Jak uruchomić InPost Pay w sklepie Shoper?

Data publikacji: 23 sierpnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2024

Dowiedz się, w jaki sposób założyć konto w InPost Pay oraz jak skonfigurować tę formę płatności w sklepie Shoper.

Jak zweryfikować swój sklep w usłudze InPost Pay?

Chcąc skorzystać z usługi oraz przejść pozytywnie weryfikację, musisz w sklepie posiadać skonfigurowane i aktywowane formy dostawy realizowane przez InPost.

> Jak skonfigurować dostawę InPost w sklepie Shoper?
> Konfiguracja InPost w ramach usługi Shoper Przesyłki

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: AKTYWUJ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy Płatnośći > InPost Pay
Rys 1. W panelu sklepu Shoper aktywuj usługę InPost Pay
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy Płatnośći > InPost Pay
Rys 1. W panelu sklepu Shoper aktywuj usługę InPost Pay
Podaj numer NIP twojej firmy, zaznacz wymagane zgody i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU.
InPost Pay - rozpoczęcie weryfikacji konta
Rys 2. Podaj dane do weryfikacji i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU
InPost Pay - rozpoczęcie weryfikacji konta
Rys 2. Podaj dane do weryfikacji i kliknij: ROZPOCZNIJ WERYFIKACJĘ SKLEPU

InPost Pay na ten moment nie jest dostępny dla spółek cywilnych oraz podmiotów z tzw. trzeciego sektora (fundacje, stowarzyszenia).

Weryfikacji dokonuje pracownik Działu Obsługi Klienta Shoper. Skontaktuje się on z tobą drogą telefoniczną, przedstawi ofertę oraz odpowie na wszelkie pytania.
InPost Pay - konto w trakcie weryfikacji
Rys 3. Poczekaj na weryfikację konta w InPost
InPost Pay - konto w trakcie weryfikacji
Rys 3. Poczekaj na weryfikację konta w InPost
Informację o weryfikacji konta otrzymasz bezpośrednio od konsultanta, ale także zobaczysz odpowiedni komunikat na liście form płatności w panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 4. Na liście form płatności zobaczysz wynik weryfikacji konta w InPost
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 4. Na liście form płatności zobaczysz wynik weryfikacji konta w InPost

Jak założyć konto w InPost Pay?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 5. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 5. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Przejdź do zakładki: Dane dostępowe (A) i kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY (B).
InPost Pay > Dane dostępowe > Załóż konto InPost Pay
Rys 6. Kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY
InPost Pay > Dane dostępowe > Załóż konto InPost Pay
Rys 6. Kliknij: ZAŁÓŻ KONTO INPOST PAY
Integracja przeniesie cię do formularza InPost Pay, który należy uzupełnić. W pierwszej kolejności kliknij: Rozpocznij rejestrację.
InPost Pay - rejestracja
Rys 7. Kliknij: Rozpocznij rejestrację
InPost Pay - rejestracja
Rys 7. Kliknij: Rozpocznij rejestrację

Jeśli przerwiesz proces rejestracji, możesz do niego wrócić, klikając: Kontynuuj rozpoczęty proces.

Uzupełnij dane formularza:
  • Numer NIP
  • Forma prawna twojej działalności
  • Prefiks numeru telefonu
  • Numer telefonu
  • Adres e-mail

Następnie kliknij: Dalej.

InPost Pay - rejestracja, dane firmy oraz kontaktowe
Rys 8. Uzupełnij formularz i kliknij: Dalej
InPost Pay - rejestracja, dane firmy oraz kontaktowe
Rys 8. Uzupełnij formularz i kliknij: Dalej
W ramach weryfikacji danych zostanie wysłany do ciebie SMS na podany wcześniej numer telefonu. Wpisz otrzymany kod w widoczne na ekranie pola.
InPost Pay - rejestracja użytkownika, weryfikacja danych
Rys 9. Przepisz kod wysłany do ciebie SMSem
InPost Pay - rejestracja użytkownika, weryfikacja danych
Rys 9. Przepisz kod wysłany do ciebie SMSem
Po chwili zobaczysz dane twojej działalności pobrane z CEIDG. Kliknij: Dalej.
InPost Pay -dane pobrane z CEIDG
Rys 10. Zobaczysz dane swojej działalności pobrane z CEIDG. Jeśli wszystko się zgadza, to kliknij: Dalej
InPost Pay -dane pobrane z CEIDG
Rys 10. Zobaczysz dane swojej działalności pobrane z CEIDG. Jeśli wszystko się zgadza, to kliknij: Dalej
Kolejny krok, to Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta.

Prześlij link na swój telefon lub zeskanuj kod QR, aby przejść do etapu weryfikacji za pomocą dokumentu tożsamości.

Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 11. Skorzystaj z linka lub kodu QR, aby przejść do weryfikacji dokumentu
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 11. Skorzystaj z linka lub kodu QR, aby przejść do weryfikacji dokumentu
Prześlij zdjęcia awersu i rewersu twojego dokumentu tożsamości.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 12. Zrób zdjęcia dowodu osobistego z obu stron
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta
Rys 12. Zrób zdjęcia dowodu osobistego z obu stron
Następnie za pomocą przedniego aparatu telefonu wykonaj czynności, które mają na celu weryfikację czy jesteś osobą ze zdjęcia widocznego na przesłanym wcześniej dowodzie osobistym.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - weryfikacja osoby ze zdjęcia na dowodzie
Rys 13. Przy pomocy przegniej kamery telefonu wykonaj polecenia widoczne na ekranie
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - weryfikacja osoby ze zdjęcia na dowodzie
Rys 13. Przy pomocy przegniej kamery telefonu wykonaj polecenia widoczne na ekranie
W kolejnym kroku zobaczysz swoje dane, które zostały zaczytane z przesłanego dokumentu. Jeśli dane są prawidłowe, kliknij: Potwierdź. Jeśli nie, kliknij: Ponów weryfikację.
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - potwierdzanie danych z dokumentu
Rys 14. Potwierdź dane widoczne na przesłanym dokumencie
Weryfikacja Tożsamości Reprezentanta - potwierdzanie danych z dokumentu
Rys 14. Potwierdź dane widoczne na przesłanym dokumencie
Kolejne kroki procesu konfiguracji konta InPost Pay:

Dane sklepów
  • Wybierz domeny sklepów, które mają działać w ramach usługi InPost Pay
  • Podaj dane administratora, który będzie miał możliwość edycji danych danych w aplikacji InPost Mobile
  • Uzupełnij dane sklepu (dane kontaktowe, dane bankowe itp.)
Dane adresowe
  • Poda swoje dane adresowe (miasto, kod pocztowy, ulica, numer budynku, numer lokalu
Dane podatkowe
  • Podaj dane rezydencji podatkowej
  • Podaj PESEL
Źródło dochodów
  • Określ źródło dochodów reprezentanta firmy
  • Podaj zawód reprezentanta firmy
Dane kontaktowe firmy
  • Podaj numer telefonu oraz stały firmowy adres e-mail, na który InPost będzie wysyłał faktury, zestawienia lub informacje o zmianach w regulaminie usługi
Akceptacja umowy
  • Zapoznaj się regulaminem InPost Pay
  • Zaznacz wymagane pola
  • Kliknij: Akceptuję i przechodzę dalej

W celu ostatecznego, elektronicznego podpisania umowy, wprowadź 6 cyfrowy kod, który zostanie wysłany SMS na twój numer telefonu.

