Retargeting App Store Shoper

Klient porzucił koszyk, uciekł z twojego sklepu? Nic straconego, wciąż jeszcze możesz go namierzyć.

Przekonanie klienta do zakupów to wyzwanie dla każdego e-sprzedawcy. Nawet jeśli oferujesz towar najlepszej jakości może ci się trafić odbiorca szukający akurat tanich i okazyjnych produktów. Albo jeśli oferujesz atrakcyjne promocje, nagle twoją stroną zainteresuje się klient ceniący sobie zupełnie coś innego i ostatecznie będzie rozczarowany twoją ofertą. W takich sytuacjach nie bardzo rozumiesz, co poszło nie tak. Dlaczego, mimo że przeglądał kolejne strony sklepu, ba – nawet dodał kilka produktów do koszyka, zakupów jednak nie dokończył? Co zdecydowało, że okazja uciekła ci sprzed nosa?
„Wysoki współczynnik odrzuceń to jeden z najgorszych koszmarów w branży marketingu internetowego” – piszą autorzy aplikacji Retargeting.biz na swojej stronie. „Znalezienie sposobu na zmniejszenie współczynnika odrzuceń to jeden z priorytetów dla osób, które chcą zwiększyć efektywność i zyskowność sklepu internetowego. Mamy jednak sposób na obniżenie współczynnika odrzuceń, a przynajmniej zamiany go z koszmaru na mniejszy problem.”

Dobry remarketing rzeczywiście możesz w swoim sklepie zrobić na kilka sposobów. Przywołana aplikacja, która pojawiła się w ofercie App Store Shoper, pozwala wysłać do klienta, który opuścił sklep i porzucił koszyk, wiadomość sms, e-mail lub wyświetlić mu komunikat w formie okna pop-up. W sumie, automatyczna komunikacja może zawierać aż 15 różnych wyzwalaczy – m.in. spowodowanych niedokończonym zamówieniem lub przeglądaniem konkretnych produktów w sklepie. Wszystko zależy od decyzji, jaką chcesz u takiego klienta wywołać.

Na początek jednak krótki słownik przydatnych pojęć. „Akcja” to na przykład wyświetlenie potencjalnemu klientowi dynamicznej wiadomości już podczas przeglądania strony sklepu. „Dynamiczna subskrypcja” – zachęcenie użytkownika do zapisu do sklepowego newslettera w momencie, kiedy przeklikuje akurat ofertę. „Reguły” – są z kolei akcjami generowanymi z automatu po ich uprzednim ustawieniu. Przykład: urodziny klienta. Albo jakieś święto o stałej dacie. Święto to zawsze dobra okazja na specjalną ofertę lub rabat.
Jest też przydatna opcja „Dodaj do ulubionych”. Jeżeli klient doda jakiś produkt do „ulubionych”, właściciel sklepu zostanie o tym poinformowany i w momencie, kiedy zakup nie zostanie sfinalizowany, może do takiego potencjalnego odbiorcy wysłać wiadomość z dedykowaną treścią, a najlepiej z kodem promocyjnym (na te lub przyszłe zakupy), motywującym do pożądanego działania. A że to się opłaca, pokazują między innymi poniższe dane.

REMARKETING W E-SKLEPIE
Create your own infographics

Przy podejmowaniu działań remarketingowych trzeba jednak pamiętać, że choć prowadzi się je po to, by zachęcić do zakupów, nie można oczekiwać natychmiastowych efektów. Remarketing ma inspirować i motywować klientów do klikania. Ma im podsuwać ciekawe oferty i przekonywać, że warto wrócić na stronę sklepu. I teraz uwaga – to bardzo ważne, gdzie po akcji remarketingowej trafi twój klient. Nie można go zachęcać e-mailem z kodem rabatowym na nową kolekcję, a linkować do jakiejś przypadkowej podstrony. Każdy przekaz marketingowy musi bowiem prowadzić do konkretnej i adekwatnej strony. Jeśli pozwolisz klientowi zgubić się w twoim sklepie, najprawdopodobniej już go więcej nie odzyskasz.