🔥 Nowy mechanizm ustawiania promocji, w tym promocje na wybrane warianty. Dowiedz się więcej.

Jak zintegrować sklep z narzędziem Google Tag Manager?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

WAŻNE! Poniższa treść przeznaczona jest tylko dla zaawansowanych użytkowników i nie jest objęta wsparciem technicznym. Więcej informacji o Google Tag Managerze znajdziesz tutaj: Opisz swój problem.

Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych. Instalując jednorazowo kontener (kod Google Tag Manager) na stronie sklepu mamy możliwość zarządzania (dodawanie, edytowanie, usuwanie) wszystkimi dostępnymi tagami tj. analytics, remarketing, śledzenie konwersji i wiele innych) bez potrzeby ciągłej ingerencji w samą strukturę kodu strony. Wszystkie działania odbywają się za pomocą panelu zarządzania online, do którego wystarczy się zalogować.

Pełna lista obsługiwanych tagów znajduje się pod adresem: obsługiwane tagi GTM (lista obsługiwanych tagów stopniowo powiększa się).

Integracja Google Tag Manager ze sklepem Shoper

Przejdź do strony: https://tagmanager.google.com/ i załóż konto.
Kliknij przycisk: Utwórz konto i zdefiniuj nazwę konta Google Tag Manager.
Google Tag Manager - tworzenie nowego konta
Rys 1. W menadżerze tagów kliknij: Utwórz konto
Google Tag Manager - tworzenie nowego konta
Rys 1. W menadżerze tagów kliknij: Utwórz konto
Podaj: Nazwę konta (A), wybierz: Kraj (B), wpisz: Domenę, którą chcesz śledzić (C) oraz określ: co chcesz śledzić Witryna internetowa (D) i kliknij: Utwórz (E).
Tworzenie nowego konta w Google Tag Manager
Rys 2. Podaj dane swojej firmy i domeny, a następnie kliknij: Utwórz
Tworzenie nowego konta w Google Tag Manager
Rys 2. Podaj dane swojej firmy i domeny, a następnie kliknij: Utwórz
Zapoznaj się z warunkami licencji, zaakceptuj je (A), następnie kliknij: Tak (B).
Google Tag Manager warunki korzystania z usługi
Rys 3. Zapoznaj się warunkami korzystania z usługi, zaakceptuj je i kliknij: Tak
Google Tag Manager warunki korzystania z usługi
Rys 3. Zapoznaj się warunkami korzystania z usługi, zaakceptuj je i kliknij: Tak

Aby zautomatyzować działania w zakresie obsługi zamówień, połącz swój sklep internetowy z dopasowanym systemem ERP.

Jak zainstalować kod GTM w sklepie internetowym Shoper?

Jak dodać tagi w panelu Google Tag Manager?

Kolejne kroki wykonujemy już w: interfejsie Google Tag Manager, gdzie możemy dodać odpowiednie kody (Tagi) i ustalić kiedy mają być uruchamiane (Reguły). Każdy wprowadzony kod musimy także opublikować Prześlij (B) , a wcześniej możemy sprawdzić jego działanie, przechodząc do trybu debugowania Podgląd (A).

Panel Menedżer tagów
Rys 6. Wygeneruj odpowiednie kody (tagi) w zależności, jakie zdarzenia chcesz śledzić oraz reguły, według których mają być uruchamiane
Panel Menedżer tagów
Rys 6. Wygeneruj odpowiednie kody (tagi) w zależności, jakie zdarzenia chcesz śledzić oraz reguły, według których mają być uruchamiane

Zastanów się nad rozszerzeniem swojego e-biznesu poprzez sprzedaż na Ceneo. Shoper oferuje możliwość uruchomienia nowego kanału sprzedaży na platformie sklepowej.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać nowe konto do śledzenia w Google Tag Manager?
  • Gdzie wkleić kod do obsługi Menedżera tagów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Jak wprowadzać nowe tagi w interfejsie Google Tag Manager?
Przeczytaj także

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności