Ustawienia pozycjonowania sekcji Blog w sklepie Shoper

Data publikacji: 2 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 12 września 2024

Każdy sklep działający na oprogramowaniu Shoper może korzystać z wbudowanego modułu bloga.

Blog jest najlepszym miejscem dla działań content marketingowych, pozwala tworzyć unikalne i wartościowe treści, które wspierają pozycjonowanie całej strony sklepu.

Skorzystaj z dodatkowych ustawień Bloga, które wspierają SEO dla sklepu. Aby zacząć, przejdź do zakładki: Wygląd i treści > Blog.

Struktura linków dla wpisów i kategorii wpisów

W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) > Ustawienia bloga (C) > Sekcja: SEO (D) określisz ogólną przestrzeń adresową bloga, strukturę domyślnego formatu URL dla wpisów i domyślnego formatu URL dla kategorii.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: SEO
Rys 1. Wybierz domyślny format adresu URL dla wpisów i kategorii na blogu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: SEO
Rys 1. Wybierz domyślny format adresu URL dla wpisów i kategorii na blogu.

Opinie i komentarze do wpisów

Opinie i komentarze do wpisów stanowią dodatkowe źródło contentu. Aktywujesz je również w zakładce: Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: Zarządzaj ustawieniami bloga

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: Zarządzaj ustawieniami opinii
Rys 2. Możesz umożliwić klientom wystawianie komentarzy pod wpisami blogowymi.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga > Sekcja: Zarządzaj ustawieniami opinii
Rys 2. Możesz umożliwić klientom wystawianie komentarzy pod wpisami blogowymi.

W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) >Komentarze (C) zarządzasz opiniami, które zostały pozostawione pod treściami na twoim blogu, a które są dodatkowym źródłem contentu.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Komentarze
Rys 3. Sprawdź, jakie komentarze i opinie wystawili użytkownicy na twoim blogu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Komentarze
Rys 3. Sprawdź, jakie komentarze i opinie wystawili użytkownicy na twoim blogu.

Kategorie wpisów i tagi

W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) > Kategorie (C) wpisów utwórz kategorie (tematy), do których przyporządkujesz poszczególne wpisy z bloga.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treśći > Blog > Kategorie wpisów
Rys 4. Przejdź do listy utworzonych kategorii (tematów) dla wpisów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treśći > Blog > Kategorie wpisów
Rys 4. Przejdź do listy utworzonych kategorii (tematów) dla wpisów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Edytując kategorię bloga znajdziesz także sekcję Pozycjonowanie w której możesz określić tytuł strony, META Description oraz wskazać strukturę adresu URL do wpisu.

Edycja kategorii bloga > Pozycjonowanie
Rys 5. W edycji każdej kategorii można uzupełnić metatagi kluczowe dla pozycjonowania podstrony.
Edycja kategorii bloga > Pozycjonowanie
Rys 5. W edycji każdej kategorii można uzupełnić metatagi kluczowe dla pozycjonowania podstrony.

W zakładce: Tagi masz wgląd do używanych we wpisach bloga znaczników ze słowami kluczowymi, którymi otagujesz wpis na blogu.

WAŻNE! Znaczniki tworzysz bezpośrednio we wpisie na blogu.

Ustawienia pojedynczych wpisów

W zakładce: Wygląd i treści (A) > Blog (B) >Lista wpisów (C) redagujesz posty, które będą widoczne na stronie bloga twojego sklepu. Ciekawe, angażujące teksty przyciągają klienta do marki i zachęcają do zakupów, a dodatkowo odpowiednio napisane wpływają na prawidłowe pozycjonowanie strony i widoczność sklepu w wyszukiwarce.

W edycji każdego wpisu (D) na blogu posiada zakładkę Pozycjonowanie (E) w której możesz określić tytuł strony, META Description oraz wskazać strukturę adresu URL do wpisu.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Lista wpisów > Edytuj wpis > Pozycjonowanie
Rys 6. Edytuj meta dane strony danego wpisu blogowego w interfejsie sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Blog > Lista wpisów > Edytuj wpis > Pozycjonowanie
Rys 6. Edytuj meta dane strony danego wpisu blogowego w interfejsie sklepu Shoper.

Pozycjonowanie wpisów bloga może odbywać się zgodnie z konfiguracją wskazaną w ogólnym pozycjonowaniu strony sklepu (patrz punkt 1). Konfiguracja bezpośrednio we wpisie nadpisuje ustawienia ogólne i może być bardziej precyzyjna.

Więcej o konfiguracji bloga i prezentowaniu jego treści przeczytasz w artykule: Wyświetlanie wpisów na blogu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • w jaki sposób blog wspiera pozycjonowanie całego sklepu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności