Pobieranie produktu cyfrowego przez klienta sklepu Shoper
Jeżeli klient dokonuje zakupu bez rejestracji, musi kliknąć: link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia.
Kliknięcie linku spowoduje pobieranie zakupionego pliku produktu cyfrowego na dysk lokalnego urządzenia lub przeniesienie do zewnętrznego systemu w przypadku linku produktu cyfrowego.
Jeżeli klient dokonuje zakupu w ramach zarejestrowanego w sklepie konta, musi kliknąć: link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia.
System poprosi o zalogowanie się na konto, skąd możliwe będzie pobranie pliku produktu cyfrowego. W przypadku linku produktu cyfrowego pochodzącego z zewnętrznego systemu, klient zostanie przeniesiony do zewnętrznej platformy, skąd pochodzi link.
Czas ważności linku oraz liczbę możliwych pobrań określasz zgodnie z ustaleniami opisanymi wcześniej w ogólnej konfiguracji produktów cyfrowych.
Wymóg pobrania produktu cyfrowego tylko z poziomu wiadomości e-mail podyktowany jest kwestiami bezpieczeństwa, tak aby osoby niepowołane, dysponujące linkiem, nie mogły go otworzyć.
Struktura linku dla zamówienia pochodzącego od klienta niezarejestrowanego jest dłuższa, niż dla klienta zarejestrowanego.
Przykładowy widok e-maila z linkiem do pobrania produktu cyfrowego:

Co zrobić, gdy klient sklepu nie otrzymał produktu cyfrowego?
Jeżeli twój klient twierdzi, że nie otrzymał wiadomości z zakupionymi produktami cyfrowymi:
WAŻNE! Zamówienie powinno być opłacone oraz potwierdzone (jeżeli wymagasz potwierdzenia, co sprawdzisz w: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Wymagaj potwierdzenia zamówień).
Jeżeli zamówienie nie jest opłacone, link nie zostanie wysłany – to zabezpieczenie przed przypadkowym wysłaniem linku.
Podgląd tej wiadomości znajduje się w zakładce: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > E-maile do klientów sklepu (C) > Produkt cyfrowy do pobrania (D).

Zarządzanie produktami cyfrowymi na oprogramowaniu Shoper
Instrukcja: jak zarządzać produktami w wersji cyfrowej?
Tworzenie produktu cyfrowego w interfejsie sklepu Shoper
Instrukcja: jak utworzyć produkt w formie cyfrowej?
Wideo: asortyment i dodawanie produktów w sklepie Shoper
Sprawdź film wyjaśniający dodawanie produktów w sklepie Shoper.
Powiązane artykuły nt. sprzedaży produktów cyfrowych w Shoper
Może zainteresować cię również poniższy artykuł Centrum pomocy związany z aplikacją do sprzedaży produktów cyfrowych:
Zadbaj o nowoczesny i profesjonalny wygląd swojej strony, który przyciągnie więcej klientów. Zobacz gotowe szablony graficzne.
Warto zapamiętać!
- Jak dodać produkt cyfrowy w Panelu administracyjnego sklepu?
- Co można ustawić w sprzedaży produktów cyfrowych?
- Jaką wybrać metodę płatności i dostawę dla produktu cyfrowego?
- Jak klient pobiera zakupiony produkt cyfrowy?
- Czy wiadomość e-mail z produktem cyfrowym dotarła do klienta?
- Wideo poradnik: jak zarządzać asortymentem sklepu na platformie Shoper?
- Jakie aplikacje pomagają w sprzedaży produktów cyfrowych w sklepie?