Ustawienia pozycjonowania produktów i kategorii
Metatagi dla produktów i kategorii
Poza ustawieniami globalnymi strony sklepu (Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Ustawienia podstawowe) możesz wprowadzać zmiany bezpośrednio na karcie produktu oraz w poszczególnych kategoriach, które nadpiszą ustawienia ogólne i pozwolą precyzyjniej pozycjonować produkt. Elementy, które możesz edytować to:
- Tytuł strony (title),
- META Description,
- META Keywords,
- Adres URL.
Pamiętaj, że konfigurując te elementy możesz uzupełniać treści ręcznie, albo pozostawić domyślne znaczniki w klamrach {}, które automatycznie zaciągają informacje podane na karcie produktu.
Krótki i długi opis produktu
Najważniejszą sekcją na karcie produktu wpływającą na jej pozycjonowanie jest opis produktu. Edytor HTML opisu daje szerokie możliwości urozmaicenia treści zgodnie ze sztuką pozycjonerską.
Pamiętaj, że opisy produktów możesz edytować w arkuszu typu Excel i globalnie nanosić zmiany na utworzone już znaczniki HTML za pomocą popularnych narzędzi: Znajdź i zamień lub dla osób bardziej zaawansowanych z wykorzystaniem: wyrażeń regularnych (regex).
Dostępny krótki opis produktu domyślnie wyświetlany jest na liście produktów np. w kategoriach w widoku listy, a główny opis w szczegółach produktu.
WAŻNE! Unikaj duplikowania treści!
Jeden produkt możesz dodać do kilku kategorii jednocześnie poprzez wprowadzenie dodatkowych kategorii w edycji produktu.
Opinie
Opinie o produktach są dodatkowym źródłem treści, dodatkowo wzmacniają wiarygodność sklepu.
Możliwość dodawania opinii przez klientów włączysz w zakładce: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D) > Opinie (E).

Zarządzanie opiniami produktów dostępne jest w zakładce: Obsługa sklepu > Opinie nt. produktów.
Zobacz nasze praktyczne porady dotyczące opisów produktów: Jakość zaindeksowanych stron sklepu a pozycjonowanie.
Opisy kategorii produktów
Edytor HTML opisu górnego i dolnego kategorii, daje szerokie możliwości urozmaicenia treści zgodnie ze sztuką pozycjonerską nad listą kategorii oraz pod listą kategorii.
Aby stworzyć opis kategorii produktowej przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Kategorie (B) > Nazwa kategorii (C). Znajdziesz tutaj dwa pola tekstowe: Opis kategorii (góra) (D) oraz Opis kategorii (dół) (E)

Pozostając w edycji danej kategorii poniżej znajdziesz sekcję Pozycjonowanie – aktywujesz ją za pomocą suwaka, pod dolnym opisem kategorii.

Pamiętaj, że każdy produkt możesz dodać do jednej kategorii głównej i wielu dodatkowych kategorii, dzięki czemu unikasz duplikowania treści.
Warto zapamiętać!
- jak tworzyć opisy i inne elementy contentu dla produktów oraz kategorii.