Zaufanie jest fundamentem sklepu a nie dekoracją.

Data publikacji: 5 kwietnia 2012 Ostatnia aktualizacja: 7 marca 2025

Rozmowa z Michałem Kuriatą właścicielem e-sklepu decor8.pl laureata w konkursie „Bezpieczny e-sklep”.

Informacje o sklepie:

  • Profil sklepu: Oryginalne zaproszenia i dodatki na śluby, komunie, urodziny i inne uroczystości,
  • Profil klienta: Młodzi ludzie biorący ślub, rodzice posyłający dzieci do pierwszej komunii oraz klienci biznesowi,
  • Czy firma prowadzi również handel tradycyjny?: Jeszcze nie, ale poważnie się do tego przymierzamy,
  • Data startu: 18.02.2011,
  • Złota zasada e-commerce wg decor8.pl: Najważniejsza jest jakość oferowanych produktów oraz obsługa i bezpieczeństwo klienta.

Kilka dni temu ogłoszono wyniki konkursu „Bezpieczny eSklep”. Państwa sklep www.decor8.pl znalazł się wśród laureatów. Jakie elementy e-sklepu były oceniane?

Dokładnie 12 marca 2012 na konferencji zorganizowanej w Ministerstwie Gospodarki, które było partnerem akcji, ogłoszono pięciu laureatów II edycji Konkursu Bezpieczny eSklep.

Ocenie poddane były:

  • zasady obsługi klienta zdefiniowane w Regulaminie oraz na stronie sklepu czy są zgodnie z obowiązującym prawem,
  • czytelność strony sklepu,
  • czytelność regulaminu,
  • jakość oraz czytelność opisu produktu,
  • stosowanie przez sklep zasad „dobrych obyczajów kupieckich” lub kodeksów postępowania,
  • jakość obsługi klienta,
  • elastyczność form płatności,
  • elastyczność form dostawy.

Jak stwierdziła Kapituła Konkursu: w tym roku sito, które zostało założone w celu wyłonienia laureatów, było wyjątkowo gęste.

Czy dużo czasu zajęło Państwu przygotowanie sklepu do udziału w konkursie? Jakie elementy podnoszące bezpieczeństwo transakcji w sklepie Państwo wprowadzili?

Nie przygotowywaliśmy sklepu specjalnie na konkurs. Od samego początku stawiamy na możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa dokonywanych u nas zakupów.

Elementy na które szczególnie zwróciliśmy uwagę to:

  • przyjazna, czytelna i wzbudzająca zaufanie szata graficzna oraz wartościowe i unikalne opisy produktów,
  • czytelny i zgodny z prawem regulamin i polityka prywatności,
  • certyfikat SSL, którego nie udało by się wdrożyć, gdyby nie duża pomoc ze strony BOK Shopera,
  • obsługa klienta, zarówno przed- jak i posprzedażowa (każdy klient ma przydzielonego opiekuna, który pomaga mu przejść przez proces realizacji zamówienia).

Czy w Państwa ocenie klienci doceniają te wszystkie elementy, jak poprawny regulamin sklepu i przejrzyste zasady sprzedaży, których stosowanie przyczyniło się do wyróżnienia decor8?

Myślę, że tak. Świadomość polskich eKonsumentów rośnie z roku na rok i coraz większą wagę przywiązują do zapisów w regulaminie, polityki prywatności (okazuje się, że jednak ktoś to czyta), możliwości reklamacji i szyfrowania przesyłanych danych.

Oczywiście oferta, jakość oferowanych produktów i obsługa klienta są na pierwszej linii kontaktu z klientem, ale często rezygnują oni z zakupów, jeżeli sklep nie wzbudzi w nich zaufania.

W konkursie wzięło udział ponad 460 e-sklepów – co jest stosunkowo niewielką liczbą w odniesieniu do całej branży. Jak sądzą Państwo – skąd tak niewielkie zainteresowanie, skoro oceniane były podstawowe elementy prowadzenia biznesu on-line?

Te wyniki pokazują, jak mała jest świadomość właścicieli sklepów dotycząca ciążących na nich obowiązków i, analizując miniony rok i znany już pozew ponad 2000 sklepów, mogących zrodzić się przez ten brak wiedzy poważnych konsekwencji prawnych i finansowych.

Aby utrzymać odpowiedni poziom bezpieczeństwa sklepu trzeba cały czas być na bieżąco z przepisami. W naszym kraju charakterystyczne jest, że przepisy potrafią się zmienić z dnia na dzień, a rejestr klauzul niedozwolonych nawet kilka razy w miesiącu. Nie wszyscy chcą poświęć zagadnieniom bezpieczeństwa odpowiednio dużo uwagi, a przecież są media i blogi branżowe, które pomagają w „trzymaniu ręki na pulsie” (np. ekomercyjnie.pl).

Widać jednak, że coraz więcej firm i organizacji stara się uświadomić sprzedających o ciążących na nich obowiązkach, a konkursy takie jak „Bezpieczny eSklep” bardzo w tym pomagają.

Czy zgodzą się Państwo z opinią, że certyfikat SSL powinien być standardem w handlu on-line?

Zdecydowanie tak. Szyfrowanie poufnych danych klientów i dokonywanych przez nich transakcji powinno być priorytetem we wszystkich sklepach, przecież sami nie chcielibyśmy aby nasze dane wpadły w niepowołane ręce.

Również platformy do prowadzenia sklepów muszą dawać możliwość obsługi szyfrowanych połączeń ? tak na szczęście jest w przydatku shoper.pl.

Dziękuję za rozmowę.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności