Źródła ruchu w sklepie internetowym: jak przyciągać klientów?

Data publikacji: 10 sierpnia 2017 Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2025

Które kanały generują najwięcej unikalnych sesji? Które notują najwyższy współczynnik konwersji? Nowy raport ze sklepów internetowych Shoper podsuwa sporo przydatnych danych i wniosków.

Zrodla ruchu klienci Shoper

Tym, co pozwala na rozwój każdego e-sklepu jest przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. A z naszych najnowszych danych wynika, że najlepszym na to sposobem są płatne wyniki wyszukiwania – aż 70 proc. pozyskanych tym sposobem wejść stanowią nowi użytkownicy. Dopiero na kolejnym miejscu znajdują się kanały organic i direct (po 68 proc.). Wysoko w tej kategorii plasują się również media społecznościowe – 62 proc.

Płatne kampanie pozwalają trafiać do dobrze dobranych, potencjalnie zainteresowanych oferowanymi produktami odbiorców. Zwiększenie liczby nowych użytkowników w sklepach odbywa się dzięki płatnym wynikom wyszukiwania i działaniom w mediach społecznościowych. Dopiero na bazie wyników z płatnych działań należy skupić się na optymalizacji strony pod tych właśnie użytkowników (działania SEO).

Gdyby liczyć same wejścia do sklepu, wyniki wyglądają już inaczej. Największy ruch, bo na poziomie ponad 38 proc., generują wejścia z wyszukiwarek. Ale tutaj o wejściu na stronę sklepu stanowi jego pozycja w wynikach wyszukiwania. Im sklep niżej i dalej na liście, którą pokazuje Google, tym zainteresowanie jego stroną maleje.

Bardzo wysoki, choć dwukrotnie niższy udział (18 proc.), w generowaniu ruchu mają wejścia bezpośrednie, czyli takie, gdy użytkownik zna adres sklepu i wchodzi na stronę wpisując bezpośrednio adres. Porównywalnie (17 proc.) wypadają social media – co najlepiej świadczy o tym, że nie jest sztuką uruchomić fan page na Facebooku, ale by mieć na niego pomysł i udostępniać tam ciekawy oraz angażujący content, który zachęci odwiedzających do klikania i przechodzenia na stronę sklepu. A o tym pisaliśmy już między innymi tutaj.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności