Data publikacji: 23 sierpnia 2024 Aktualizacja: 1 lipca 2025

Jak uruchomić InPost Pay w sklepie Shoper?

Panel InPost Pay pozwoli Ci na zarządzanie usługą oraz na wygenerowanie unikalnych wirtualnych kluczy niezbędnych do integracji InPost Pay ze sklepem Shoper. Z tej instrukcji dowiesz się, w jaki sposób założyć konto w InPost Pay oraz jak skonfigurować tę formę płatności w sklepie Shoper.

Chcąc pobierać faktury, dokonywać zwrotu środków, generować raporty czy zasilać saldo konta, musisz mieć dostęp do panelu transakcyjnego. Dowiedz się jak zarejestować konto w panelu transakcyjnym InPost Pay.

Jak wygląda składanie zamówienia z użyciem InPost Pay?

Jeśli nie widzisz materiału wideo kliknij: Jak działa zakup z InPost Pay?

Jak zweryfikować swój sklep w usłudze InPost Pay?

Chcąc skorzystać z usługi oraz przejść pozytywnie weryfikację, musisz w sklepie posiadać skonfigurowane i aktywowane formy dostawy realizowane przez InPost.

> Jak skonfigurować dostawę InPost w sklepie Shoper?
> Konfiguracja InPost w ramach usługi Shoper Przesyłki

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: AKTYWUJ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy Płatnośći > InPost Pay
Rys 1. W panelu sklepu Shoper aktywuj usługę InPost Pay
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy Płatnośći > InPost Pay
Rys 1. W panelu sklepu Shoper aktywuj usługę InPost Pay
Podaj numer NIP Twojej firmy, zaznacz wymagane zgody i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU.
InPost Pay - rozpoczęcie weryfikacji konta
Rys 2. Podaj dane do weryfikacji i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU
InPost Pay - rozpoczęcie weryfikacji konta
Rys 2. Podaj dane do weryfikacji i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU
Weryfikacji dokonuje pracownik Działu Obsługi Klienta Shoper. Skontaktuje się on z Tobą drogą telefoniczną, przedstawi ofertę oraz odpowie na wszelkie pytania.
InPost Pay - konto w trakcie weryfikacji
Rys 3. Poczekaj na weryfikację konta w InPost
InPost Pay - konto w trakcie weryfikacji
Rys 3. Poczekaj na weryfikację konta w InPost
Informację o weryfikacji konta otrzymasz bezpośrednio od konsultanta, ale także zobaczysz odpowiedni komunikat na liście form płatności w panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 4. Na liście form płatności zobaczysz wynik weryfikacji konta w InPost
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 4. Na liście form płatności zobaczysz wynik weryfikacji konta w InPost

Jak założyć konto w InPost Pay?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 5. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 5. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Przejdź do zakładki: Dane dostępowe (A) i kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY (B).
InPost Pay > Dane dostępowe > Załóż konto InPost Pay
Rys 6. Kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY
InPost Pay > Dane dostępowe > Załóż konto InPost Pay
Rys 6. Kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY
Integracja przeniesie Cię do formularza InPost Pay, który należy uzupełnić. W pierwszej kolejności kliknij: Rozpocznij rejestrację.
InPost Pay - rejestracja
Rys 7. Kliknij: Rozpocznij rejestrację
InPost Pay - rejestracja
Rys 7. Kliknij: Rozpocznij rejestrację

Jeśli przerwiesz proces rejestracji, możesz do niego wrócić, klikając: Kontynuuj rozpoczęty proces.

Uzupełnij dane formularza:
  • Numer NIP
  • Forma prawna Twojej działalności
  • Prefiks numeru telefonu
  • Numer telefonu
  • Adres e-mail

Następnie kliknij: Dalej.

