Data publikacji: 14 kwietnia 2022 Aktualizacja: 1 lipca 2025

Raport: podsumowanie 2021 roku w polskich sklepach internetowych Shoper

Zapytaliśmy internetowych sprzedawców o ich doświadczenia z prowadzenia e-sklepów w 2021 roku oraz o najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed nimi w latach kolejnych. Cały raport Shoper jest już dostępny online.

Podziel się swoimi doświadczeniami sprzedaży w 2021 roku
Rys 1. Zapoznaj się z raportem nt. prowadzenia sklepów internetowym w 2021 roku.
Podziel się swoimi doświadczeniami sprzedaży w 2021 roku
Rys 1. Zapoznaj się z raportem nt. prowadzenia sklepów internetowym w 2021 roku.

Jak co roku publikujemy raport z badania przeprowadzonego wśród polskich e-sprzedawców. Raport powstaje na bazie badania ankietowego wśród właścicieli sklepów internetowych Shoper oraz danych pochodzących ze źródeł własnych.

Przeprowadzone przez nas wywiady oraz analizy to bardzo cenna wiedza w kontekście prowadzenia sprzedaży online. 2021 sam w sobie był bardzo ciekawym rocznikiem w e-commerce. Na zakupy internetowe ruszyła rekordowa liczba Polaków, rekordowo otwierały się również na naszej platformie sklepy internetowe. Tylko w listopadzie 2021 roku otworzyło się blisko tysiąc nowych sklepów internetowych Shoper, co okazało się najlepszym miesięcznym wynikiem w historii naszej firmy. Imponujące rezultaty zanotowali także sprzedawcy korzystający z naszych rozwiązań.

Mapa polskiego e-commerce
Rys 2. Jak kształtuje się mapa rynku e-commerce w Polsce?
Mapa polskiego e-commerce
Rys 2. Jak kształtuje się mapa rynku e-commerce w Polsce?

Największy przyrost nowych sklepów internetowych w stosunku do 2020 roku – 43% – zanotowano w branży Ubrania (dla porównania, w zeszłym roku przyrost tych sklepów w stosunku do roku 2019 wyniósł 22%). W 2021 rosły także sklepy z branży Upominki i akcesoria (wzrost o 32%), Książki i multimedia (29%) oraz sklepy z segmentu Dom i ogród (26%).

Bardzo chętnie zakładane w 2020 roku sklepy z art. spożywczymi (przyrost na poziomie 112%) wciąż otwierają się w internecie, ale już spokojniej. W 2021 roku ich liczba urosła o 10%. Ale to wciąż więcej niż sklepów z branży Automoto (5%) czy Komputery (3%). Branża Zdrowie i uroda, która rok wcześniej zajmowała drugie miejsce pod względem przyrostu liczby sklepów online, w 2021 roku wzrosła o blisko 14%.

Udział poszczególnych branż w ogólnej liczbie sklepów
Rys 3. W jakich branżach powstało najwięcej sklepów online?
Udział poszczególnych branż w ogólnej liczbie sklepów
Rys 3. W jakich branżach powstało najwięcej sklepów online?

Jak w 2021 roku wyglądała sprzedaż w sklepach Shoper? Największą dynamikę wzrostu transakcji zanotowała branża Automoto – było ich 44% więcej niż w 2020. Z kolei w najlepiej rozwijającej się w 2021 roku branży odzieżowej dynamika wyniosła ponad 38%. Duże ożywienie odnotowały też sklepy sprzedające Sport i podróże.

W porównaniu z 2020 rokiem, największy wzrost liczby transakcji zanotowała branża odzieżowa (Ubrania sprzedawały się lepiej o 21%), następnie Dom i ogród (15%) oraz Zdrowie i uroda (9% większa liczba transakcji niż w 2020).

Z jakich branż pochodziły transakcje w sklepach Shoper?
Rys 4. Jakim zainteresowaniem cieszyły się poszczególne branże w sklepach Shoper?
Z jakich branż pochodziły transakcje w sklepach Shoper?
Rys 4. Jakim zainteresowaniem cieszyły się poszczególne branże w sklepach Shoper?

Więcej ciekawych danych znajdziesz w pełnej wersji raportu, dostępnej tutaj.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wyglądał rok 2021 dla polskich e-sklepów?
  • Które branże w e-commerce rosły najszybciej w 2021 roku?
  • Jakie wyzwania czekają e-sprzedawców po 2021 roku?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności