Facebook Business Manager (Menadżer Firmy na Facebooku)

Data publikacji: 30 listopada 2020 Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2024

Facebook Business Manager (Menadżer Firmy na Facebooku) to narzędzie, które służy do zarządzania zasobami firmy, takimi jak: strony na Facebooku (fanpage), konta reklamowe, pixele Facebooka.

Jeśli twoja strona na Facebooku (fanpage) jest podpięta do Business Managera, musisz być Administratorem Business Managera i Administratorem swojej strony na Facebook, aby nadać poprawnie dostęp.

Widok zakładki Role na stronie na Facebooku, kiedy jesteś administratorem Business Managera i swojej strony na Facebook (fanpage)

Jeśli twoja strona na Facebooku podpięta jest do Business Managera, a ty jesteś jego ADMINISTRATOREM to przy twoich danych osobowych w zakładce: Role na stronie (A), w sekcji: Właściciel strony (B) na Facebooku pojawi się biała teczka na niebieskim tle, zamiast twojego zdjęcia oraz funkcja: Administrator Firmy (C).

Pamiętaj, że równocześnie musisz być Administratorem (E) swojej strony na Facebook, co jest opisane w sekcji: Istniejące role na stronie (D).

Taki widok jak poniższy, oznacza, że jesteś Administratorem Business Managera (właścicielem firmy), pod który podpięta jest strona na Facebooku oraz jesteś Administratorem swojej strony na Facebooku.

Facebook > Fanpage > Role na stronie
Rys 1. Sprawdź kto jest właścicielem strony i administratorem fanpage’a na Facebooku.
Facebook > Fanpage > Role na stronie
Rys 1. Sprawdź kto jest właścicielem strony i administratorem fanpage’a na Facebooku.

Widok zakładki Role na stronie na Facebooku, kiedy nie jesteś administratorem Business Managera

Jeśli masz taki widok jak poniżej, a w sekcji: Właściciel strony, nie pojawiają się twoje dane osobowe, widzisz jedynie nazwę Business Managera to znaczy, że nie jesteś Administratorem Business Managera, pod który podpięta jest twoja strona i nie możesz nadać poprawnie dostępu do swojej strony na Facebooku.

Facebook > Fanpage > Role na stronie > Właściciel strony
Rys 2. Przykład sytuacji, gdy konto osobiste nie ma uprawnień administratora firmy.
Facebook > Fanpage > Role na stronie > Właściciel strony
Rys 2. Przykład sytuacji, gdy konto osobiste nie ma uprawnień administratora firmy.

Co możesz zrobić?

Wariant 1 – aktualny administrator Business Managera przyznaje dostęp

Aktualny Administrator Business Managera może nadać uprawnienia do zarządzania reklamami na Facebooku.

W pierwszej kolejności odinstaluj aplikację: Facebook Shoper.
Skontaktuj się z osobą, która jest właścicielem Business Managera i poproś ją o nadanie uprawnień, tak jak w tej instrukcji:

Wariant 2 – nadanie uprawnień administratora Business Managera

Skontaktuj się z aktualnym Administratorem Business Managera i poproś go o nadanie tobie uprawnień Administratora Business Managera.

W pierwszej kolejności odinstaluj aplikację: Facebook Shoper.
Aktualny Administrator Business Managera loguje się do konta na stronie: https://business.facebook.com/.
Należy przejść do zakładki: Ustawienia.
Facebook Business Manager > Ustawienia
Rys 3. Otwórz ustawienia w panelu Business Managera.
Facebook Business Manager > Ustawienia
Rys 3. Otwórz ustawienia w panelu Business Managera.
Dalej w ustawieniach (A) należy kliknąć: Ustawienia firmowe (B).
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe
Rys 4. Wybierz: Ustawienia firmowe, aby przejść do dodawania użytkowników.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe
Rys 4. Wybierz: Ustawienia firmowe, aby przejść do dodawania użytkowników.
W zakładce: Użytkownicy (A) > Osoby (B), kliknij przycisk: Dodaj (C).

Po kliknięciu pojawi się pole (D), w które należy wpisać maila osoby (takiego jaki został podany przy zakładaniu konta prywatnego na Facebooku), która ma być dodana jako drugi Administrator Business Managera (E).

Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby
Rys 5. Wyszukaj i wybierz prywatne konto na Facebooku.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby
Rys 5. Wyszukaj i wybierz prywatne konto na Facebooku.
Przy nadawaniu dostępu domyślnie będzie zaznaczony: Dostęp pracownika. Pamiętaj, aby zaznaczyć: Dostęp administratora (A) i kliknij: Dalej (B).
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby > Dodaj > Przypisywanie roli biznesowej
Rys 6. Nadaj użytkownikowi dostęp administratora czyli pełną kontrolę nad firmą na Facebooku.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby > Dodaj > Przypisywanie roli biznesowej
Rys 6. Nadaj użytkownikowi dostęp administratora czyli pełną kontrolę nad firmą na Facebooku.
W kolejnym kroku:
  • wybierz typ zasobu: Strony (A),
  • zaznacz nazwę swojej strony na Facebooku (fanpage), która pojawi się w sekcji: Wybierz Zasoby (B),
  • zaznacz: Dostęp administratora w: Zarządzaj stroną (C),
  • kliknij: Zaproś (D).
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby > Przypisz dostęp > Strony > Zarządzanie stroną
Rys 7. Wybierz do której strony na Facebooku użytkownik ma otrzymać dostęp.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Użytkownicy > Osoby > Przypisz dostęp > Strony > Zarządzanie stroną
Rys 7. Wybierz do której strony na Facebooku użytkownik ma otrzymać dostęp.
Na koniec, osoba, której została przyznana rola Administratora Business Managera, musi zaakceptować zaproszenie, które zostanie przesłane automatycznie na maila, który jest powiązany z kontem prywatnym na Facebooku lub/i pojawi się w powiadomieniach na Facebooku.

Powiadomienia znajdują się na górnym pasku, pojawią się po kliknięciu: ikony dzwoneczka. Oczywiście należy być zalogowanym na swoim koncie na Facebooku.

Facebook > Fanpage > Powiadomienia
Rys 8. Zaakceptuj zaproszenie do pełnienia roli administratora, znajdujące się w powiadomieniach na FB.
Facebook > Fanpage > Powiadomienia
Rys 8. Zaakceptuj zaproszenie do pełnienia roli administratora, znajdujące się w powiadomieniach na FB.

Wariant 3 – opięcie strony sklepu z Business Managera

Skontaktuj się z aktualnym Administratorem Business Managera i poproś go o odpięcie strony sklepu od Business Managera.

W pierwszej kolejności odinstaluj aplikację: Facebook Shoper.
Aktualny Administrator Business Managera loguje się do konta na stronie: https://business.facebook.com/.
Należy przejść do zakładki: Ustawienia.
Facebook Business Manager > Ustawienia
Rys 9. Przejdź do menu: Ustawienia w Facebook Business Manager.
Facebook Business Manager > Ustawienia
Rys 9. Przejdź do menu: Ustawienia w Facebook Business Manager.
Dalej w ustawieniach (A) należy kliknąć: Ustawienia firmowe (B).
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe
Rys 10. Wybierz ustawienia, które dotyczą firmy.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe
Rys 10. Wybierz ustawienia, które dotyczą firmy.
W zakładce: Konta (A), należy kliknąć: Strony (B).

W prawym górnym rogu, obok nazwy twojej strony na Facebooku, znajduje się przycisk: Usuń (C). Kliknij go i potwierdź wykonanie tego działania.

WAŻNE! Kliknięcie przycisku: Usuń nie spowoduje, że twoja strona na Facebooku zostanie trwale usunięta. To działanie posłuży nam jedynie do prawidłowej konfiguracji kampanii. Po prawidłowym połączeniu sklepu z twoją stroną na Facebooku i potwierdzeniu tego przez opiekuna kampanii, będziesz mógł raz jeszcze dodać swoją stronę do Business Managera.

Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Konta > Strony > Usuwanie
Rys 11. Odpinanie strony sklepu na Facebooku z konta Business Managera.
Facebook Business Manager > Ustawienia > Ustawienia firmowe > Konta > Strony > Usuwanie
Rys 11. Odpinanie strony sklepu na Facebooku z konta Business Managera.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak sprawdzić czy twoje konto prywatne posiada uprawnienia administratora strony na Facebooku?
  • Jak poznać, że nie posiadasz uprawnień administratora Business Managera?
  • Co zrobić, jeśli nie posiadasz dostępu do swojego fanpage’a?
  • Jak odpiąć fanpage z Business Managera?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności