Autopay: Zwrot dla wybranego zamówienia w ramach PayPo

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 23 października 2024

Konfiguracja płatności odroczonych PayPo w Shoper

Usługi PayPo to opcja na bezpieczne i wygodne płatności, które pozwalają kupującym w sklepie internetowym zapłacić za zakupy później. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa: PayPo – Zapłać za 30 dni, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach.

Jak działa ta metoda płatności? Dodając produkty do koszyka, klient wybiera: PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję kodem SMS lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej – bez logowania się do banku czy podawania numeru karty (za pierwszym razem podaje jedynie swoje dane). PayPo opłaca rachunek klienta w sklepie internetowym, dzięki czemu sprzedawca otrzymuje płatności od razu (płynność jest zachowana przez cały czas) i może przystąpić do realizacji zamówienia. Kupujący odbiera produkt, sprawdza go i podejmuje decyzję.

PayPo możesz dodać do metod płatności w swoim sklepie internetowym na Shoper w kilku prostych krokach. O tym, jak aktywować tę metodę płatności w koszyku, dowiesz się z następującego artykułu Centrum pomocy: Jak skonfigurować płatności odroczone?

Realizacja płatności przez PayPo w sklepie internetowym

Instrukcja: jak zapłacić później przy użyciu metody PayPo?

Jak wykonać zwrot w przypadku płatności PayPo – Zapłać później?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B). W kolumnie: Akcje przy zamówieniu dla którego chcesz wykonać zwrot, wybierz: Edytuj (C), aby przejść do szczegółów zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja
Rys 1. Przejdź do edycji wybranego zamówienia w interfejsie sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja
Rys 1. Przejdź do edycji wybranego zamówienia w interfejsie sklepu Shoper.
Kliknij przycisk: ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Zamówienia > Edycja > Karta zamówienia w trybie edycji
Rys 2. W sekcji: Podsumowanie zamówienia administrator sklepu może zarządzać transakcjami.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Zamówienia > Edycja > Karta zamówienia w trybie edycji
Rys 2. W sekcji: Podsumowanie zamówienia administrator sklepu może zarządzać transakcjami.
W oknie: Szczegóły płatności pojawią się informacje o płatności oraz o jej realizacji, po rozwinięciu informacji wyświetli się identyfikator transakcji. Dla transakcji ze statusem zakończone (A) możliwe jest wykonanie zwrotu. W tym celu kliknij: ZWROT (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. Dla zakończonej płatności można dokonać zwrotu środków w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. Dla zakończonej płatności można dokonać zwrotu środków w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Uzupełnij dane formularza zwrotu towaru:
  • Liczbę sztuk zwracanego towaru (A),
  • podaj wartość, jaką chcesz zwrócić klientowi (B) (maksymalnie tyle ile klient pierwotnie zapłacił),
  • wybierz tę samą formę płatności co pierwotna wpłata klienta (C),
  • kliknij: ZWROT (D).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz zwrotu
Rys 4. Wskaż zwracany towar, wartość i formę płatności w formularzu zwrotu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz zwrotu
Rys 4. Wskaż zwracany towar, wartość i formę płatności w formularzu zwrotu.
Po wykonaniu zwrotu pojawi się informacja wraz ze statusem transakcji, po rozwinięciu informacji, wyświetli się identyfikator transakcji zwrotu.

Dodawanie banera reklamowego PayPo – Zapłać później na karcie produktu

Wykorzystaj w pełni potencjał płatności odroczonych i dodaj na karcie produktu banner PayPo, dzięki któremu Twoi klienci jeszcze przed dodaniem towaru do koszyka dowiedzą się o możliwości zapłacenia za zakupy w późniejszym terminie. Ten mały i prosty trik pozwoli Ci sprzedawać znacznie więcej, a także uratować nawet 15-20% porzuconych koszyków.

Ustawianie bramki płatniczej w płatnościach odroczonych

Jednym z kanałów płatności dostępnych w usłudze Shoper Płatności jest PayPo, czyli serwis płatności odroczonych. Możesz zdecydować, za pośrednictwem której z bramek płatniczych (Autopay lub Przelewy24) chcesz udostępniać płatności odroczone swoim klientom.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak aktywować usługę PayPo – Zapłać później?
  • Jakie są etapy transakcji przy użyciu PayPo?
  • Jak wykonać zwrot zamówienia w sklepie internetowym Shoper?
  • Jak zintegrować baner PayPo z kartą produktu w sklepie Shoper?
  • Jak ustawić domyślną bramkę płatniczą dla usługi PayPo – Zapłać później?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności