Zarządzanie zamówieniami z płatnością Klarna
Poprawnie działająca integracja między Shoper, a Klarną oparta jest w dużej mierze o właściwe zarządzanie statusami zamówień złożonych w sklepie.
Czym jest Klarna?
Klarna to szwedzki bank dostarczający znane na całym świecie płatności odroczone. To także międzynarodowa instytucja finansowa, której usługi znane są w 45 krajach. Z usług Klarna korzysta ponad 150 mln kupujących i ponad 500 tys. sprzedawców na całym świecie.
„Zapłać za 30 dni” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych usług finansowych w e-commerce, która dzięki integracji Klarna i Shoper może być dostępna także w Twoim sklepie.
Kupujący korzystający z płatności Klarna ma 30 dni na uregulowanie płatności bez ponoszenia dodatkowych opłat czy prowizji. Ty natomiast otrzymujesz środki od razu po wysłaniu towaru zamówionego przez kupującego.
Konfiguracja integracji Klarna w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
Przed przystąpieniem do konfiguracji integracji w oprogramowaniu Shoper, niezbędne jest założenie konta sprzedawcy w Klarna. Aby uruchomić integrację, najpierw utwórz konto i podpisz umowę, a następnie połącz swój sklep z usługą odroczonych płatności.
Wszystkie kroki szczegółowo opisaliśmy w artykule:
Prawidłowa obsługa zamówień z płatnością Klarna
Poniżej znajdziesz wytyczne, które musisz stosować, aby integracja działała prawidłowo.
W przeciwnym wypadku możesz naruszyć warunki umowy z Klarną.

O zarządzaniu i używaniu statusów w sklepie Shoper dowiesz się tutaj: Statusy zamówień.
Korekta statusu zamówienia wyłącznie po stronie sklepu nie jest wystarczająca. Skoryguj status także w panelu Klarna.
Edycja tych parametrów zamówienia wyłącznie w sklepie nie jest wystarczająca.
W innym przypadku Twoje konto w Klarna może zostać zablokowane, a przyjmowanie płatności tą metodą w sklepie przestanie być możliwe.
Jeśli jednak wcześniej zamówienie to było oznaczone jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), konieczne będzie wykonanie zwrotu środków kupującemu bezpośrednio w Panelu Klarna.
WAŻNE! W przypadku próby zmiany statusu zamówienia z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE) na statusy z innych grup – oprogramowanie Shoper pozwoli na taką zmianę.
Nie będzie to jednak miało wpływu na status zamówienia, jaki został wysłany do serwisu Klarna. Każdorazowo konieczna będzie korekta statusu danego zamówienia w: Panelu Klarna.
Procedura zwrotu środków dla zamówień opłaconych przy pomocy Klarny
Jeśli pojawi się potrzeba wykonania zwrotu środków kupującemu, który opłacił zamówienie za pomocą Klarny, to taki zwrot wykonasz wygodnie i bezpośrednio z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper.
- Więcej informacji: jak przeprowadzać zwroty w przypadku płatności za pomocą Klarna?
FAQ dot. płatności Klarna
W przypadku wątpliwości dotyczących płatności odroczonych Klarna, zachęcamy do zapoznania się z artykułem, który zawiera odpowiedni na najczęściej zadawane pytania przez sprzedawców i klientów sklepu.
Warto zapamiętać!
- Płatności odroczone Klarna – co to za usługa?
- Jak uruchomić usługę „Zapłać za 30 dni” w interfejsie sklepu?
- Jak zarządzać statusami zamówień złożonych w sklepie Shoper?
- Jak zwrócić środki kupującemu, który opłacił zamówienie przez Klarna?
- Co warto sprzedający i kupujący powinien wiedzieć o płatnościach odroczonych?