Promocja e-sklepu, czyli sprzedaj się dobrze
E-mailem, ładnym zdjęciem, albo sklepem na Facebooku – promować swój biznes można na wiele sposobów. Ale na pewno warto to robić z pomocą poniższych aplikacji.

Kategorie obrazkowe
Twój sklep bardziej czytelny, Twoja oferta jeszcze bardziej atrakcyjna – nie przez przypadek tak właśnie reklamowana jest ta aplikacja. Istota Kategorii obrazkowych polega bowiem na tym, by jak najlepiej wypromować ofertę sklepu na jego stronie głównej.
Moduły z obrazkami, które mają prezentować konkretne kategorie produktów, można konfigurować na różne sposoby, dlatego dla tych e-biznesów i branż, w których ważna jest ich strona wizualna – zdjęcia i ładna prezentacja towarów – aplikacja będzie bardzo przydatna w promocji asortymentu.
PopUp Kreator
Pop-up z zapisem do newslettera (daj swoim klientom możliwość wzięcia udziału w akcjach specjalnych, komunikuj nowości i promocje), z informacją o nowej dostawie/zamkniętym sklepie, albo z jakimkolwiek innym przekazem, który jest dla Ciebie akurat ważny – ta aplikacja pozwoli Ci na tworzenie czterech rodzajów modułów z wyskakującymi pop-upami.
Od Ciebie też zależy, jak długo taka informacja będzie wyświetlana na stronie oraz dokładnie kiedy ma się pojawić – czy po wejściu klienta do sklepu, czy przy próbie wyjścia. Możesz testować różne rozwiązania i dostosowywać mechanizm do sprzedażowych potrzeb Twojego biznesu.

Sklep na Facebooku
Jedna z kilku opcji promowania się w mediach społecznościowych. Facebook to najpopularniejszy z kanałów social media, dlatego myśląc o dotarciu do szerszego grona odbiorców, nie sposób go pominąć w budowaniu sklepowej strategii.
Aplikacja z facebookowym widgetem pozwala na śledzenie Twojego fanpage’u bez konieczności opuszczania strony sklepu. Taki widget wyświetla się w ustalonym przez Ciebie miejscu i prezentuje dowolną zakładkę z Facebooka: podgląd osi czasu, kontaktów lub wydarzeń. W zależności od tego, czym akurat chcesz przyciągnąć do siebie klienta.
W Shoper App Store dostępne są jeszcze dwie inne warte uwagi aplikacje: Sklep na Facebooku znaczy dokładnie tyle, co jego nazwa, Facebook Dynamic Ads to z kolei aplikacja, dzięki której przygotujesz kampanię remarketingową adresowaną do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lub przeglądali konkretne produkty.
FDA wyśle do Facebooka informacje o akcjach wykonanych przez konkretnego użytkownika i dopasuje do niego kreacje reklamowe z wcześniej zdefiniowanych przez Ciebie wzorów. Możliwości promocyjne Twojego sklepu są więc z ich pomocą dużo większe niż Ci się wydaje.
Twitter – karta produktu
Najprostsza i skuteczna metoda do promowania sklepowej oferty w innym kanale social media – Twitterze. Prosta, bo po zainstalowaniu aplikacji stworzony na tym portalu społecznościowym post zawierać będzie krótki opis produktu, zdjęcie oraz link do strony z zakupem.
Efektywna, bo przez ciekawie sformułowany opis i dobrze wykadrowany obrazek kierujesz zainteresowanych klientów bezpośrednio do swojego sklepu.

QuarticON
Czyli aplikacja z mechanizmem rekomendacji. A takie też się w sklepie internetowym bardzo przydają. Na czym to polega? Narzędzie wyświetla użytkownikowi produkty dopasowane do jego indywidualnych potrzeb, opierając się na sesjach danego klienta sklepu i tworząc jego unikalny profil.
Efekt? Promocja asortymentu skrojona pod konkretnego użytkownika i jego zainteresowania. Przez 14 dni do przetestowania za darmo.
Freshmail
Nie ma dobrego sklepu internetowego bez dobrego newslettera – jeśli chcesz budować silną i wiarygodną e-markę, koniecznie musisz dbać o stały kontakt ze swoim klientem.
Można to robić przez Facebooka, można (i należy) przez bazę mailingową, do której powinieneś wysyłać raz w tygodniu mejla. Jakiego? Inspirującego, motywującego nie tylko do zakupów, ale przede wszystkim zachęcającego do czytania.
Nowości w Twojej branży, porady, a jeśli sprzedajesz ciuchy także stylizacje – słowem wszystko to, co może zaciekawić odbiorcę i wbić się w jego pamięć. Od tego właśnie jest ta aplikacja. Ją także znajdziesz w App Store Shoper.
Warto zapamiętać!
- Dodatkowe aplikacje do sklepów internetowych Shoper, które wspierają promocję.