Jak skonfigurować VAT-UE dla transakcji WDT?
- Czym jest VAT-UE?
- Zastosowanie stawki 0% dla WDT (warunki)
- Jak aktywować opcję zakupu z 0% stawką VAT w sklepie Shoper?
- Jak rozpoznać zamówienie w ramach WDT?
- Jak wyłączyć WDT dla zamówienia w sklepie Shoper?
- Jak wyszukać zamówienia z WDT w Panelu administracyjnym sklepu?
- WDT a integracja z programami księgowymi
Czym jest VAT-UE?
VAT-UE to wewnątrzeuropejski NIP dla transakcji w ramach WDT (wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów), nadawany na potrzeby handlu wewnątrzwspólnotowego podatnikom VAT krajów europejskich wchodzących w skład wspólnoty. Aby uzyskać VAT-UE, niezbędne jest złożenie do właściwego urzędu skarbowego poprawnie wypełnionego formularza VAT-R.
Klient, który w oknie danych do dostawy w koszyku zaznaczy opcję: Zakup z 0% stawką VAT w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów nabędzie towar po cenie netto.
Opcja wyboru zakupu z 0% stawką VAT dostępna jest dla krajów:
Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy (Republika Czeska), Dania, Niemcy, Estonia, Grecja, Hiszpania, Francja, Irlandia, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia (Niderlandy), Austria, Polska, Portugalia, Ruminia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
Warunki zakupu produktu z 0% stawką VAT
- kupujący musi być firmą i w sekcji: Dane adresowe koszyka zaznaczyć, że zakupu dokonuje jako: firma (A).
- kupujący jest firmą z innego kraju Unii Europejskiej niż sprzedający (transakcja B2B), adres dostawy kupującego może jednak być na terenie tego samego kraju co sprzedającego,
- kupujący w oknie danych do wysyłki musi zaznaczyć pole: Zakup z 0% stawką VAT w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (B) i podać nr: VAT-UE, tym samym oświadczając, że spełnia wymagania, aby dokonać takiego rozliczenia na terenie swojego kraju.

WAŻNE! Dostawca oprogramowania nie ponosi odpowiedzialności za dane podawane przez kupujących. Ryzyko skarbowe związane z włączeniem powyższej funkcjonalności ponosi sprzedający.
Aktywacja możliwości zakupu w ramach WDT w sklepie

Karta produktu nie wymaga aktywacji ani uzupełniania dodatkowych opcji.
Widok zamówienia w ramach WDT
Zamówienie w ramach WDT rozpoznasz po tym, że:
- w szczegółach zamówienia widoczna jest informacja, że w zamówieniu został podany: NIP (A) oraz komunikat: Zamówienie B2B w ramach Wewnątrzwspólnotowe Dostawy Towarów (VAT UE) – (B),
- dane do faktury kupującego (C) pochodzą z kraju wchodzącego w skład Unii Europejskiej, innego niż kraj sprzedawcy,
- cena oraz wartość pojedynczego produktu w zamówieniu będą takie same.

Opcja Wyłącz WDT dla tego zamówienia
Opcja ma zastosowanie w przypadku, kiedy okaże się, że kupujący nie chce lub nie może z przyczyn formalnych sfinalizować transakcji z 0% stawką VAT.
Widoczna w szczegółach zamówienia opcja: Wyłącz WDT dla tego zamówienia.

Po kliknięciu wyświetla komunikat o poniższej treści.

Wyłączenie opcji powoduje, że z zamówienie przestaje być WDT. Możesz wówczas edytować stawki VAT produktów oraz formy dostawy składające się na zamówienie.
Filtrowanie zamówień z WDT
Instrukcja: jak wyszukać zamówienia z WDT w Panelu administracyjnym sklepu?
Chcesz zaoferować swoim klientom więcej opcji dostawy? Sprawdź Shoper Przesyłki i wybierz najlepsze rozwiązania dla swojego sklepu internetowego.
Warto zapamiętać!
- Co trzeba wiedzieć o VAT-UE?
- Kiedy można zastosować stawkę 0% w sklepie internetowym?
- Jak umożliwić klientom sklepu zakup z 0% stawką VAT na platformie Shoper?
- Jak rozróżnić zamówienie WDT na liście zamówień w sklepie?
- Co zrobić, by wybrane zamówienie przestało być WDT?
- Jak znaleźć wszystkie zamówienia B2B w ramach WDT?
- W jaki sposób przekazywana jest informacja o stawce WDT?