Poczta Polska: Odbiór w punkcie

Data publikacji: 10 kwietnia 2018 Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2024

Punkty odbioru osobistego Poczty Polskiej pozwalają na wybranie przez klienta miejsca odbioru przesyłki: w sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan i placówkach Poczty Polskiej, a także automaty w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

Informacja! Możliwość wyboru automatu Pocztex jako miejsca odbioru przesyłki dostępna jest w usłudze Shoper Przesyłki. Dowiedz się więcej o tej usłudze logistycznej: Jak nadawać przesyłki w e-sklepie?

Jak skonfigurować odbiór w punkcie Poczty Polskiej w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ DOSTAWĘ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie
Rys 1. Dodawanie metody dostawy w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie
Rys 1. Dodawanie metody dostawy w sklepie internetowym Shoper.
Wpisz nazwę dostawy (A) np. Odbiór w punkcie Poczty Polskiej, wybierz koniecznie typ: Poczta Polska (B), aktywuj ją (C) i ZAPISZ (D) zmiany, by utworzyć nową dostawę.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Dane podstawowe
Rys 2. Tworzenie dostawy w formie odbioru osobistego w punkcie Poczty Polskiej.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Dane podstawowe
Rys 2. Tworzenie dostawy w formie odbioru osobistego w punkcie Poczty Polskiej.
Jeżeli integracja z Pocztą Polską ogólnie nie była jeszcze aktywowana przez ciebie w sklepie, zajrzyj do instrukcji: Konfiguracja integracji z eNadawcą Poczty Polskiej i skonfiguruj podstawowe ustawienia.
Przejdź do zakładki: Ustawienia konta (A), wprowadź: Klucz API Map Google (B) i ZAPISZ (C) zmiany u dołu ekranu.

Informacje o tym, jak wygenerować klucz API dla Google Maps znajdziesz w artykule: Rejestracja klucza API Google Maps.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Ustawienia konta
Rys 3. Wklej wygenerowany klucz API dla Google Maps w ustawieniach formy dostawy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Ustawienia konta
Rys 3. Wklej wygenerowany klucz API dla Google Maps w ustawieniach formy dostawy.
Przejdź do zakładki: Ustawienia dodatkowe (A), a następnie wybierz: Domyślny typ przesyłki (B) i wpisz numer konta bankowego dla przesyłek pobraniowych (C), oraz zaznacz przesuwając w prawo suwak możliwość dostawy do punku odbioru (D). Potwierdź zmiany klikając przycisk: ZAPISZ (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Ustawienia dodatkowe
Rys 4. Wprowadź numer konta bankowego dla przesyłek pobraniowych w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie > Ustawienia dodatkowe
Rys 4. Wprowadź numer konta bankowego dla przesyłek pobraniowych w sklepie Shoper.

Po zapisaniu zmian forma dostawy: Odbiór w punkcie Poczty Polskiej będzie dostępna w twoim sklepie.

Jak wygląda proces składania zamówienia przez klienta ze skonfigurowanym odbiorem w punkcie?

Prawidłowa konfiguracja pozwoli na wyświetlenie się w koszyku klienta dodatkowego przycisku: wybierz punkt odbioru, otwierającego mapę punktów odbioru (sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan i placówki Poczty Polskiej, a także automaty w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan).

WAŻNE! Pobranie możliwe jest jedynie w placówkach Poczty Polskiej, pozostałe punkty odbioru obsługują tylko zamówienia przedpłacone.

Strona sklepu Shoper > Koszyk > Dostawa
Rys 5. Klient może wybrać dowolny punkt odbioru w placówkach Poczty Polskiej.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Dostawa
Rys 5. Klient może wybrać dowolny punkt odbioru w placówkach Poczty Polskiej.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Dostawa > Punkty odbioru
Rys 6. Wybierz punkt odbioru z listy lub znajdź go na mapie.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Dostawa > Punkty odbioru
Rys 6. Wybierz punkt odbioru z listy lub znajdź go na mapie.

Powiązane artykuły o integracji sklepu z Pocztą Polską

Może zainteresować cię również artykuł Centrum pomocy dotyczący integracji sklepu z eNadawcą Poczty Polskiej:

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Obejrzyj, jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper w wideoporadniku na YouTube.

Wideo poradnik: jak dodać do sklepu formy dostaw i płatności?
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać nową dostawę w formie odbioru osobistego w punkcie Poczty Polskiej?
  • Jak klient wybiera miejsce odbioru przesyłki na stronie koszyka?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o Poczcie Polskiej?
  • Wideo poradnik: jak dostosować metody płatności i opcje dostaw w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności