Autopay: Przykład ścieżki transakcji z PayPo – Zapłać później

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2024

Jak działa ta metoda płatności? Dodając produkty do koszyka, klient wybiera: PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję kodem SMS lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej – bez logowania się do banku czy podawania numeru karty (za pierwszym razem podaje jedynie swoje dane).

Dodawanie płatności odroczonych PayPo w Panelu administracyjnym sklepu

Usługi PayPo to opcja na bezpieczne i wygodne płatności, które pozwalają kupującym w sklepie internetowym zapłacić za zakupy później. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa: PayPo – Zapłać za 30 dni, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach.

Jak działa ta metoda płatności? Dodając produkty do koszyka, klient wybiera: PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję kodem SMS lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej – bez logowania się do banku czy podawania numeru karty (za pierwszym razem podaje jedynie swoje dane). PayPo opłaca rachunek klienta w sklepie internetowym, dzięki czemu sprzedawca otrzymuje płatności od razu (płynność jest zachowana przez cały czas) i może przystąpić do realizacji zamówienia. Kupujący odbiera produkt, sprawdza go i podejmuje decyzję.

PayPo możesz dodać do metod płatności w swoim sklepie internetowym na Shoper w kilku prostych krokach. O tym, jak aktywować tę metodę płatności w koszyku, dowiesz się z następującego artykułu Centrum pomocy: Jak skonfigurować płatności odroczone?

Jak skorzystać z płatności PayPo – Zapłać za 30 dni?

Usługa: PayPo – Zapłać później jest dostępna dla transakcji, gdy wartość koszyka wynosi między 10 zł a 5000 zł brutto.
Kupujący wybiera formę płatności: PayPo – Zapłać później.
Koszyk zakupowy na etapie wyboru formy dostawy i formy płatności
Rys 1. Widok dostępnej metody płatności PayPo w sklepie internetowym Shoper.
Koszyk zakupowy na etapie wyboru formy dostawy i formy płatności
Rys 1. Widok dostępnej metody płatności PayPo w sklepie internetowym Shoper.
Kupujący przechodzi standardową procedurę zakupową.
Po potwierdzeniu zamówienia, kupujący zostaje przekierowany do zewnętrznego serwisu: PayPo.
W przypadku nowego klienta PayPo poprosi o wpisanie numeru telefonu, a następnie o potwierdzenie danych klienta razem z numerem PESEL.
Następnie PayPo prosi klienta o potwierdzenie numeru telefonu poprzez wpisanie otrzymanego kodu SMS.
Po zaakceptowaniu na potwierdzony numer wysyłany jest kod weryfikacyjny.
Po poprawnym wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego kupujący oczekuje na decyzję kredytową.
Dokładny opis transakcji przeczytasz tutaj

Informacja o transakcji opłaconej za pomocą PayPo w szczegółach zamówienia znajdujących się w Panelu administracyjnym sklepu – widoczna w prawej kolumnie (sekcja: Szczegóły płatności).

Panel administracyjny sklepu > Zamówienia > Status płatności za zamówienie
Rys 2. Przejdź do edycji zamówienia w sklepie i sprawdź, czy transakcja została opłacona za pomocą płatności PayPo.
Panel administracyjny sklepu > Zamówienia > Status płatności za zamówienie
Rys 2. Przejdź do edycji zamówienia w sklepie i sprawdź, czy transakcja została opłacona za pomocą płatności PayPo.

Statystyki dotyczące transakcji widoczne są także w panelu PayPo, który jest zakładany podczas rejestracji. Celem uzyskania dostępu do panelu skontaktuj się z obsługą PayPo.

Zwrot przy płatności odroczonej PayPo – krok po kroku

Instrukcja: jak dokonać zwrotu środków przy płatności PayPo – Zapłać później?

Wyświetlanie banera reklamowego PayPo na stronie sklepu

Wykorzystaj w pełni potencjał płatności odroczonych i dodaj na karcie produktu banner PayPo, dzięki któremu Twoi klienci jeszcze przed dodaniem towaru do koszyka dowiedzą się o możliwości zapłacenia za zakupy w późniejszym terminie. Ten mały i prosty trik pozwoli Ci sprzedawać znacznie więcej, a także uratować nawet 15-20% porzuconych koszyków.

Wybieranie domyślnego operatora usługi PayPo

Jednym z kanałów płatności dostępnych w usłudze Shoper Płatności jest PayPo, czyli serwis płatności odroczonych. Możesz zdecydować, za pośrednictwem której z bramek płatniczych (Autopay lub Przelewy24) chcesz udostępniać płatności odroczone swoim klientom.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak skonfigurować usługę PayPo w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Przykładowe zamówienie z wybraną formą płatności zapłać później.
  • Jak zwrócić środki za zamówienie opłacone za pomocą PayPo?
  • Jak zamieścić reklamę płatności PayPo – Zapłać później na stronie sklepu?
  • Jak udostępnić operatora (Autopay lub Przelewy24) dla kanału płatności PayPo?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności