Wiadomość e-mail z potwierdzeniem zapisu do newslettera
O tym, że treść wiadomości automatycznych wysyłanych ze sklepu jest ważna, wspominać nie trzeba. Co jednak w nich zawrzeć i jakim językiem się posługiwać?
Skracamy dystans. Ma być miło i przyjaźnie, może być na luzie. Unikamy żartów – są bardzo subiektywne.
Pamiętajmy też, że komunikaty muszą być konkretne i spójne. Klient/subskrybent nie może się zastanawiać, co tak naprawdę pracownicy sklepu mieli na myśli.
Konkretne informacje w wiadomości e-mail do klienta sklepu
Fragment wiadomości: Będziemy wysyłać Ci interesujące informacje o nowościach w naszym sklepie, o wciąż zmieniających się trendach i ogólnie na co powinieneś/aś zwrócić uwagę.
Źle. Zdanie za długie, niepotrzebnie złożone i zakończone elementem nieokreślonym. Jeśli tylko możemy – unikajmy konieczności rozdzielania form męskich i żeńskich, lepiej zastąpić je zdaniami, które na płeć nie wskazują.
Fragment wiadomości: Będziemy wysyłać Ci interesujące informacje o nowościach w naszym sklepie, o zmieniających się trendach i ciekawostkach z branży.
Dobrze. Zdanie też złożone, ale zakończone konkretem. Lepiej się je czyta.
Postaraj się nie odstraszać klientów wysyłaną wiadomością e-mail
Fragment wiadomości: Prosimy, kliknij poniższy link w celu potwierdzenia zapisu Twojego adresu email w naszej bazie subskrybentów.
Źle. Zdanie za długie, niepotrzebnie użyte określenie fachowe (subskrybent), słowo “baza” może odwiedzającego sklep przestraszyć.
Fragment wiadomości: Prosimy, kliknij poniższy link – to potwierdzi, że chcesz, abyśmy wysyłali Ci ciekawe rzeczy.
Dobrze. Konkret, który nie wprowadza w błąd i nie odstrasza.
Bardzo ważna jest też konsekwencja w obranym stylu. Klient może otrzymać maila ze sklepu także w innej okoliczności – być może złożył już jedno zamówienie, być może założył konto.
Jeżeli zamierzasz oprzeć automatyczną korespondencję sklepu na zwrotach bezpośrednich takich jak Ty, Tobie, Ciebie (z małej bądź wielkiej litery), to pamiętaj, aby także w wiadomościach dotyczących zapisu do newslettera nie używać zwrotów typu Państwo, Pan, Pani.
Spełnij obietnicę umieszczoną na module z zapisem. Kod rabatowy? Link do e-booka? Nie zapomnij dodać tych elementów w wiadomości z podziękowaniem za potwierdzenie zapisu.
Pamiętaj też o ujednoliceniu stopki w wiadomościach automatycznych – ona też może budować identyfikację Twojego sklepu. W tym pomoże stosowanie szablonu, który znajdziesz w: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > Szablony wiadomości e-mail (C) > standardowy szablon sklepu (D).

Zawrzyj w jego treści HTML (E) wybrany zwrot grzecznościowy, te dane kontaktowe, które uważasz za kluczowe oraz (opcjonalnie) informację sprzedażową. W powyższym przykładzie jest to “Sprawdź nasze nowości!” z podlinkowaniem do strony z nowościami w sklepie.
Nie usuwaj znacznika {content}! jest on kluczowy dla poprawnego działania szablonu (content to właśnie treść maili typu Subskrypcja – dodanie czy Subskrypcja – potwierdzenie).
Możesz tworzyć kolejne szablony dla wiadomości automatycznych poprzez przycisk Dodaj szablon e-mail. Masz pomysł na odrębne szablony do maili transakcyjnych i do maili “newsletterowych”? Jak najbardziej możesz je zrealizować.
Dla zaawansowanych: w ramach treści HTML możesz stworzyć projekt graficzny szablonu ze zdjęciami, kolorami, indywidualnym układem treści.
Pamiętaj jednak, aby w ramach treści tekstowej umieścić alternatywny komunikat. Część subskrybentów może mieć wyłączoną obsługę HTML na swoich kontach pocztowych.
Szablon (B) odpowiedni dla nowego e-maila automatycznego (A) wybieramy podczas edycji:

Warto zapamiętać!
- jakie informacje umieszczać w wiadomościach e-mail dot. newslettera,
- praktyczne wskazówki projektowania automatycznych wiadomości e-mail.