InPost Pay - rejestracja, dane firmy oraz kontaktowe
Rys 8. Uzupełnij formularz i kliknij: Dalej
InPost Pay - rejestracja, dane firmy oraz kontaktowe
Rys 8. Uzupełnij formularz i kliknij: Dalej
W ramach weryfikacji danych zostanie wysłany do Ciebie SMS na podany wcześniej numer telefonu. Wpisz otrzymany kod w widoczne na ekranie pola.
InPost Pay - rejestracja użytkownika, weryfikacja danych
Rys 9. Przepisz kod wysłany do Ciebie SMSem
InPost Pay - rejestracja użytkownika, weryfikacja danych
Rys 9. Przepisz kod wysłany do Ciebie SMSem
Po chwili zobaczysz dane Twojej działalności pobrane z CEIDG. Kliknij: Dalej.
InPost Pay -dane pobrane z CEIDG
Rys 10. Zobaczysz dane swojej działalności pobrane z CEIDG. Jeśli wszystko się zgadza, to kliknij: Dalej
InPost Pay -dane pobrane z CEIDG
Rys 10. Zobaczysz dane swojej działalności pobrane z CEIDG. Jeśli wszystko się zgadza, to kliknij: Dalej
Kolejny krok, to Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta.

Prześlij link na swój telefon lub zeskanuj kod QR, aby przejść do etapu weryfikacji za pomocą dokumentu tożsamości. Weryfikacja odbywa się z wykorzystaniem oprogramowania Onfido.

Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 11. Skorzystaj z linka lub kodu QR, aby przejść do weryfikacji dokumentu
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 11. Skorzystaj z linka lub kodu QR, aby przejść do weryfikacji dokumentu
Prześlij zdjęcia awersu i rewersu Twojego dokumentu tożsamości.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 12. Zrób zdjęcia dowodu osobistego z obu stron
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 12. Zrób zdjęcia dowodu osobistego z obu stron
Następnie za pomocą przedniego aparatu telefonu wykonaj czynności, które mają na celu weryfikację czy jesteś osobą ze zdjęcia widocznego na przesłanym wcześniej dowodzie osobistym.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - weryfikacja osoby ze zdjęcia na dowodzie
Rys 13. Przy pomocy przegniej kamery telefonu wykonaj polecenia widoczne na ekranie
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - weryfikacja osoby ze zdjęcia na dowodzie
Rys 13. Przy pomocy przegniej kamery telefonu wykonaj polecenia widoczne na ekranie

W trakcie wideoweryfikacji wykonasz określone ruchy głową oraz przeczytasz wyświetlane na ekranie cyfry.

W kolejnym kroku zobaczysz swoje dane, które zostały zaczytane z przesłanego dokumentu. Jeśli dane są prawidłowe, kliknij: Potwierdź. Jeśli nie, kliknij: Ponów weryfikację.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - potwierdzanie danych z dokumentu
Rys 14. Potwierdź dane widoczne na przesłanym dokumencie
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - potwierdzanie danych z dokumentu
Rys 14. Potwierdź dane widoczne na przesłanym dokumencie
Kolejne kroki procesu konfiguracji konta InPost Pay:

Pozycja 1
Po pozytywnym zakończeniu procesu rejestracji sprzedawcy i sklepu w usłudze InPost należy ostatecznie aktywować konto. O samą aktywację sprzedawca zostanie poproszony drogą mailową.
Kliknij: Aktywuj konto
InPost Pay - aktywacja konta
Rys 15. Kliknij: Aktywuj konto
InPost Pay - aktywacja konta
Rys 15. Kliknij: Aktywuj konto
Po pierwszym zalogowaniu do Panelu Merchanta należy pamiętać o uzupełnieniu danych o sklepie, które będą widoczne dla kupujących w aplikacji InPost Pay na telefonie. Wybierz domenę sklepu, dla której chcesz wprowadzić dane (A) i w zakładce: Dane sklepu (B) uzupełnij:
  • Nazwę sklepu (C)
  • Kategorię (branżę, w której działa sklep) (D)
  • Technolgię (wybierz: Shoper) (E)
  • Link do logotypu sklepu (na białym tle) (F)
  • Link do negatywu logotypu sklepu (na ciemnym tle) (G)

Kliknij: Zapisz (H), aby wprowadzić zmiany.

InPost Pay - panel merchanta, uzupełnij dane
Rys 16. Uzupełnij pozostałe dane dla danej domeny
InPost Pay - panel merchanta, uzupełnij dane
Rys 16. Uzupełnij pozostałe dane dla danej domeny

Link do logotypu Twojego sklepu zdobędziesz, klikając na niego prawym przyciskiem myszy i wybierając: Kopiuj adres obrazu.

Kopiowanie adresu url do logotypu sklepu internetowego

W każdej przeglądrce komenda kopiowania adresu grafiki może wyglądać nieco inaczej.
Chrome: Kopiuj adres obrazu
Firefox: Kopiuj odnośnik obrazu
Microsoft Edge: Kopiuj link obrazu
Safari: Kopiuj adres grafiki

Jak skonfigurować InPost Pay ze sklepem Shoper?

W zakładce: Klucze InPost Pay (A), kliknij: Utwórz Klucze InPost Pay (B)
InPost Pay > Panel merchanta > Generowanie kluczy dostępu do integracji z Shoper
18. Skopiuj wymagane dane i wklej je w panelu Shoper
InPost Pay > Panel merchanta > Generowanie kluczy dostępu do integracji z Shoper
18. Skopiuj wymagane dane i wklej je w panelu Shoper
Zostaną wygenerowane klucze: Client ID oraz Client Secret. Masz możliwość ich skopiowania (A). Będą one Ci potrzebne, aby dokończyć konfigurację w Panelu administracyjnym sklepu Shoper. Kliknij: Zamknij (B).
InPost Pay - panel merchanta, wygenerowane klucze
Rys 19. Wygenerowane klucze skopiuj i wklej w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
InPost Pay - panel merchanta, wygenerowane klucze
Rys 19. Wygenerowane klucze skopiuj i wklej w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
Po zamknięciu, oprócz Client ID oraz Client Secret zobaczysz także Merchant Client id (A), oraz POS ID (B), które również będą Ci potrzebne do integracji z Shoper.
W panelu InPost Pay skopiuj wygenerowane POS ID
Rys 20. W panelu InPost Pay skopiuj wygenerowane POS ID oraz Merchant Client id
W panelu InPost Pay skopiuj wygenerowane POS ID
Rys 20. W panelu InPost Pay skopiuj wygenerowane POS ID oraz Merchant Client id

Resetowanie Client Secret – w dowolnym momencie możesz zresetować Client Secret, używając ikony trzech kropek po prawej stronie tabeli. Możliwość resetowania Client ID w panelu InPost Pay

W zakładce: Klucze API (A) kliknij: Utwórz Secret (B). Będzie Ci to potrzebne, aby móc wykonywać zwroty płatności InPost Pay do klientów z poziomu panelu sklepu internetowego Shoper.
Tworzenie klucza Secret w zakładce Klucze API w panelu InPost Pay
Rys 21. Tworzenie klucza Secret w zakładce Klucze API w panelu InPost Pay
Tworzenie klucza Secret w zakładce Klucze API w panelu InPost Pay
Rys 21. Tworzenie klucza Secret w zakładce Klucze API w panelu InPost Pay
Wygenerowany klucz Secret do zwrotów możesz skopiować do kolejnych. W razie potrzeby możesz zresetować klucz Secret.
Możliwość resetowanie klucza Secret do zwrotów płatności w Panelu InPost Pay
Rys 22. Możliwość resetowania klucza API Secret
Możliwość resetowanie klucza Secret do zwrotów płatności w Panelu InPost Pay
Rys 22. Możliwość resetowania klucza API Secret

Zwrot zlecony do kupującego, przelewany jest zgodnie z sesjami Elixir. Oznacza to, że na konto kupującego środki wpływają najcześciej kolejnego dnia roboczego.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 20. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 20. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Przejdź do zakładki: Dane dostępowe (A), a z Panelu mechanta InPost Pay skopiuj i wklej: 
  • POS ID (B)
  • Client ID (C)
  • Client Secret (D)
  • Merchant Client id (E)
  • Hasło do zwrotów (Klucz Secret do zwrotów) (F)

 Kliknij: ZAPISZ (G), aby wprowadzić zmiany.

