Jeszcze więcej zamówień i jeszcze wyższa wartość sprzedaży – tak wyglądał Black Friday 2021 w sklepach internetowych Shoper. Zobacz nasz raport z rekordowego po raz kolejny Czarnego Piątku.

Sprzedaż coraz bardziej „black”

Black Friday staje się najpopularniejszym świętem sprzedażowym w Polsce. Sprzedaż 26 listopada 2021 r. była blisko czterokrotnie większa niż w „zwykły” piątek miesiąc wcześniej, 22 października. Ale właściciele sklepów internetowych na oprogramowaniu Shoper przygotowali specjalne akcje sprzedażowe nie tylko na Black Friday, ale rozciągnięte na cały Black Week. Blisko 68% właścicieli sklepów pytanych przez nas o planowanie działania zapowiadało, że potrwają one przez cały tydzień.

Część sprzedawców przyciągała klientów rabatem procentowym (76% właścicieli planowało takie akcje), inni darmową dostawą (43%), rabatem kwotowym (28%) lub progami rabatowymi (21%). Z kolei jako najskuteczniejsze działania, pomagające odnieść sprzedażowy sukces w czasie Black Week, właściciele sklepów wskazywali kampanie produktowe w Google (45%), następnie zmiany wyglądu strony sklepu (33%) oraz kampanie produktowe na Facebooku (30%).

 

 

Zdobyte w poprzednich latach doświadczenie, kiedy sprzedażowe święto spod znaku Black Friday zyskiwało na popularności i rozciągało się coraz śmielej na cały Black Week, skłoniło w tym roku właścicieli sklepów internetowych do większej mobilizacji i przygotowania się do tego gorącego okresu z odpowiednim wyprzedzeniem. Dzięki wcześniej zaplanowanej komunikacji marketingowej oraz uruchomieniu kampanii produktowych w sieciach reklamowych Google i Facebooka, mogli liczyć na więcej zamówień.

Black Friday, czytaj: znowu rekord

26 listopada 2021 r. już przed godziną 11.00 wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper przebiła tę z Black Friday 2018, po godzinie 13.00 z Black Friday 2019, a po godz. 18.00 wartość zamówień była większa niż przez cały Black Friday 2020. W sumie, sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały w tym dniu produkty za ponad 50 milionów złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci.

 

 

Wartość zamówień złożonych podczas Black Friday 2021 w sklepach internetowych korzystających z oprogramowania Shoper była większa o ponad 55% w porównaniu z Czarnym Piątkiem 2020. Liczba zamówień przekroczyła wynik poprzedniego Black Friday o blisko 50%.

Najpopularniejszą metodą zapłaty za zakupy w sklepach korzystających z Shoper Płatności była podczas Black Friday 2021 zapłata BLiK-iem (52% wszystkich transakcji przechodzących przez Shoper Płatności), drugą najchętniej wybieraną była karta płatnicza.

 

 

Warto dodać, że wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży, z roku na rok rośnie również świadomość zarówno sprzedających, jak i kupujących. Właściciele sklepów przykładali większą wagę do profesjonalnej obsługi klienta i bezpieczeństwa zakupów. Klienci z kolei kupowali uważniej, sprawdzając ceny oraz pochodzenie towarów. Więcej o bezpiecznych zakupach możesz przeczytać w naszym poprzednim wpisie.