Po pozytywnym zakończeniu procesu rejestracji sprzedawcy i sklepu w usłudze InPost należy ostatecznie aktywować konto. O samą aktywację sprzedawca zostanie poproszony drogą mailową.
Kliknij: Aktywuj konto
InPost Pay - aktywacja konta
Rys 15. Kliknij: Aktywuj konto
InPost Pay - aktywacja konta
Rys 15. Kliknij: Aktywuj konto
Po pierwszym zalogowaniu do Panelu Merchanta należy pamiętać o uzupełnieniu danych w ramach naszej domeny sklepowej. Rozwiń opcje edycji przy danej domenie (A), a następnie kliknij: Uzupełnij dane (B).
InPost Pay - panel merchanta, uzupełnij dane
Rys 16. Uzupełnij pozostałe dane dla danej domeny
InPost Pay - panel merchanta, uzupełnij dane
Rys 16. Uzupełnij pozostałe dane dla danej domeny
Wprowadź wymagane dane i zapisz zmiany, klikając: Zapisz zmiany
InPost Pay - panel merchanta, dane szczegółowe
Rys 17. Uzupełnij kolejne dane oraz logotypy i kliknij: Zapisz zmiany
InPost Pay - panel merchanta, dane szczegółowe
Rys 17. Uzupełnij kolejne dane oraz logotypy i kliknij: Zapisz zmiany

Link do logotypu Twojego sklepu zdobędziesz, klikając na niego prawym przyciskiem myszy i wybierając: Kopiuj adres obrazu.

Kopiowanie adresu url do logotypu sklepu internetowego

W każdej przeglądrce komenda kopiowania adresu grafiki może wyglądać nieco inaczej.
Chrome: Kopiuj adres obrazu
Firefox: Kopiuj odnośnik obrazu
Microsoft Edge: Kopiuj link obrazu
Safari: Kopiuj adres grafiki

Link do formularza Contact Center, to link do strony kontaktowej znajdującej się w Twoim sklepie.

Jak skonfigurować InPost Pay ze sklepem Shoper?

Przejdź do edycji skonfigurowanej domeny i kliknij: Utwórz klucz API
InPost Pay - Panel merchanta, generaowanie klucza API
18. W edycji danej domeny, kliknij: Utwóz klucz API
InPost Pay - Panel merchanta, generaowanie klucza API
18. W edycji danej domeny, kliknij: Utwóz klucz API
Zostaną wygenerowane klucze: Client ID oraz Client Secret. Masz możliwość ich skopiowania. Będą one ci potrzebne, aby dokończyć konfigurację w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
InPost Pay - panel merchanta, wygenerowane klucze
Fys 19. Wygenerowane klucze skopiuj i wklej w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
InPost Pay - panel merchanta, wygenerowane klucze
Fys 19. Wygenerowane klucze skopiuj i wklej w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ (D) przy usłudze InPost Pay.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 20. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > InPost Pay
Rys 20. Na liście form płatności w panelu sklepu kliknij: SKONFIGURUJ USŁUGĘ
Przejdź do zakładki: Dane dostępowe (A), a z Panelu mechanta InPost Pay skopiuj i wklej: POS ID (B), Client ID (C), Client Secret (D), a następnie kliknij: ZAPISZ (E).
InPost Pay - Dane dostęowe, POS, Client ID, Secret Client
Rys 21. Dane dostępowe z panelu merchanta InPost Pay wklej do panelu sklepu Shoper
InPost Pay - Dane dostęowe, POS, Client ID, Secret Client
Rys 21. Dane dostępowe z panelu merchanta InPost Pay wklej do panelu sklepu Shoper
Następnie przejdź do zakładki: Mapowanie metod dostawy (A) i wybierz, które aktywne metody dostawy dostępne w sklepie, mają być powiązane z usługami: PACZKOMATY i KURIER (B) w usłudze InPost Pay. Możesz też włączyć usługę pobrania (C) dla danej formy dostawy jeśli twoja umowa z InPost ją obejmuje. Na końcu kliknij: ZAPISZ (D).

Aby uruchomić usługę pobrania dla InPost Pay, musisz wcześniej odpowiednio skonfigurować tę formę płatności w sklepie Shoper. Jak dodać formy płatności do sklepu?

InPost Pay - mapowanie form dostawy
Rys 22. Połącz formy dostawy ze sklepu z dostawami dostępnymi w usłudze InPost Pay
InPost Pay - mapowanie form dostawy
Rys 22. Połącz formy dostawy ze sklepu z dostawami dostępnymi w usłudze InPost Pay

Zwróć szczególną uwagę na etap mapowania metod dostaw InPost, ponieważ ich błędna konfiguracja nie pozwoli kupującemu dokończyć zakupów w twoim sklepie.

W kolejnym kroku przejdź do zakładki: Zgody (A), zaznacz checkbox: Akceptacja regulaminu (B), podaj link do twojego sklepu, pod którym widnieje regulamin (C), a na końcu kliknij: ZAPISZ (D).

Z uwagi na to, że zakup będzie finalizowany poza sklepem, czyli w aplikacji InPost Mobile zainstalowanej w telefonie kupującego, właściciel sklepu Shoper musi zapewnić do samego końca procesu zakupowego możliwość zapoznania się z treścią regulaminu sklepu. W tym celu w zakładce Zgody należy zaznaczyć i udostępnić odpowiednie elementy, które będą dotyczyły sprzedaży w twoim sklepie.

InPost Pay - Zgody
Rys 23. Podaj link do strony z regulaminem twojego sklepu internetowego
InPost Pay - Zgody
Rys 23. Podaj link do strony z regulaminem twojego sklepu internetowego
Zakładka: Przyciski InPost Pay (A) jest opcjonalna. Dzięki niej możesz zdecydować czy i gdzie (B) mają być wyświetlane banery InPost Pay oraz jak one mają wyglądać (C). Aby zapisać ustawienia, kliknij: ZAPISZ (D).
InPost Pay - Przyciski InPost Pay
Rys 24, Możesz zdecydować jak mają wyglądać przyciski InPost Pay oraz gdzie mają być wyświetlane
InPost Pay - Przyciski InPost Pay
Rys 24, Możesz zdecydować jak mają wyglądać przyciski InPost Pay oraz gdzie mają być wyświetlane

Integracja InPost Pay w Shoper spełnia standardy osadzenia przycisku „Kup z InPost Pay”. Wszelkie własne modyfikacje wprowadzone do szablonu sklepu mogą spowodować niewłaściwe wyświetlanie przycisku.

W takim przypadku dostosuj swoje modyfikacje lub skontaktuj się Działem Obsługi Klienta, aby zweryfikować i wycenić możliwość wprowadzenia poprawek.

Brak spełnienia standardu osadzenia przycisku, może skutkować wyłączeniem usługi InPost Pay w sklepie Shoper.

Karta produktu w sklepie ,z widocznym przyciskiem InPost Pay

Na końcu przejdź do zakładki: Dane podstawowe (A), wpisz lub zostaw domyślną nazwę formy płatnosci (B), włącz aktywność formy płatności (C), wybierz obsługiwaną walutę PLN i kliknij: ZAPISZ (E).
InPost Pay - Dane podstaowowe
Rys 25. Włącz aktywność usługi, aby była widoczna dla kupujących w sklepie
InPost Pay - Dane podstaowowe
Rys 25. Włącz aktywność usługi, aby była widoczna dla kupujących w sklepie

Standardowo każda nowo dodana forma płatności w sklepie Shoper posiada domyślnie skonstruowany komunikat potwierdzający złożenie zamówienia. Treści komunikatu znajduje się znacznik {payment_form}, który automatycznie uruchamia płatność. Zwróć szczególną uwagę czy znacznik znajduje się w polu Komunikat po złożeniu zamówienia w zakładce Dane podstawowe w ustawieniach formy płatności InPost Pay.

Gdzie zarządza się wpłatami przyjętymi przez InPost Pay?

Wpłatami zarządzasz w Panelu Transakcyjnym InPost Pay. Więcej na jego temat dowiesz się z poniższego artykułu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zweryfikować swoją firmę w usłudze InPost Pay?
  • Jak założyć i skonfigurować konto w InPost Pay?
  • Jak zintegrować InPost Pay ze sklepem internetowym Shoper?
  • Instrukcja zarządzania wpłatami przyjętymi za pośrednictwem InPost Pay
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności