyfrowego?

Jeżeli twój klient twierdzi, że nie otrzymał wiadomości z zakupionymi produktami cyfrowymi:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Upewnij się w zakładce: Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili, czy faktycznie wiadomość z linkami do pobrania nie została wysłana.
Jeżeli nie została wysłana, upewnij się czy zamówienie klienta ma status zdefiniowany w zakładce: Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe powodujący wysyłkę zamówienia do klienta.

WAŻNE! Zamówienie powinno być opłacone oraz potwierdzone (jeżeli wymagasz potwierdzenia, co sprawdzisz w: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Wymagaj potwierdzenia zamówień).

Jeżeli zamówienie nie jest opłacone, link nie zostanie wysłany – to zabezpieczenie przed przypadkowym wysłaniem linku.

Zweryfikuj także, czy automatyczna wiadomość e-mail z produktem cyfrowym do pobrania zawiera prawidłowe znaczniki przekazujące link do pobrania produktu cyfrowego (E), oraz opcjonalne dodatkowe informacje jak pobrać plik, skorzystać z jego zawartości itp.

Podgląd tej wiadomości znajduje się w zakładce: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > E-maile do klientów sklepu (C) > Produkt cyfrowy do pobrania (D).

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Produkt cyfrowy do pobrania > Treść HTML
Rys 2. Dodaj odpowiednie znaczniki do pobrania produktu cyfrowego w wysyłanej wiadomości e-mail do klientów sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Produkt cyfrowy do pobrania > Treść HTML
Rys 2. Dodaj odpowiednie znaczniki do pobrania produktu cyfrowego w wysyłanej wiadomości e-mail do klientów sklepu.

Zarządzanie produktami cyfrowymi na oprogramowaniu Shoper

Instrukcja: jak zarządzać produktami w wersji cyfrowej?

Tworzenie produktu cyfrowego w interfejsie sklepu Shoper

Instrukcja: jak utworzyć produkt w formie cyfrowej?

Wideo: asortyment i dodawanie produktów w sklepie Shoper

Sprawdź film wyjaśniający dodawanie produktów w sklepie Shoper.

Wideo: zarządzanie asortymentem sklepu na platformie Shoper

Powiązane artykuły nt. sprzedaży produktów cyfrowych w Shoper

Może zainteresować cię również poniższy artykuł Centrum pomocy związany z aplikacją do sprzedaży produktów cyfrowych:

Zadbaj o nowoczesny i profesjonalny wygląd swojej strony, który przyciągnie więcej klientów. Zobacz gotowe szablony graficzne.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać produkt cyfrowy w Panelu administracyjnego sklepu?
  • Co można ustawić w sprzedaży produktów cyfrowych?
  • Jaką wybrać metodę płatności i dostawę dla produktu cyfrowego?
  • Jak klient pobiera zakupiony produkt cyfrowy?
  • Czy wiadomość e-mail z produktem cyfrowym dotarła do klienta?
  • Wideo poradnik: jak zarządzać asortymentem sklepu na platformie Shoper?
  • Jakie aplikacje pomagają w sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności