PIT-0 dla młodych a sklep internetowy
Z początkiem sierpnia 2019 roku weszła w życie ustawa o zerowym PIT dla osób do 26. roku życia. Podpowiadamy, jak otrzymaną ulgę z podatku dobrze zainwestować.
Ulga „Bez PIT dla młodych” – bo tak nazywa się ten program rządowy – została przygotowana z myślą o osobach zatrudnionych na etacie lub umowie zleceniu. Objęte nią będą przychody do wysokości 85 528 zł w roku podatkowym. Jedynie w 2019 roku limit będzie wynosił 35 636,67 zł – co wynika z terminu wprowadzenia regulacji (sierpień) – zatem ulgą objętych będzie 5 miesięcy, od sierpnia do grudnia.

Jak skorzystać z ulgi?
Jeśli spełniasz określone w ustawie warunki, czyli nie ukończyłeś/aś 26. roku życia i jesteś zatrudniony/a na umowę o pracę lub umowę zlecenie – wystarczy, jeśli złożysz pracodawcy oświadczenie, że Twoje dochody w całości korzystają ze zwolnienia. Jeśli tego nie zrobisz – wtedy dodatkowe środki trafią do Ciebie w przyszłym roku, po złożeniu zeznania rocznego za 2019 rok.
Jak wykorzystać dodatkowe środki?
W zależności od Twoich dochodów będą to kwoty od ponad 100 do nawet kilkuset złotych.

Przeciętny okres obowiązywania ulgi będzie stosunkowo krótki – bowiem średni wiek rozpoczynania aktywności zawodowej w Polsce to ponad 24 lata (według raportu firmy Sendlak and Sendlak). Dlatego warto pomyśleć nad zainwestowaniem zebranych w ten sposób środków w pierwszy biznes. Na przykład – sklep internetowy.
Zostań e-przedsiębiorcą!
Kapitał zebrany w ciągu 1-2 lat korzystania z ulgi jest wystarczający, by dobrze przygotować się do prowadzenia własnego sklepu internetowego. Co wziąć pod uwagę przy planowaniu biznesu?
Wersja minimum – koszty stałe
- Zakup oprogramowania – jeśli wybierzesz oprogramowanie w modelu SaaS (w chmurze) nie ponosisz kosztów serwera.
- Domena – dobrze jest od początku pracować na własną markę. W większości przypadków za domenę zapłacisz 1 zł w pierwszym roku i ok. 100 zł za przedłużenie adresu na kolejny. Jeśli dopiero wybierasz nazwę dla sklepu, przeczytaj koniecznie ten oto poradnik: Jak wybrać domenę? Uwzględnij też koszty przedłużenia domeny szczególnie, jeśli chcesz ich mieć kilka.
- Certyfikat SSL – jest obowiązkowy! Bez niego nie połączysz sklepu z Facebookiem, nie uruchomisz kampanii produktowej w Google, a pozycjonowanie Twojego sklepu w wyszukiwarce ucierpi. W przypadku sklepu internetowego Shoper zakup certyfikatu to koszt 89 zł rocznie. Więcej przeczytasz o tym na na naszym blogu: czy bez certyfikatu SSL da się sprzedawać?
- Regulamin sklepu internetowego – konieczne zabezpieczenie do legalnej sprzedaży – zarówno dla Ciebie, jak i kupującego. Najlepszą praktyką jest przygotowanie profesjonalnego regulaminu przy współpracy z prawnikiem, chyba że sam posiadasz odpowiednią wiedzę (ale i tak uwaga na klauzule niedozwolone). Na platformie Shoper po instalacji aplikacji Shoper Regulaminy i podaniu odpowiednich informacji wygenerujesz swój regulamin na bazie szablonów przygotowanych przez kancelarię Legal Geek. Otrzymasz też politykę prywatności oraz politykę zwrotów.
Koszty dodatkowe (zależnie od modelu biznesowego i branży)
- Wygląd sklepu – możesz pracować na domyślnej szacie graficznej i stopniowo ją urozmaicać. Jeśli jednak chcesz wyróżnić swój sklep, możesz skorzystać z dodatkowo płatnej szaty graficznej – będzie to koszt rzędu 399-699 zł (płatne jednorazowo). Możesz też zdecydować się na indywidualny projekt.
- Integracja z hurtownią – Shoper udostępnia wiele gotowych integracji z hurtowniami, co sprawdzisz w naszym App Store Shoper. Ceny wahają się od 0 zł (z hurtownią Ptak) do 75 zł miesięcznie.
- Wtyczki i dodatki – te nie są konieczne, ale może się zdarzyć, że zechcesz skorzystać z rozszerzeń dla sklepu. Listę wszystkich dodatkowych aplikacji znajdziesz w App Store Shoper.
- Zakup kasy fiskalnej – musisz to zrobić, jeśli przekroczysz kwotę 20 000 zł obrotu rocznie. Obowiązują również wyjątki przy sprzedaży wysyłkowej (sklepy internetowej). Jeśli chcesz poznać bliżej ten temat, zajrzyj do tego artykułu: czy kasa fiskalna jest potrzebna?
Przeczytaj także: tak sprzedają nasi klienci – poznaj najciekawsze historie sklepów Shoper.
Warto zapamiętać!
- Jak złożyć oświadczenie?
- W co warto zainwestować?
- Jak przygotować się do prowadzenia sklepu internetowego?