Integracja z Google Merchant Center

  • Zarejestruj nowe konto na stronie:
    https://www.google.com/retail/merchant-center/
    Jeśli posiadasz konto wystarczy się zalogować.

    Google Merchant Center

  • Zaakceptuj warunki usługi i aktywuj Google Merchant Center na swoim koncie.

    Google Merchant Center

  • Kolejny krok to uzupełnienie danych sklepu, przejdź do zakładki Informacje o Firmie > Informacje o firmie uzupełnij dane.
    W zakładce „Witryna” podaj domenę główną swojego sklepu i naciśnij przycisk “Zapisz”.

    Google Merchant Center

  • Wybierz metodę weryfikacji za pomocą meta-tagu.

    Google Merchant Center

  • Skopiuj wygenerowany kod HTML, i wklej go w panelu administracyjnym w zakładce Konfiguracja > Integracje > Integracje własne w polu “Nagłówek strony”

    Google Merchant Center

  • Kolejny krok to wskazanie pliku z produktami sklepu. Przejdź do sekcji Produkty > Pliki danych i wybierz opcje “+”.

    Google Merchant Center

  • I Etap – Wybierz kraj, dla którego dodajesz produkty i podaj nazwę pliku przeznaczonego dla produktów (np. produkty.csv).

    Google Merchant Center

  • II Etap – Wybierz metodę przesyłania swoich plików danych

    Google Merchant Center

  • III Etap – W oknie “Zarejestruj nowy plik danych ” w polu “URL pliku danych” podajesz link do wtyczki który znajduje się w zakładce Konfiguracja > Integracje > Porównywarki Cen > GoogleProductSearch (9 pozycja) (wcześniej w Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Shopping włącz aktywność na Tak).
    W polu “Godzina pobierania” oraz “Częstotliwość pobierania” podajesz jak często i o której godzinie będą pobierane dane ze sklepu. Zatwierdź konfigurację przyciskiem “Zapisz”.

    Google Merchant Center

  • Najbliższe pobranie nastąpi zgodnie z harmonogramem, aby je przyspieszyć należy wejść w plik danych i wybrać “Pobierz teraz”

    Google Merchant Center
    Google Merchant Center

  • Informacje na temat ilości pobranych produktów można znaleźć na Stronie Głównej konta Google Merchant Center
  • Aby produkty były obecne w pliku dla Google Merchant Center muszą zostać spełnione trzy warunki: muszą one być aktywne, muszą mieć wybranego producenta oraz muszą mieć wskazany termin wysyłki. Jeżeli natomiast spełnione zostaną tylko dwa pierwsze warunki, to pojawią się one w pliku, jednak ze statusem “niedostępny”.

    Czy artykuł okazał się pomocny?
    TAK
    NIE

    W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

    + = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