Promocja e-sklepu, czyli sprzedaj się dobrze

Data publikacji: 31 października 2016 Ostatnia aktualizacja: 28 marca 2025

E-mailem, ładnym zdjęciem, albo sklepem na Facebooku – promować swój biznes można na wiele sposobów. Ale na pewno warto to robić z pomocą poniższych aplikacji.

Rys 1. Poznaj dodatki, które wspierają procesy promocji sklepu internetowego.
Rys 1. Poznaj dodatki, które wspierają procesy promocji sklepu internetowego.

Kategorie obrazkowe

Twój sklep bardziej czytelny, Twoja oferta jeszcze bardziej atrakcyjna – nie przez przypadek tak właśnie reklamowana jest ta aplikacja. Istota Kategorii obrazkowych polega bowiem na tym, by jak najlepiej wypromować ofertę sklepu na jego stronie głównej.

Moduły z obrazkami, które mają prezentować konkretne kategorie produktów, można konfigurować na różne sposoby, dlatego dla tych e-biznesów i branż, w których ważna jest ich strona wizualna – zdjęcia i ładna prezentacja towarów – aplikacja będzie bardzo przydatna w promocji asortymentu.

PopUp Kreator

Pop-up z zapisem do newslettera (daj swoim klientom możliwość wzięcia udziału w akcjach specjalnych, komunikuj nowości i promocje), z informacją o nowej dostawie/zamkniętym sklepie, albo z jakimkolwiek innym przekazem, który jest dla Ciebie akurat ważny – ta aplikacja pozwoli Ci na tworzenie czterech rodzajów modułów z wyskakującymi pop-upami.

Od Ciebie też zależy, jak długo taka informacja będzie wyświetlana na stronie oraz dokładnie kiedy ma się pojawić – czy po wejściu klienta do sklepu, czy przy próbie wyjścia. Możesz testować różne rozwiązania i dostosowywać mechanizm do sprzedażowych potrzeb Twojego biznesu.

Sklep na Facebooku

Jedna z kilku opcji promowania się w mediach społecznościowych. Facebook to najpopularniejszy z kanałów social media, dlatego myśląc o dotarciu do szerszego grona odbiorców, nie sposób go pominąć w budowaniu sklepowej strategii.

Aplikacja z facebookowym widgetem pozwala na śledzenie Twojego fanpage’u bez konieczności opuszczania strony sklepu. Taki widget wyświetla się w ustalonym przez Ciebie miejscu i prezentuje dowolną zakładkę z Facebooka: podgląd osi czasu, kontaktów lub wydarzeń. W zależności od tego, czym akurat chcesz przyciągnąć do siebie klienta.

W Shoper App Store dostępne są jeszcze dwie inne warte uwagi aplikacje: Sklep na Facebooku znaczy dokładnie tyle, co jego nazwa, Facebook Dynamic Ads to z kolei aplikacja, dzięki której przygotujesz kampanię remarketingową adresowaną do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lub przeglądali konkretne produkty.

FDA wyśle do Facebooka informacje o akcjach wykonanych przez konkretnego użytkownika i dopasuje do niego kreacje reklamowe z wcześniej zdefiniowanych przez Ciebie wzorów. Możliwości promocyjne Twojego sklepu są więc z ich pomocą dużo większe niż Ci się wydaje.

Twitter – karta produktu

Najprostsza i skuteczna metoda do promowania sklepowej oferty w innym kanale social media – Twitterze. Prosta, bo po zainstalowaniu aplikacji stworzony na tym portalu społecznościowym post zawierać będzie krótki opis produktu, zdjęcie oraz link do strony z zakupem.

Efektywna, bo przez ciekawie sformułowany opis i dobrze wykadrowany obrazek kierujesz zainteresowanych klientów bezpośrednio do swojego sklepu.

QuarticON

Czyli aplikacja z mechanizmem rekomendacji. A takie też się w sklepie internetowym bardzo przydają. Na czym to polega? Narzędzie wyświetla użytkownikowi produkty dopasowane do jego indywidualnych potrzeb, opierając się na sesjach danego klienta sklepu i tworząc jego unikalny profil.

Efekt? Promocja asortymentu skrojona pod konkretnego użytkownika i jego zainteresowania. Przez 14 dni do przetestowania za darmo.

Freshmail

Nie ma dobrego sklepu internetowego bez dobrego newslettera – jeśli chcesz budować silną i wiarygodną e-markę, koniecznie musisz dbać o stały kontakt ze swoim klientem.

Można to robić przez Facebooka, można (i należy) przez bazę mailingową, do której powinieneś wysyłać raz w tygodniu mejla. Jakiego? Inspirującego, motywującego nie tylko do zakupów, ale przede wszystkim zachęcającego do czytania.

Nowości w Twojej branży, porady, a jeśli sprzedajesz ciuchy także stylizacje – słowem wszystko to, co może zaciekawić odbiorcę i wbić się w jego pamięć. Od tego właśnie jest ta aplikacja. Ją także znajdziesz w App Store Shoper.

Warto zapamiętać!
  • Dodatkowe aplikacje do sklepów internetowych Shoper, które wspierają promocję.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności