Posterilla.pl: Historia sukcesu sklepu z autorskimi plakatami – od pasji do biznesu online
- Od architektury do własnego e-commerce
- Jak zacząć e-biznes z małym budżetem?
- Wybór platformy e-commerce
- Podział ról i organizacja pracy
- Proces twórczy i inspiracje
- Bestsellery i preferencje klientów
- Skuteczny marketing w social mediach
- Pakowanie jako element strategii sprzedaży
- Plany na przyszłość: ekspansja międzynarodowa
Jak zamienić pasję w dochodowy biznes internetowy? Poznaj historię Posterilla.pl – polskiego sklepu z autorskimi plakatami, który w ciągu roku stał się głównym źródłem dochodu swoich właścicieli. Zobacz, jak przy minimalnym budżecie można stworzyć wyróżniający się sklep internetowy.

Od architektury do własnego e-commerce
„Sklep z oryginalnymi, autorskimi plakatami, jakich jeszcze nie było! Stworzyliśmy go dla podobnych nam miłośników wnętrz oraz wszystkich, którzy żyją z pasją oraz poszukują inspiracji” – tak o swoim projekcie mówią Ornela i Wojciech Królowie, właściciele Posterilla.pl, działającego na platformie Shoper od 2014 roku.
Jak zacząć e-biznes z małym budżetem?
Z wykształcenia architekt, Ornela Król, wraz z mężem rozpoczęła biznes z budżetem równym dwóm pensjom. „Staraliśmy się od początku prowadzić politykę lowcostową. Bardzo wiele rzeczy zrobiłam i robię samodzielnie” – przyznaje właścicielka. Plakaty drukuje zaprzyjaźniona, lokalna firma, która przywiązuje dużą wagę do jakości swoich usług.
Wybór platformy e-commerce
„Na oprogramowanie Shoper trafiłam zupełnym przypadkiem” – wspomina Ornela. „Decydujący okazał się bezpłatny okres próbny, w którym można zrobić swoją symulację sklepu. Okazało się, że jest to bardzo łatwe, intuicyjne wręcz. Do tego telefoniczna obsługa klienta Shoper działa znakomicie.”
Podział ról i organizacja pracy
Podczas gdy Ornela jest odpowiedzialna za wszystkie projekty i finalne plakaty oraz rysunki, jej mąż, Wojciech, zajmuje się kwestiami technicznymi oraz administracyjnymi. „Jego praca jest na pewno mniej widoczna, gdyż zajmuje się strategią, finansami i w pewnym stopniu również marketingiem oraz logistyką, ale bez jego wsparcia nie byłoby Posterilli” – tłumaczy właścicielka

Proces twórczy i inspiracje
„Na razie na szczęście jest tak, że to nie ja ścigam inspiracje, ale to one mnie same dopadają” – mówi Ornela o kulisach swojej pracy. „Najważniejsze i najcenniejsze są dla mnie pomysły klientów. Codziennie dostaję maile z zapytaniami i pomysłami na plakaty indywidualne. Praca nad każdym projektem trwa od jednego do trzech dni.”

Bestsellery i preferencje klientów
Wśród klientów największą popularnością cieszą się plakaty motywacyjne i utrzymane w kolorystyce czarno-białej lub z miętowymi dodatkami. Najbardziej hitowe ze sklepowego asortymentu to plakaty z „niewidzialną koroną” i „myśleniem na odwrót”.
Skuteczny marketing w social mediach
„Skupiamy się na architekturze i wystroju wnętrz, o tym jest także nasz blog. Organizujemy promocje i konkursy” – wyjaśnia właścicielka. Najbardziej zaangażowani klienci udzielają się na Instagramie, najwięcej zapytań wpada do sklepu przez Facebooka.
Pakowanie jako element strategii sprzedaży
„Doświadczenie kupowania przez internet ma coś z otwierania prezentów-niespodzianek” – zauważa Ornela. „Pierwsze doznanie i kontakt z produktem w paczce jest bardzo ważny i może nastroić odbiorcę bardzo pozytywnie – zachęcić do kolejnych zakupów.”
Plany na przyszłość: ekspansja międzynarodowa
Plakaty Posterilli dostępne są już dla klientów z zagranicy. W planach jest wersja anglojęzyczna plakatów oraz sklepu, a także obecność na platformie Etsy.com. „Mam przekonanie, że na naszą korzyść zawsze będzie działała jakość produktu, świeże pomysły i uważne słuchanie klientów oraz nieustanna chęć rozwijania się” – podsumowuje Ornela.
Warto zapamiętać!
- Historia sukcesu sklepu internetowego z autorskimi plakatami.