Dlaczego Herbal-sklep.pl zmienił PrestaShop na Shopera? Zobacz case study
Przez 12 lat prowadziła e-commerce na oprogramowaniu open source. Co sprawiło, że w końcu zdecydowała się na zmianę? Czy było łatwo? Dowiedz się, ile sklep internetowy Agnieszki zyskał na przeniesieniu na platformę Shoper.
Własny sposób na zdrowy biznes
Połączenie życia zawodowego i rodzinnego bywa dużym wyzwaniem, zwłaszcza dla ambitnych osób. Ale nie jest niemożliwe. Przekonała się o tym nasza bohaterka. — Jako kobieta wykształcona, pragnąca niezależności i możliwości samorozwoju, marzyłam o własnym biznesie — zaczyna swoją historię.
Agnieszka Gabiec, bo o niej mowa, nie poprzestała na marzeniach. Założyła sklep internetowy herbal-sklep.pl, w którym sprzedaje suplementy diety, kosmetyki i zdrowe przekąski. Jak zapewnia: — Produkty Herbalife, które oferuję, wpływają znacząco na zmianę stylu życia wielu ludzi na całym świecie.
Agnieszka oferuje swoim klientom więcej niż tylko zdrowe suplementy
Po kilkunastu latach działalności nadal jest zadowolona z tego kroku. — Prowadzenie sklepu z produktami, które są bliskie moim zainteresowaniom, przynosi satysfakcję i radość z pracy. Jestem trenerem personalnym i trenerem odżywiania, a przy tym pasjonatką zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. Łączę pracę z pasją. A wspiera ją w tym mąż, który doradza, pomaga w przygotowaniu materiałów graficznych i podsuwa pomysły.
Zaczęła od PrestaShop, bo…
…14 lat temu Herbalife, czyli producent sprzedawanych przez Agnieszkę produktów, wymagał od swoich dystrybutorów konkretnych modyfikacji w sklepach online. Wtedy platformy SaaS nie dawały jeszcze tak szerokich możliwości.
— Poza tym oprogramowanie [PrestaShop] było darmowe, co wydawało mi się ważne. Było to jednak błędne myślenie, ponieważ za każdą wtyczkę i modyfikację trzeba było później zapłacić — opowiada założycielka sklepu.
Oprogramowanie open source z czasem przestało spełniać oczekiwania, a zaczęło przysparzać trudności. Najbardziej uciążliwe dla Agnieszki były:
☞ niestabilność i awaryjność sklepu,
☞ konflikty wtyczek z systemem,
☞ rosnący problem z indeksacją produktów w Google,
☞ brak wsparcia technicznego w języku polskim.
Jak sama przyznaje: — Gwoździem do trumny dla tego oprogramowania okazała się jednak wciąż słabnąca pozycja w wynikach organicznych, mimo podejmowanych działań SEO.
Sklep Lillow.pl też przeniósł się na Shoper. Zobacz więcej
Tak sklep Agnieszki wyglądał przed zmianą platformy e-commerce
Przeszła na platformę Shoper, bo…
… zapewnia elastyczność i ofertę dostosowaną do zmiennych potrzeb sprzedawców z różnych branż. Według Agnieszki oprogramowanie musi oferować funkcje, które odpowiadają specyfice sklepu. Liczy się też jakość marki i zaufanie do dostawcy.
— Nie będę ukrywać, że pozycja Shopera na rynku ma dla mnie bardzo duże znaczenie — wyjaśnia przedsiębiorczyni. — Bycie liderem oznacza nie tylko dominację pod względem udziału w rynku, ale także zdolność do wprowadzania innowacji, dostarczania wysokiej jakości produktu i wyznaczania standardów w branży.
Decyzja o przeniesieniu herbal-sklep.pl na nową platformę była więc dokładnie przemyślana i poparta analizą korzyści oraz potencjalnych zagrożeń. Agnieszka liczyła się z tym, że zmiana będzie wymagała od niej dodatkowej pracy.
Teraz, już po wszystkim, stwierdza, że dobrze zaplanowana oraz przeprowadzona migracja sklepu internetowego (czyli proces przeniesienia) zdecydowanie działa na korzyść biznesu i klientów. Sama się o tym przekonała.
Nowa odsłona herbal-sklep.pl na Shoperze
Jak wyglądało przeniesienie sklepu na Shoper?
Jak każda przeprowadzka, zmiana platformy do prowadzenia sklepu internetowego też może być stresująca. Dlatego naszym zadaniem jest odciążenie sprzedawcy i zadbanie o to, by wszystko przebiegało płynnie. Tak było i tym razem.
Właścicielka herbal-sklep.pl pozytywnie ocenia tę współpracę. — Migracja odbywała się w sposób czysty i transparentny. O każdym istotnym kroku byłam informowana — wspomina.
Zmianę oprogramowania sklepu Agnieszki podzieliliśmy na kilka mniejszych etapów.
1. Kontakt z klientką i ustalenie jej potrzeb
2.Konsultacje ze specjalistami
3. Omówienie procesu, zakresu oraz terminu migracji
4. Przeniesienie sklepu oraz danych
5. Testowanie działania strony
6. Start na nowej platformie
Ile to trwało? Samo przeniesienie danych oraz konfiguracja sklepu zajęły około 7 dni. Przy okazji nasza klientka postanowiła wykorzystać migrację do wirtualnego „remontu”, czyli zmiany szablonu graficznego i uporządkowania zawartości witryny.
Teraz opisy produktów na herbal-sklep.pl przyciągają uwagę
— Migracja to dobry czas nie tylko na zmianę platformy, ale i na odświeżenie wyglądu sklepu, poprawę UX (User Experience), sprawdzenie regulaminów oraz polityki prywatności. To również okazja na poprawę SEO, czyli zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarek — komentuje jeden z naszych ekspertów, zajmujący się przeniesieniem herbal-sklep.pl.
Co obejmowała migracja sklepu?
Sprzedawcy internetowi często zwlekają ze zmianą platformy e-commerce w obawie, że stracą przez to ważne dane (np. bazy klientów, historię zamówień) czy pozycję w Google. Agnieszka miała podobnie. Ale szybko okazało się, że nie taka migracja straszna, jak o niej piszą w sieci.
Zatroszczyliśmy się o bezpieczne przeniesienie wszystkich ważnych elementów sklepu internetowego. To oznacza m.in.:
☞ dane produktów,
☞ bazy klientów,
☞ zamówienia i historię zakupów,
☞ recenzje i oceny produktów,
☞ treści SEO (meta tagów, linków, opisów),
☞ artykuły blogowe,
☞ struktury adresów URL i metadanych,
☞ przekierowanie starych adresów URL na nowe.
Jednocześnie trwała przebudowa szaty graficznej herbal-sklep.pl. Właścicielka zdecydowała się na nowe logo, atrakcyjniejszy design i poprawę użyteczności strony.
Z pomocą ekspertów Agnieszka wprowadziła m.in. bardziej czytelny szablon, dodatkowe możliwości filtrowania produktów, nowy koszyk zakupowy, o wiele ciekawsze karty produktowe czy baner z dostępnymi metodami płatności. W skrócie: postawiła na lepsze doświadczenia kupujących.
Na nowej karcie produktowej pojawiły się m.in. warianty obrazkowe i baner z metodami płatności
Zmiany (nie) muszą być trudne?
Oczywiście, nie obeszło się bez wyzwań. Naszej bohaterce zależało na naprawieniu tego, co na poprzedniej platformie kulało — czyli przede wszystkim pozycjonowania strony. Sporo pracy pochłonęła więc rewizja dotychczasowych treści na blogu i linków wewnętrznych.
Herbal-sklep.pl zyskał nowy wygląd i treści zoptymalizowane pod SEO
Przeniesienie sklepu wiązało się też z pewnymi formalnościami. Część dokumentów — umowy z dostawcami systemów płatności, regulaminy i polityka prywatności — wymagała aktualizacji.
Na koniec pozostało najważniejsze, czyli komunikacja z klientami. Agnieszka sama poinformowała swoich odbiorców o wszystkich zmianach i ewentualnych utrudnieniach, by nie ryzykować utraty ich zaufania. Żadne problemy się jednak nie pojawiły.
Pamiętaj! Jeśli zmieniasz oprogramowanie swojego sklepu, koniecznie zaktualizuj też wszystkie dokumenty prawne (regulaminy zwrotów i reklamacji, RODO itp.). Na platformie Shoper zrobisz to w kilka minut za pomocą aplikacji Shoper Regulaminy.
Czy było warto?
Jeszcze jak! Zmiana oprogramowania otworzyła przed Agnieszką drzwi do kolejnych sukcesów sprzedażowych. Oto jak przejście z PrestaShop na Shopera wpłynęło na herbal-sklep.pl.
☞ Profesjonalny wygląd. Sklep zyskał nowoczesny, przejrzysty szablon, dzięki czemu już od pierwszej chwili wzbudza większe zaufanie i zachęca do sprawdzenia oferty.
☞ Lepsze doświadczenia zakupowe. Wygodniejsze filtrowanie, prostszy koszyk oraz czytelne karty produktów przyciągają klientów i ułatwiają im zakupy.
☞ Poprawa pozycjonowania. Właściwie indeksowane strony produktowe, zoptymalizowane linki, zaktualizowane treści oraz nowa platforma sprawiły, że witryna sklep-herbal.pl skoczyła na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
☞ Mniejsze wydatki na reklamę. Dzięki lepszej pozycji w wyszukiwarce Google promocja sklepu jest teraz łatwiejsza i tańsza niż wcześniej.
☞ Więcej klientów i zamówień. Czyli więcej zysków.
Też potrzebujesz takich efektów w swoim e-biznesie? Przenieś sklep internetowy na Shoper. Napisz do nas na czacie lub zadzwoń na +48 501 509 509