Jak kupować, Zwroty i inne ważne strony w e-sklepie

Data publikacji: 30 sierpnia 2016 Ostatnia aktualizacja: 27 stycznia 2025

Zapomniane, często pomijane, rzadko kiedy aktualizowane. A strony informacyjne to przecież ważne miejsca w każdym e-sklepie.

Czy strony informacyjne są niezbędne w e-sklepie?
Rys 1. Jaką rolę odgrywają strony informacyjne?
Czy strony informacyjne są niezbędne w e-sklepie?
Rys 1. Jaką rolę odgrywają strony informacyjne?

Dlaczego strony informacyjne w sklepie są takie istotne?

W naszym artykule pomocy pisaliśmy już, że „zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowania z produktem oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest tutaj nasz asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, formy płatności, sposoby oraz koszty dostawy, a także dane kontaktowe”.

Ale jeśli ktoś potrzebuje bardziej zachęcającej odpowiedzi, to dodamy do tego, że strony informacyjne mogą równie dobrze zachęcać do robienia zakupów w Twoim sklepie, co najlepsze zdjęcia produktów. Kluczem do sukcesu jest forma i treść takich podstron. Żadna to sztuka podpiąć do sklepu strony: „Kontakt”, „Informacje o firmie”, „Jak kupować?” czy „Zwroty”, nie poświęcając im przy tym większej uwagi. Wiadomo, że w Twoim sklepie najważniejsza jest oferta, katalog produktów i cena, ale strony informacyjne powinny dla Ciebie stanowić taką samą wizytówkę biznesu, co wynajęte na potrzeby lookbooków (jeśli np. sprzedajesz odzież) modelki lub (jeśli sprzedajesz części i akcesoria) samochody.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak dużą wagę klienci przywiązują nie tylko do wyglądu strony oferowanego u Ciebie produktu, ale i stron z danymi kontaktowymi oraz zasadami zakup/wymiany/zwrotu towarów. Bo im ktoś więcej wkłada czasu i pracy w profesjonalny wygląd całego sklepu, tym odbiorca większe ma do niego zaufanie. Sklepy robione po macoszemu, bez pomysłu na siebie, odstraszające grafiką i treściami pisanymi na kolanie, każą podejrzewać, że stoją za nimi ludzie nie traktujący całego e-biznesu, a więc też i nas, klientów, poważnie.

Przykłady stron informacyjnych, które inspirują

Podstrona Kontakt

Weźmy najprostszą podstronę „Kontakt”. Oto jedna z nich, która może wyglądać tak:

Podstrona Kontakt z danymi firmy
Rys 2. Przykład prostej podstrony kontaktowej dla klientów sklepu online.
Podstrona Kontakt z danymi firmy
Rys 2. Przykład prostej podstrony kontaktowej dla klientów sklepu online.

Albo tak – gdzie jest miejsce na kilka miłych słów wstępu oraz podstawowe informacje: jak, z kim i kiedy się kontaktować. Zobacz zdjęcie poniżej – widzisz teraz różnicę?

Przykład bardziej zaawansowanej podstrony kontaktowej
Rys 3. Widok podstrony: Kontakt z większą porcją informacji dla klientów.
Przykład bardziej zaawansowanej podstrony kontaktowej
Rys 3. Widok podstrony: Kontakt z większą porcją informacji dla klientów.

Podstrona Dostawa

Inna strona informacyjna, „Dostawa”, też w sklepie Selfieroom – mimo że prostymi środkami – zrobiona jest wzorcowo. Konkretne dane i liczby, kilka zdań wyjaśnienia, przejrzystość oferty – o to właśnie chodzi. Każdy po kliknięciu w link z nazwą „Dostawa”, dowie się stamtąd wszystkiego, czego akurat potrzebuje.

Jak sklep Selfieroom informuje klientów o dostawie?
Rys 4. Przykład informowania klientów o formach dostawy w sklepie Selfieroom.
Jak sklep Selfieroom informuje klientów o dostawie?
Rys 4. Przykład informowania klientów o formach dostawy w sklepie Selfieroom.

Podstrona Jak kupować?

Taka sama zasada powinna przyświecać wszystkim innym stronom informacyjnym. Zwłaszcza tej, na której wyjaśniasz „Jak kupować”. Poniższy komunikat to akurat strzał w stopę – po to w końcu mam w sklepie taką stronę, by po kliknięciu w odnośnik do niej, klient znalazł tam całą potrzebną mu wiedzę. A nie po to, by odsyłać go do pisania mejla albo łapania za telefon.

Jeśli bardzo chcemy, by zostawił w sklepie namiar na siebie – zachęćmy go do zapisania się np. do newslettera albo skorzystania z promocji, która będzie wymagać podanie danych kontaktowych. Na stronie sklepu jednak zamieśćmy tyle informacji, ile tylko potrzeba do wygodnych i bezpiecznych zakupów online. Udostępnienie strony „FAQ”? Jasne – użytkownicy chętnie szukają na niej informacji o zamówieniach i dostawie.

Zamieść odpowiednią ilość informacji o procesie kupowania w e-sklepie
Rys 5. Przykładowa strona informacyjna z komunikatem na temat procesu kupowania.
Zamieść odpowiednią ilość informacji o procesie kupowania w e-sklepie
Rys 5. Przykładowa strona informacyjna z komunikatem na temat procesu kupowania.

Tutaj natomiast przykład, jak to powinno wyglądać właściwie. Mamy konkret. „Nie wiesz jak kupować? My Ci chętnie powiemy” – i o to tutaj właśnie chodzi.

Instrukcja kupowania w 4 krokach
Rys 6. W jaki sposób opisać proces kupowania w swoim sklepie internetowym?
Instrukcja kupowania w 4 krokach
Rys 6. W jaki sposób opisać proces kupowania w swoim sklepie internetowym?

Podstrona O mnie / O firmie

A strony „O mnie”, „O firmie”? Przeklikując się przez kolejne sklepy internetowe wcale nie tak łatwo trafić na stronę, która byłaby czymś więcej niż koniecznością wrzucenia kilkunastu słów kluczowych i załatwienia kwestii SEO. Ta podstrona powinna być akurat najlepszą wizytówką Twojego biznesu. Powinna zawierać krótki opis firmy, wyjaśnienie skąd wziął się pomysł na sklep, skąd asortyment i dlaczego to właśnie u Ciebie klient powinien spędzić kilkanaście najbliższych minut i zrobić zakupy. Zachęć go do tego swoją historią, zmotywuj do działania i zainspiruj ciekawym wpisem. Pan Lis niech będzie dla Ciebie wskazówką, ale własną i oryginalną stronę „O mnie” musisz zrobić naprawdę po swojemu.

Jak zachęcić klientów do zakupów w swoim sklepie?
Rys 7. Stwórz jak najlepszą wizytówkę swojego biznesu na przykładzie sklepu Pan Lis.
Jak zachęcić klientów do zakupów w swoim sklepie?
Rys 7. Stwórz jak najlepszą wizytówkę swojego biznesu na przykładzie sklepu Pan Lis.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czy strony informacyjne mogą pomóc w sprzedaży?
  • Jak tworzyć inspirujące strony informacyjne?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności