Przekierowania 301

Począwszy od wersji oprogramowania 5.8.26 platforma Shoper umożliwia tworzenie przekierowań 301.

Funkcjonalność pozwala administratorowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów jak np. produkt lub kategoria. Dzięki zastosowaniu przekierowań sprzedawcy mogą poprawić doświadczenie użytkownika związane z nawigacją w sklepie. Przekierowania pozwalają także na poinformowanie robotów wyszukiwarek internetowych o tym, że dany obiekt został przeniesiony pod inny adres URL, przez co nie jest tracona pozycja w wyszukiwarce jakby to miało miejsce w przypadku wyświetlenia strony 404.

Zastosowanie:

  • Administrator sklepu usunął produkt z oferty i chce aby adres, który jest zaindeksowany wyszukiwarkach kierował na inny produkt / kategorię lub np stronę główną sklepu
  • Administrator sklepu zmienił adres URL dla produktu, kategorii, producenta i chciałby aby poprzedni adres URL kierował na ten nowo utworzony
  • Sklep jest migrowany z innej platformy i część adresów URL nie będzie funkcjonowała po przeniesieniu sklepu lub będzie następowała ich zmiana.

    Lista funkcjonalności:

  • możliwość dodania/edycji przekierowania typu 301
  • przekierowanie na obiekt, dzięki czemu zmiana adresu URL obiektu powoduje aktualizację przekierowania, tj administrator wykonuje pierwsze przekierowanie na produkt, następnie produkt ma zmieniony adres URL, mechanizm przekierowania zaktualizuje przekierowanie o nowy adres produktu.
  • przekierowanie na dwa typy:
    Na obiekt (produkt, kategoria, producent, wpis na blogu, kategoria bloga, strona informacyjna)
    Na adres URL
  • automatyczne przekierowanie 301 gdy rozpoznany jest inny url dla danego obiektu np:

    Przykład: wpisany url /pl/p/Spodnie-materialowe-z-bas/22 od razu daje przekierowanie na 301 pl/p/Spodnie-materialowe-z-baskinka/22

  • parametry w adresie URL
    {page} – pozwala na wskazanie w adresie z którego wykonujemy przekierowanie elementu zawierającego informację o paginacji

    Przykład: Sprzedawca posiadał w sklepie, z którego migrował się do Shoper.pl adres do konkretnej strony kategorii w formacie nazwadomeny.pl/sukienki/1 gdzie “1” w adresie URL oznaczał numer strony w kategorii. Po przejściu do Shoper.pl Sprzedawca chce zachować zaindeksowane linki do konkretnych stron w kategorii. Aby to zrobić administrator sklepu tworzy przekierowanie w formacie: nazwadomeny.pl/sukienki/{page} na kategorię o adresie URL nazwadomeny.pl/sukienki_białe/, dzieki czemu każdorazowo, gdy zostanie wywołany poprzedni adres nazwadomeny.pl/sukienki/1 przekierowanie będzie wykonane na nowy adres kategorii z dokładnie takim samym numerem strony nazwadomeny.pl/sukienki_białe/1

    {sort} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o sortowaniu
    jw.
    {view} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o typie widoku
    jw.
    * – przekierowanie podanego adresu URL i wszystkich jego odmian występujących po znaku * na url lub obiekt w sklepie

    Przykład: Admin sklepu usunął kategorię ze sklepu i chcę teraz aby wszystkie urle jakie mogą wystąpić po nazwie kategorii przekierować na nową kategorię.
    {*} –

    Inne funkcje wprowadzone wraz z przekierowaniami 301

  • Opisy SEO dla producentów
  • Funkcja wyboru wersji językowej dla przekierowania
  • Zarządzanie 301 poprzez API
  • Zarządzanie opisami SEO dla producentów poprzez API

    Tworzenie przekierowań 301

    1. Przejdź do zakładki Konfiguracja —> Przekierowania i naciśnij przycisk Dodaj
    2. Wprowadź dotychczasowy URL, z którego chcesz przekierować oraz wskaż na jaki element ma zostać wykonane przekierowanie. Możliwości to: Produkt, Kategoria, Producent, Strona informacyjna, Wpis na blogu, kategoria bloga lub adres url
    3. Po dodaniu przekierowania masz możliwość dodania kolejnego lub powrotu na ich listę
    4. Na liście kategorii istnieje możliwość edycji przekierowań, gdyby pojawiła się taka potrzeba
    5. Czy artykuł okazał się pomocny?
      TAK
      NIE

      W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

      + = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