Migracja sklepu na Shoper a SEO: zobacz, ile twoja strona może zyskać
Jak zmiana oprogramowania sklepu internetowego może pozytywnie wpłynąć na widoczność sklepu i jego pozycję w wyszukiwarce – zobacz kilka takich przykładów oraz liczb z migracji sklepów Shoplo na platformę Shoper

Pozycjonowanie stron internetowych to proces złożony z wielu czynników – m.in. optymalizacji strony, linkowania, stałej pracy nad witryną, publikowanymi na niej treściami…
Ktoś, kto uruchomił na przykład własny sklep internetowy, prowadził go przez kilka lat na jednej platformie e-commerce, a teraz stoi przed dylematem, czy zmieniać oprogramowanie swojego sklepu, może obawiać się, że zmiana ta wpłynie na budowaną przez niego widoczność sklepu i pozycję w wyszukiwarce. W tym materiale rozwiejemy jego możliwości.
Z artykułu dowiesz się m.in, że…
- Jeden ze sklepów z branży modowej, w ciągu niespełna 3 tygodni po migracji, osiągnął poprawę wyników w top10 o 45%, a w top100 aż o 120%.
- Sklep oferujący tekstylia poprawił swoje pozycje zarówno w top10, jak i w top100 o 60%.
- Jeden ze sklepów oferujących biżuterię odnotował wzrosty w top10 o ponad 360%, a w top100 o ponad 90%.
Zmiana oprogramowania sklepu a SEO?
Zmiana oprogramowania sklepu nie musi wcale oznaczać problemów w zakresie SEO. Wręcz przeciwnie. Dla zobrazowania tych słów przygotowaliśmy kilka liczb i wykresów z migracji sklepów internetowych Shoplo na platformę Shoper.
Podczas przenosin sklepów na platformę Shoper, szczególną wagę przykładamy do tego, aby każdy z nich docelowo osiągnął jeszcze lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W procesie migracji biorą udział doświadczeni eksperci z zakresu SEO, dlatego wszelkie działania podczas przenosin zaplanowane są i wykonywane z uwzględnieniem najlepszych praktyk oraz rekomendacji Google.
Dodatkowo, w Panelu Administratora udostępniamy rozwiązania, które pozwalają na wdrożenie we własnym zakresie, bez znajomości technik programowania, podstawowej optymalizacji sklepu podczas migracji. Tutaj znajdziesz więcej na temat zmiany oprogramowania dla sklepu a wypracowanej pozycji SEO w Google.
- Domyślne ustawienia sklepów Shoper są dostosowywane do wymagań wyszukiwarki i zapewniają pełną z nią kompatybilność.
Przeniesienie sklepu na Shoper poprawia SEO
Po miesiącu od momentu przeniesienia na platformę Shoper, wzięliśmy pod SEO-lupę sklepy Shoplo z największym ruchem. Jak się okazało już po pierwszych tygodniach, ponad 30% sklepów zanotowało wzrost liczby słów kluczowych w top10 o blisko 32% oraz wzrost liczby słów kluczowych w top100 o 22%.
Co ciekawe, doświadczenia specjalistów od SEO pokazują, że pierwsze tygodnie po migracji skutkują zazwyczaj spadkiem pozycji o 10-20%. W dłuższej perspektywie czasowej stabilizują się, wracając do stanu poprzedniego.
W przypadku omawianych tu migracji sklepów internetowych Shoplo na Shoper, dobre wyniki pojawiły się od razu po przenosinach. Co ważne, nie był to chwilowy wzrost, ale każdy z nich zanotował stabilną poprawę widoczności w wyszukiwarce.
Na tym przykładzie wyraźnie więc widać, że zmiana oprogramowania sklepu nie musi wcale oznaczać problemów w zakresie SEO. Ale w przypadku przenosin sklepu na platformę Shoper niesie ze sobą zmianę na lepsze.
Przykłady migracji sklepów z Shoplo na Shoper
Zobacz przykłady sklepów, które przeniosły się na platformę Shoper i w ciągu miesiąca zanotowały bardzo dobre wyniki w obszarze SEO. Duża w tym zasługa samych właścicieli, którzy dołożyli starań, by odwzorować starą stronę główną i nawigację na nowej platformie.
Sklep z modną odzieżą
Pierwszy sklep działa w internecie i sprzedaje w branży odzieżowej od 2020 roku. Na Shoper przeniósł się we wrześniu 2021 roku. W ciągu niespełna trzech tygodni po migracji zanotował zmianę: o 45% więcej fraz w top10 i 120% wzrostu liczby fraz w top100.

Sklep z modną odzieżą
Drugi sklep, który działa w branży odzieżowej od 2016 roku, w podobnym okresie odnotował 20% wzrostu w liczbie fraz zarówno w top10, jak i w top100.

Sklep z biżuterią
Dobry wynik to jednak nie tylko domena branży odzieżowej. Spójrzmy na sklep internetowy sprzedający biżuterię, który działa od grudnia 2020 roku, a na Shoper przeniósł się z początkiem września 2021. Efekty w obszarze SEO? W ciągu czterech tygodni od migracji odnotował wzrost pozycji słów kluczowych w top10 o 367%, a w top100 o ponad 90%.

Sklep z art. spożywczymi
Wzrost fraz w top10 o 75%, w top100 o 37% – taki wynik zanotował sklep z branży spożywczej, sprzedający w internecie od lipca 2020 roku (czyli w czasie, gdy wiele firm przenosiło się do internetu i rozpoczynało sprzedaż art. spożywczych i delikatesowych). Na platformę Shoper przeniósł się z początkiem września 2021 roku.

Sklep z tekstyliami
Kolejny przykład to sklep z branży tekstylnej, który w internecie prowadzi sprzedaż od od 2014 roku. Na Shoper przeniósł się w połowie września 2021. W tym okresie zarówno w top10, jak i w top100 zanotował poprawę pozycji o 60%.

Sklep z częściami i akcesoriami samochodowymi
O 15% po migracji poprawiły się pozycje w top10 i top100 sklepu oferującego akcesoria samochodowe. W kanale online działa od stycznia 2020 roku, na Shoper przeniósł się w połowie września.

Sklep ze sprzętem fitness
I jeszcze sklep ze sprzętem fitness. Młoda marka, która zaczęła sprzedawać na rynku e-commerce wiosną 2021 roku. W połowie września przeniosła się z Shoplo na oprogramowanie Shoper. Zaowocowało to dla niej poprawionymi o 30% wynikami w top10 i top100.

Chcesz zmienić oprogramowanie sklepu? Przenieś go na Shoper
Pozycjonowanie sklepu internetowego należy do bardziej skomplikowanych działań podczas jego prowadzenia i polega na wielu elementach. Dlatego służymy pomocą wszystkim tym, którzy chcą przenieść do nas swoje e-biznesy. Możesz zadać nam dowolne pytanie, wysyłając maila pod adres bok@shoper.pl, możesz też skorzystać z małej ściągawki poniżej, w której punktujemy, o czym przy migracji warto pamiętać.
5 wskazówek SEO, o których warto pamiętać przenosząc sklep:
Kiedy przeniesiesz już swój sklep na Shoper, do Twojej dyspozycji będzie m.in. audyt SEO, który pozwala wskazać, na jakie frazy pozycjonuje się dany sklep, w jakich aspektach można zmienić jego stronę czy treści, by poprawić ich widoczność w wyszukiwarce.
Pamiętaj, że SEO Twojego sklepu jest dla nas bardzo ważne. Dlatego platforma Shoper jest zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google –sklepy pracujące na naszym oprogramowaniu posiadają m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu.
Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna posiada własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.
- Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie zadaj nam pytanie.
Warto zapamiętać!
- Wpływ migracji sklepu na Shoper z perspektywy SEO.