Zarządzanie zamówieniami z płatnością Klarna

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024

Poprawnie działająca integracja między Shoper, a Klarną oparta jest w dużej mierze o właściwe zarządzanie statusami zamówień złożonych w sklepie.

Czym jest Klarna?

Klarna to szwedzki bank dostarczający znane na całym świecie płatności odroczone. To także międzynarodowa instytucja finansowa, której usługi znane są w 45 krajach. Z usług Klarna korzysta ponad 150 mln kupujących i ponad 500 tys. sprzedawców na całym świecie.

„Zapłać za 30 dni” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych usług finansowych w e-commerce, która dzięki integracji Klarna i Shoper może być dostępna także w Twoim sklepie.

Kupujący korzystający z płatności Klarna ma 30 dni na uregulowanie płatności bez ponoszenia dodatkowych opłat czy prowizji. Ty natomiast otrzymujesz środki od razu po wysłaniu towaru zamówionego przez kupującego.

Konfiguracja integracji Klarna w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Przed przystąpieniem do konfiguracji integracji w oprogramowaniu Shoper, niezbędne jest założenie konta sprzedawcy w Klarna. Aby uruchomić integrację, najpierw utwórz konto i podpisz umowę, a następnie połącz swój sklep z usługą odroczonych płatności.

Wszystkie kroki szczegółowo opisaliśmy w artykule:

Prawidłowa obsługa zamówień z płatnością Klarna

Poniżej znajdziesz wytyczne, które musisz stosować, aby integracja działała prawidłowo.

Oznaczenie zamówienia w sklepie jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE) należy wykonać po faktycznym wysłaniu towaru do klienta.

W przeciwnym wypadku możesz naruszyć warunki umowy z Klarną.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Zamówienia > Klarna > Oznaczenie Zamknięte (zrealizowane)
Rys 1. Po wysłaniu towaru do klienta możesz zmienić status zamówienia na zamknięte (zrealizowane).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Zamówienia > Klarna > Oznaczenie Zamknięte (zrealizowane)
Rys 1. Po wysłaniu towaru do klienta możesz zmienić status zamówienia na zamknięte (zrealizowane).

O zarządzaniu i używaniu statusów w sklepie Shoper dowiesz się tutaj: Statusy zamówień.

Środki z tytułu zamówienia opłaconego za pośrednictwem Klarna, trafiają do Ciebie dopiero w momencie oznaczenia zamówienia jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE).
Co jeśli się pomylę? Bez obaw. Błędne oznaczenie zamówienia jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), wiąże się z koniecznością wprowadzenia korekty statusu zamówienia w Panelu Klarna.

Korekta statusu zamówienia wyłącznie po stronie sklepu nie jest wystarczająca. Skoryguj status także w panelu Klarna.

Jeśli zajdzie konieczność edycja adresu klienta, zmiany cen czy asortymentu zamówienia w momencie kiedy zamówienie widnieje jako: Opłacone, to wiąże się z koniecznością edycji danych zamówienia również w Panelu Klarna.

Edycja tych parametrów zamówienia wyłącznie w sklepie nie jest wystarczająca.

W przypadku chęci zmiany domeny głównej sklepu zintegrowanego z Klarną pamiętaj o aktualizacji domeny w Panelu Klarna przed jej zmianą w sklepie Shoper.

W innym przypadku Twoje konto w Klarna może zostać zablokowane, a przyjmowanie płatności tą metodą w sklepie przestanie być możliwe.

Oznaczenie zamówienia (przypadkowe lub intencjonalne) w sklepie jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (NIEZREALIZOWANE), skutkuje anulowaniem takiego zamówienia w Panelu Klarna.

Jeśli jednak wcześniej zamówienie to było oznaczone jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), konieczne będzie wykonanie zwrotu środków kupującemu bezpośrednio w Panelu Klarna.

Zwrotu środków można dokonać tylko dla zamówień oznaczonych jednym ze statusów z grupy statusów: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE).

WAŻNE! W przypadku próby zmiany statusu zamówienia z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE) na statusy z innych grup – oprogramowanie Shoper pozwoli na taką zmianę.

Nie będzie to jednak miało wpływu na status zamówienia, jaki został wysłany do serwisu Klarna. Każdorazowo konieczna będzie korekta statusu danego zamówienia w: Panelu Klarna.

Procedura zwrotu środków dla zamówień opłaconych przy pomocy Klarny

Jeśli pojawi się potrzeba wykonania zwrotu środków kupującemu, który opłacił zamówienie za pomocą Klarny, to taki zwrot wykonasz wygodnie i bezpośrednio z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper.

FAQ dot. płatności Klarna

W przypadku wątpliwości dotyczących płatności odroczonych Klarna, zachęcamy do zapoznania się z artykułem, który zawiera odpowiedni na najczęściej zadawane pytania przez sprzedawców i klientów sklepu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Płatności odroczone Klarna – co to za usługa?
  • Jak uruchomić usługę „Zapłać za 30 dni” w interfejsie sklepu?
  • Jak zarządzać statusami zamówień złożonych w sklepie Shoper?
  • Jak zwrócić środki kupującemu, który opłacił zamówienie przez Klarna?
  • Co warto sprzedający i kupujący powinien wiedzieć o płatnościach odroczonych?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności