Poradniki obsługi Google Search Console dla sklepów internetowych

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2024

Google Search Console to narzędzie, które kompleksowo monitoruje i raportuje widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Możemy z niego dowiedzieć się mnóstwo przydatnych informacji – pod warunkiem, że wiemy jak z niego korzystać.

Lista naszych artykułów na temat GSC

Żeby ci w tym pomóc, przygotowaliśmy serię poradników, które opisują raporty widoczne w systemie. Wiedzę z tych raportów możesz wykorzystać do monitorowania pozycji twojego sklepu internetowego czy działań agencji SEO.

Co to jest Google Search Console i jak dodać stronę do GSC?

Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie typy usługi występują w GSC podczas dodawania strony i który typ wybrać w zależności od danej sytuacji? Czym jest mapa witryny (sitemap) i jak ją dodać w panelu Google Search Console?

Jak dodać mapę witryny do GSC, czyli jak zacząć korzystać z usługi?

Dodanie mapy witryny do narzędzia Search Console ma na celu wskazanie mechanizmom wyszukiwarki Google stron, które powinny zostać zaindeksowane. Liczba oraz jakość zaindeksowanych stron sklepu ma znaczący wpływ na pozycjonowanie i przynosi wymierne efekty, znacząco przyspieszając ten proces.

Jak połączyć Google Search Console z Google Analytics?

Istnieje możliwość zintegrowania konta Google Search Console z Google Analytics. Połączenie pomiędzy Google Analytics i Google Search Console umożliwi sprawdzanie statystyk ruchu organicznego bez konieczności przełączania się pomiędzy GA oraz GSC – gdyż dane z GSC będą wyświetlane w raportach GA.

Jak w Google Search Console korzystać z raportu Skuteczność?

Czyli jak sprawdzić ile osób zobaczyło i kliknęło twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Raport skuteczności przedstawia następujące przykładowe dane: jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, jak wiele kliknięć organicznych generuje, jaką ma średnią pozycję w wynikach wyszukiwania czy jaki ma współczynnik klikalności (CTR).

Jak korzystać z raportu Sprawdzanie adresu URL?

Czyli jak sprawdzić dane diagnostyczne dla konkretnego adresu URL i co oznaczają? Raport pokazuje dane diagnostyczne na temat wskazanego adresu URL. Dotyczy on błędów związanych z danymi uporządkowanymi czy problemów z indeksowaniem. Aby przejść do raportu, wystarczy skopiować adres strony, która nas interesuje i wkleić go do pola wyszukiwarki.

Jak korzystać z raportu Stan?

Z raportu stanu w Google Search Console dowiemy się, które strony zostały zaindeksowane oraz jak naprawić te, których Google nie udało się zaindeksować. Główny widok wyglądem przypomina ekran z raportem skuteczności, ale przedstawia inny segment danych.

Jak korzystać z raportu Mapy witryn?

Czyli jak sprawdzić statystyki twojej mapy witryny i co oznaczają? Sekcja: Mapy witryn jest miejscem, w którym system pokazuje jakie mapy witryny zostały przesłane oraz dane diagnostyczne (statystyki i wszelkiego rodzaju błędy dot. przesłanych sitemap).

Jak korzystać z raportu Obsługa na urządzeniach mobilnych?

Czyli jak sprawdzić łatwość obsługi strony na urządzeniach mobilnych poszczególnych stron? Raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – przedstawić strony, których używanie na urządzeniach mobilnych jest utrudnione i potencjalne przyczyny dlaczego tak się dzieje.

Jak korzystać z raportu Produkty?

Czyli jak sprawdzić, przy których produktach Google zauważył błędy oraz czego one dotyczą? Raport produktów podobnie jak raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – wskazać typy błędów, które pojawiają się w sklepie oraz jakich produktów dotyczą.

Jak korzystać z raportu Linki?

W raporcie linków w ramach Google Search Console poznasz odpowiedzi na pytania: Które domeny najczęściej linkują do mojej strony (linki przychodzące)? Które strony są najczęściej linkowane w innych witrynach (linki przychodzące)? Jakie są teksty linków przychodzących do mojej witryny (anchor)? Do których stron najczęściej linkuje wewnątrz sklepu (linkowanie wewnętrzne)?

Czy warto korzystać z Google Analytics i Google Search Console jednocześnie?

Google Analytics i Google Search Console to dwa narzędzia udostępniane bezpłatnie przez Google dla właścicieli serwisów internetowych. Czym się różnią i czy warto korzystać z obu narzędzi jednocześnie, np. gdy prowadzimy sklep internetowy

Jakie błędy i ostrzeżenia mogę napotkać w GSC?

Co oznaczają konkretne błędy i ostrzeżenia w Google Search Console? Na które powinniśmy reagować, a którymi się nie przejmować? Otwierając raport błędów i ostrzeżeń po kliknięciu w konkretny typ problemu mamy do dyspozycji listę adresów URL, których dotyczy problem. Artykuł jest skierowany do właścicieli /administratorów sklepów Shoper i nawiązuje do działania platformy.

Skorzystaj z naszej oferty na pozycjonowanie sklepu internetowego. Zacznij pojawiać się ze swoimi produktami na pierwszych miejscach wyników wyszukiwarki nad swoją konkurencją!

Artykuły na temat Google Analytics podczas prowadzenia sklepu internetowego

Jak wdrożyć Google Analytics w sklepie Shoper? Jak korzystać z GA i na co zwracać uwagę podczas analizy statystyk oraz przepływu ruchu w sklepie? Konfiguracja zdarzeń przesyłanych w ramach integracji ze sklepem Shoper.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • gdzie znajdują się wszystkie artykuły opisujące Google Search Console,
  • gdzie znajdują się inne artykuły na temat obsługi Google Analytics dla sklepów Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności