Shoper Faktury i Magazyn: Uprawnienia dostępu i role w systemie

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Podstawowe informacje o uprawnieniach kont pracowników w programie Shoper Faktury i Magazyn

Konto Shoper Faktury i Magazyn może obsługiwać nieograniczona ilość pracowników. Nowych pracowników może dodać administrator konta, decydując przy tym jakie będą mieć uprawnienia dostępu. Do łatwego określenia uprawnień służą: ROLE.

Przykład: Pracownik, któremu przypisana jest rola SPRZEDAŻ może wystawiać faktury, WZ-tki i dodawać kontrahentów, ale nie ma np. dostępu do ewidencji kosztów, albo wysyłania deklaracji JPK do ministerstwa. Nie ma też dostępu do ustawień systemowych.

WAŻNE! Do ustawień systemowych dostęp ma wyłącznie ADMINISTRATOR.

Jak przypisać rolę do konta pracownika w systemie?

Zaloguj się do konta Shoper Faktury i Magazyn.
Aby zdefiniować role przejdź do: Ustawień, klikając koło zębate w prawym górnym rogu.
Następnie wybierz: Użytkownicy > Uprawnienia. Zobaczysz tutaj listę zaproponowanych przez nas ról:
  • Administrator – pełny dostęp do wszystkich zasobów, dokumentów i ustawień systemowych,
  • Księgowość – dostęp do wszystkich zasobów systemu z wyjątkiem ustawień,
  • Sprzedaż – pełny dostęp do dokumentów sprzedażowych i kontrahentów, dodawanie nowych produktów i odczyt dokumentów magazynowych. Brak dostępu do dokumentów kosztowych, ewidencji i ustawień systemowych,
  • Magazyn – pełny dostęp do dokumentacji magazynowej, dodawanie i edycja kontrahentów. Brak dostępu do dokumentów sprzedażowych, kosztowych i do ewidencji.
Role możesz dowolnie edytować lub usunąć.

WAŻNE! Rolę można usunąć tylko jeśli nie jest przypisana do żadnego użytkownika.

Możesz również zdefiniować własne role po kliknięciu: + Dodaj rolę.
Uprawnienia określasz w czytelnej tabeli. Oznaczasz w niej jaki poziom dostępu ma mieć rola dla danego zasobu systemowego. Zasoby są zależne od pakietu jaki masz włączony. W pakiecie prostym jest mniej ewidencji, a zamiast magazynu jest lista produktów. Dostępne uprawnienia:
  • Odczyt – najniższy poziom – pracownik może wyświetlić taki dokument, ale nic więcej z nim nie zrobi,
  • Dodawanie – może tworzyć i zapisywać nowe dokumenty, ale po zapisaniu już ich nie zmieni,
  • Edycja – może zmieniać zawartość wszystkich wystawionych wcześniej dokumentów (nie ma znaczenia kto je wystawiał), ale nie usunie żadnego z nich,
  • Usuwanie – najwyższy poziom dostępu. Taki pracownik może z dokumentem zrobić wszystko – zapisać, zmienić albo wykasować.

Oznaczenie Wszystko automatycznie aktywuje najwyższy poziom dostępu dla danego zasobu.

Gdy już zdefiniujesz role możesz je przypisać pracownikom edytując istniejących użytkowników lub dodając nowych.
Wystarczy wybrać uprawnienia z listy w menu dotyczącym użytkownika.
Po zalogowaniu użytkownik, który nie ma dostępu do określonych funkcji w programie zobaczy komunikat: Nie masz uprawnień do wykonania tej akcji, a niedostępne dla niego funkcje są wyszarzone.

Sprawdź, jak szybko i bezpiecznie zmienić platformę sklepową z Shoper.

Wideo: ustawienia i konfiguracja konta w programie Shoper Faktury i Magazyn

Zobacz film instruktażowy dotyczący konfiguracji i ustawień konta w programie Shoper Faktury i Magazyn na YouTube.

Wideo poradnik: jak skonfigurować konto w programie księgowo-magazynowym?

Dowiedz się także, co zrobić, by twój sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce. Darmowa konsultacja dotycząca pozycjonowania sklepów internetowych.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Ile pracowników może obsługiwać program księgowo-magazynowy?
  • Jak zdefiniować rolę dla użytkowników systemu Shoper Faktury i Magazyn?
  • Wideo poradnik: jakie ustawienia można wprowadzić na swoim koncie w Shoper Faktury i Magazyn?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności