Ustawienia pozycjonowania sekcji Blog w sklepie Shoper
Każdy sklep działający na oprogramowaniu Shoper może korzystać z wbudowanego modułu bloga.
Blog jest najlepszym miejscem dla działań content marketingowych, pozwala tworzyć unikalne i wartościowe treści, które wspierają pozycjonowanie całej strony sklepu.
Skorzystaj z dodatkowych ustawień Bloga, które wspierają SEO dla sklepu. Aby zacząć, przejdź do zakładki: Wygląd i treści > Blog.
Struktura linków dla wpisów i kategorii wpisów
W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) > Ustawienia bloga (C) > Sekcja: SEO (D) określisz ogólną przestrzeń adresową bloga, strukturę domyślnego formatu URL dla wpisów i domyślnego formatu URL dla kategorii.
Opinie i komentarze do wpisów
Opinie i komentarze do wpisów stanowią dodatkowe źródło contentu. Aktywujesz je również w zakładce: Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: Zarządzaj ustawieniami bloga
W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) >Komentarze (C) zarządzasz opiniami, które zostały pozostawione pod treściami na twoim blogu, a które są dodatkowym źródłem contentu.
Kategorie wpisów i tagi
W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) > Kategorie (C) wpisów utwórz kategorie (tematy), do których przyporządkujesz poszczególne wpisy z bloga.
Edytując kategorię bloga znajdziesz także sekcję Pozycjonowanie w której możesz określić tytuł strony, META Description oraz wskazać strukturę adresu URL do wpisu.
W zakładce: Tagi masz wgląd do używanych we wpisach bloga znaczników ze słowami kluczowymi, którymi otagujesz wpis na blogu.
WAŻNE! Znaczniki tworzysz bezpośrednio we wpisie na blogu.
Ustawienia pojedynczych wpisów
W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) >Lista wpisów (C) redagujesz posty, które będą widoczne na stronie bloga twojego sklepu. Ciekawe, angażujące teksty przyciągają klienta do marki i zachęcają do zakupów, a dodatkowo odpowiednio napisane wpływają na prawidłowe pozycjonowanie strony i widoczność sklepu w wyszukiwarce.
W edycji każdego wpisu (D) na blogu posiada zakładkę Pozycjonowanie (E) w której możesz określić tytuł strony, META Description oraz wskazać strukturę adresu URL do wpisu.
Pozycjonowanie wpisów bloga może odbywać się zgodnie z konfiguracją wskazaną w ogólnym pozycjonowaniu strony sklepu (patrz punkt 1). Konfiguracja bezpośrednio we wpisie nadpisuje ustawienia ogólne i może być bardziej precyzyjna.
Więcej o konfiguracji bloga i prezentowaniu jego treści przeczytasz w artykule: Wyświetlanie wpisów na blogu.
Warto zapamiętać!
- w jaki sposób blog wspiera pozycjonowanie całego sklepu.