Ustawienia rejestracji klientów

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2024

Rejestracja daje klientom możliwość zapisania np. danych adresowych, tak aby nie musieć ich wprowadzać każdorazowo przy kolejnych zakupach.

Z poziomu administratora daje to wiele możliwości np. dodawania do grup klientów, przydzielania indywidualnych rabatów, prowadzenia mailingu itp.

Jak ustawić opcje rejestracji nowych klientów?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Ustawienia rejestracji (C) i przy opcji: Włącz rejestracje (D) przesuń suwak w prawo.

Po aktywacji opcji: Wymagaj potwierdzenia rejestracji (E) klient nie może się zalogować jeśli adres e-mail nie jest zweryfikowany, czyli dopóki:

  • nie kliknie w link, który jest wysyłany na podany adres mailowy po rejestracji lub,
  • administrator sklepu nie zweryfikuje adresu e-mail ręcznie.

Dzięki możliwości edycji treści e-maila wysyłanego do klienta (można usunąć link aktywacyjny), oraz możliwości ręcznej aktywacji konta klienta, możemy decydować kto z nowych klientów ma prawo kupować (np. weryfikować klienta telefonicznie).

Po aktywacji opcji: Tylko zalogowani widzą ceny (F) tylko zarejestrowani i zalogowani klienci będą widzieć ceny produktów, oraz będą mogli dodawać produkty do koszyka.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji
Rys 1. Włącz i skonfiguruj rejestrację klientów w sklepie według własnych potrzeb.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji
Rys 1. Włącz i skonfiguruj rejestrację klientów w sklepie według własnych potrzeb.
W polu: W rejestracji wymagaj (G) wybieramy jedną z dwóch możliwości: tylko e-mail i hasło lub pełnych danych adresowych, co przekłada się na następujący formularz rejestracyjny:
  • tylko e-mail i hasło.
Podstawowy formularz rejestracji klienta w sklepie Shoper
Rys 2. Widok formularza rejestracyjnego dla klienta sklepu (tylko adres e-mail i hasło).
Podstawowy formularz rejestracji klienta w sklepie Shoper
Rys 2. Widok formularza rejestracyjnego dla klienta sklepu (tylko adres e-mail i hasło).
  • pełnych danych adresowych.
Rozszerzony formularz rejestracji dla klienta w sklepie Shoper
Rys 3. Widok formularza rejestracyjnego dla klienta sklepu (pełne dane adresowe).
Rozszerzony formularz rejestracji dla klienta w sklepie Shoper
Rys 3. Widok formularza rejestracyjnego dla klienta sklepu (pełne dane adresowe).

Do formularza rejestracji, można dodawać pola zdefiniowane przez siebie, zgodnie z artykułem:
Dodatkowe pola formularzy.

Zmiana wysokości rabatu dla nowo zarejestrowanych klientów

Spraw, by twój sklep internetowy stał się bardziej widoczny dla klientów dzięki naszym działaniom SEO.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wybrać formularz rejestracyjny dla nowych klientów sklepu?
  • Jak edytować wartość rabatu dla nowo zarejestrowanych klientów?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności