Ustawienia ogólne pozycjonowania sklepu Shoper
Metatagi (Title, Meta Description, Meta Keywords)
Podstawowe elementy, które konfigurujesz globalnie dla stron to:
– Tytuł strony (title)
Widoczny jest w Google w tym miejscu:
Tytuł strony, to także informacja w pasku przeglądarki, nad adresem strony:
Powinien liczyć 50-70 znaków wraz ze spacjami.
– Meta Description
Widoczny jest w Google w tym miejscu:
Powinien liczyć 150- 160 znaków razem ze spacjami.
– Meta Keywords
Meta Keywords obecnie nie są uwzględniane przez Google, dlatego możesz pominąć te pola podczas uzupełniania.
– Adres URL
Pole pozwala na utworzenie przyjaznego adresu URL (linku) do produktu. Domyślnie adres URL ma taką konstrukcję:
twojadomena.pl/pl/p/Botki-klasyczne-Bravo-Moda/36Konfiguracja przyjaznego adresu URL daje możliwość utworzenia takiego wyglądu linka:
twojadomena.pl/superprzedmiot
Pamiętaj, że konfigurując te elementy możesz uzupełniać treści ręcznie, albo pozostawić domyślne znaczniki w klamrach {} które automatycznie zaciągają informacje podane na karcie produktu. Metadane mogą być różne ze względu na wybrany język.
Powyższe elementy możesz skonfigurować dla stron:
- Strona główna.
- Karta produktu.
- Lista produktów – kategorii.
- Lista produktów – producenta.
- Blog.
Wszystkie ustawienia znajdziesz w sekcji: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B) > SEO (C) > Ustawienia podstawowe (D).
WAŻNE! Pozycjonowanie ogólne na karcie czy liście produktów działa, jeżeli nie zostało skonfigurowane indywidualnie (o czym przeczytasz dalej).
Konfigurując te elementy możesz uzupełniać treści ręcznie, albo używać znaczników w klamrach {} które automatycznie zaciągają informacje podane na karcie produktu. Lista możliwych do użycia znaczników dla każdej sekcji znajduje się pod ikoną: pytajnika (E).
Przykładowe zmienne dostępne dla sekcji: Blog (F):
- {shop_name} – nazwa sklepu,
- {seo_title} – tytuł strony,
- {seo_description} – opis strony,
- {seo_keywords} – słowa kluczowe,
- {blog_article_name} – tytuł wpisu,
- {blog_article_short_description} – skrócona treść wpisu,
- {blog_article_categories} – kategorie wpisu,
- {blog_article_tags} – tagi do wpisu,
- {blog_category_name} – nazwa kategorii,
- {blog_tag_name} – nazwa tagu.
Google Sitemap (mapa strony)
Aby wyszukiwarka Google indeksowała i wyświetlała strony sklepu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, należy dodać mapę witryny (ang. sitemap) do Google Search Console. Liczba oraz jakość zaindeksowanych stron sklepu ma znaczący wpływ na jej pozycjonowanie.
Mapę witryny pobierzesz w prosty sposób z poziomu zakładki: Ustawienia > Zaawansowane > SEO > Google Sitemap. Aby dowiedzieć się, jak zgłosić mapę witryny do Google Search Console, zapoznaj się z poniższym artykułem:
Robots.txt
Plik robots.txt jest specjalnym dokumentem tekstowym sprawdzanym przez roboty wyszukiwarek indeksujących stronę. Znając składnię pliku możemy zablokować indeksowanie poszczególnych stron lub katalogów. Plik domyślnie jest skonfigurowany tak, aby boty Google nie indeksowały takich linków jak: koszyk, rejestracja czy Panel klienta.
Nie zalecamy samodzielnej modyfikacji pliku robots.txt i nie świadczymy wsparcia technicznego w zakresie wprowadzania w nim zmian. Nieprawidłowości są procesem odwracalnym, natomiast wymagają dodatkowej wiedzy technicznej.
Warto zapamiętać!
- ogólne elementy pozycjonowania sklepu: Meta Tagi, Sitemap i Robots.txt.