InPost Pay - Dane dostęowe, POS, Client ID, Secret Client
Rys 21. Dane dostępowe z panelu merchanta InPost Pay wklej do panelu sklepu Shoper
InPost Pay - Dane dostęowe, POS, Client ID, Secret Client
Rys 21. Dane dostępowe z panelu merchanta InPost Pay wklej do panelu sklepu Shoper
Następnie przejdź do zakładki: Mapowanie metod dostawy (A) i wybierz, które aktywne metody dostawy dostępne w sklepie, mają być powiązane z usługami: PACZKOMATY i KURIER (B) w usłudze InPost Pay. Możesz też włączyć usługę pobrania (C) dla danej formy dostawy jeśli Twoja umowa z InPost ją obejmuje. Na końcu kliknij: ZAPISZ (D).
InPost Pay - mapowanie form dostawy
Rys 22. Połącz formy dostawy ze sklepu z dostawami dostępnymi w usłudze InPost Pay
InPost Pay - mapowanie form dostawy
Rys 22. Połącz formy dostawy ze sklepu z dostawami dostępnymi w usłudze InPost Pay
W kolejnym kroku przejdź do zakładki: Zgody (A), zaznacz checkbox: Akceptacja regulaminu (B), podaj link do Twojego sklepu, pod którym widnieje regulamin (C), a na końcu kliknij: ZAPISZ (D).

InPost Pay - Zgody
Rys 23. Podaj link do strony z regulaminem Twojego sklepu internetowego
InPost Pay - Zgody
Rys 23. Podaj link do strony z regulaminem Twojego sklepu internetowego
Zakładka: Przyciski InPost Pay (A) jest opcjonalna. Dzięki niej możesz zdecydować czy i gdzie (B) mają być wyświetlane banery InPost Pay oraz jak one mają wyglądać (C). Aby zapisać ustawienia, kliknij: ZAPISZ (D).
InPost Pay - Przyciski InPost Pay
Rys 24, Możesz zdecydować jak mają wyglądać przyciski InPost Pay oraz gdzie mają być wyświetlane
InPost Pay - Przyciski InPost Pay
Rys 24, Możesz zdecydować jak mają wyglądać przyciski InPost Pay oraz gdzie mają być wyświetlane
Na końcu przejdź do zakładki: Dane podstawowe (A), wpisz lub zostaw domyślną nazwę formy płatnosci (B), włącz aktywność formy płatności (C), wybierz obsługiwaną walutę PLN i kliknij: ZAPISZ (E).
InPost Pay - Dane podstaowowe
Rys 25. Włącz aktywność usługi, aby była widoczna dla kupujących w sklepie
InPost Pay - Dane podstaowowe
Rys 25. Włącz aktywność usługi, aby była widoczna dla kupujących w sklepie

Gdzie zarządza się wpłatami przyjętymi przez InPost Pay?

Wpłatami zarządzasz w Panelu Transakcyjnym InPost Pay. Więcej na jego temat dowiesz się z poniższego artykułu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zweryfikować swoją firmę w usłudze InPost Pay?
  • Jak założyć i skonfigurować konto w InPost Pay?
  • Jak zintegrować InPost Pay ze sklepem internetowym Shoper?
  • Instrukcja zarządzania wpłatami przyjętymi za pośrednictwem InPost Pay
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności