Co zrobić, żeby klienci kupowali w Twoim sklepie więcej i chętniej? Możesz im w tym pomóc przy użyciu czterech poniższych, nowych aplikacji w naszym App Store.
Załóżmy, że Ty sam, mimo że prowadzisz sklep internetowy, jesteś klientem i też często kupujesz w sieci. Co może sprawić, byś do swojego koszyka dorzucił coś jeszcze? Albo wrócił na kolejne zakupy szybciej niż przy okazji następnej wyprzedaży? Może…

Powiązane w koszyku
Powiązane w koszyku – czyli aplikacja, która wyświetla na stronie koszyka i/lub karty produktu towary powiązane z artykułem właśnie przez nas wybranym/oglądanym. To dobra opcja, by pokazać klientom więcej sprzedawanego asortymentu – apka podsuwa im towary, o których mogli nie pomyśleć w pierwszej kolejności. Na przykład pasek do kupowanych właśnie spodni, albo myszka do składanego na stronie sklepu komputera – przecież takie rzeczy też trzeba w końcu kupić. Dlaczego więc nie od razu, w jednym miejscu, płacąc tylko raz za przesyłkę?
A najlepiej, jeśli ktoś nam za te zakupy jeszcze zapłaci
Marzenie ściętego sprzedawcy? Niekoniecznie. Nowa jakość programów lojalnościowych pozwala nie tylko na zbieranie punktów, wymienialnych na bonusy i rabaty w sklepie, ale też na… zwroty gotówkowe. Serio. Tak działa na przykład program Shoper Bonus. Aplikacja nalicza moneyback i motywuje klienta do kolejnych zakupów, za które zostanie nagrodzony wypłatą gotówki, a tym samym wspiera regularną sprzedaż pełnowartościowych produktów, dzięki czemu doskonale uzupełnia działania promocyjne prowadzone w e-sklepie – zwłaszcza poza sezonem wyprzedaży, kiedy o klienta trzeba bić się mocniej.
Podaj dalej!
Zwolennicy bardziej tradycyjnych rozwiązań mogą natomiast wykorzystać w swoim sklepie rozwiązanie z zakresu marketingu referencyjnego. Takie zapewnia Refericon – aplikacja, dzięki której klienci mogą polecać dany sklep swoim znajomym w zamian za rabat na zakupy. Prosta zasada „podaj nas, czyli e-sklep, dalej, a my się odpłacimy za to fajną ofertą”, zaowocować więc może nowymi klientami bez wielkich nakładów poświęconych na reklamę.
A badania mówią jasno: 77% klientów jest bardziej skłonnych kupić produkt z polecenia znajomych lub rodziny. To chyba wystarczający powód, by spróbować tego rodzaju podejścia do sprzedaży?
Lajkuj, szeruj, bądź social
A gdzie swoich klientów najlepiej informować o takich możliwościach i programach lojalnościowych udostępnianych w Twoim sklepie? Oczywiście, że w kanałach social media. Do tego z kolei przyda Ci się Social Media Widget – nowe, wygodne narzędzie proponujące dostęp do mediów społecznościowych, na których obecna jest Twoja marka.
Niezależnie od tego, na jakim urządzeniu akurat klient będzie przeglądał Twoją stronę, z pomocą Social Media Widgetu, bez problemu zobaczy ikony linkujące do Facebooka czy Instagrama. Jesteś na Pintereście, YouTube albo Twitterze? Jeszcze lepiej – tam też przekierujesz klientów i zachęcisz ich do obserwowania strony oraz bycia na bieżąco z Twoją ofertą. Niby nic takiego, a jednak…

Warto zapamiętać!
- Jak zachęcić klienta do większych zakupów dzięki aplikacjom?
- Co zrobić, by klienci wracali częściej do Twojego sklepu internetowego?