Z Shopify na Shoper: zobacz, jak przeniósł się do nas sklep QuestSport

Data publikacji: 31 sierpnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2025

Intuicyjny panel administracyjny, przejrzyście rozmieszczone elementy interfejsu oraz, co najważniejsze, bardzo sprawnie działający support – poznaj powody, dla których warto dziś przenieść swój sklep internetowy na Shoper.

Rys 1. Historia migracji sklepu QuestSport na platformę Shoper.
Rys 1. Historia migracji sklepu QuestSport na platformę Shoper.

Sklep QuestSport prowadzi polski producent odzieży sportowej klasy premium, w swoje ofercie mający bogatą kolekcję odzieży rowerowej. „Quest zrodził się z chęci robienia rzeczy inaczej. Aby stworzyć odzież kolarską, która odzwierciedla to, kim jesteśmy jako ludzie oraz celebrować sport, który kochamy” – czytamy na jego, kuszącej oko, stronie.

Od lipca 2021 roku sklep internetowy marki działa na oprogramowaniu Shoper, na które QuestSport przeniósł się z platformy Shopify.

„Decyzja o przeniesieniu sklepu nie była trudna, ale nieco czasochłonna. W naszym przypadku wchodziło bowiem w grę również przekształcenie firmy w spółkę z o. o.”.

„Temat samych przenosin pomógł nam załatwić support Shopera. Przenosiliśmy bazę klientów oraz karty produktów razem ze zdjęciami. Proces przeniesienia danych to jeden dzień roboczy”.

Maciej GinterIT Specialist i Graphic / Web Designer sklepu QuestSport

Jakie funkcjonalności okazały się najcenniejsze po migracji z Shopify na Shoper?

„Intuicyjny panel administracyjny, przejrzyście rozmieszczone, istotne elementy interfejsu oraz – co najważniejsze – bardzo sprawnie działający support” – wymienia.

Rys 2. Sklep internetowy QuestSport po przenosinach na platformę Shoper.
Rys 2. Sklep internetowy QuestSport po przenosinach na platformę Shoper.

„Pierwszy sklep mieliśmy zbudowany od zera, ale miał wiele wad, dlatego w międzyczasie korzystaliśmy z oprogramowania Woocommerce, a ostatnio z Shopify, które jest świetnym rozwiązaniem, ale niekoniecznie przystosowanym do handlu na polskim rynku.

Stąd też decyzja o przesiadce na Shopera, którego ogromną zaletą jest bezpośrednia współpraca z Enovą”.

„Obecność w sieci to warunek konieczny w dzisiejszych czasach, a z Shoperem jest to na dodatek wyjątkowo łatwe” – podkreśla przedstawiciel sklepu QuestSport. „Jesteśmy dużą firmą produkującą odzież sportową dla klientów biznesowych z całej Europy, a sklep internetowy pozwala nam dotrzeć do klientów indywidualnych”.

„Zaczęliśmy od produkcji odzieży dla himalaistów w latach 80., a dziś tworzymy produkty zarówno dla amatorów sportu, jak i najlepszych zawodników. Mamy własny park maszynowy, który daje nam nieograniczone możliwości.

Codziennie szukamy nowych pomysłów i inspiracji, począwszy od kolorów przez nowe modele na materiałach kończąc. Mamy to szczęście, że pracujemy w ciekawej branży, gdzie kreatywność stoi na pierwszym miejscu” – mówi Maciej Ginter.

Trzymamy kciuki za dalszy rozwój marki Quest i sklepu online! Dziękujemy, że wybraliście platformę Shoper.

Rys 3. Porównanie platformy Shoper z Shopify.
Rys 3. Porównanie platformy Shoper z Shopify.

Polska platforma dla sklepu online czy zagraniczna – którą wybrać?

Shoper to najpopularniejsza platforma e-commerce w modelu SaaS w Polsce. Oprogramowanie pod tą nazwą sprzedawane jest na polskim rynku od 2005 roku i z jego możliwości korzystają zarówno małe, średnie, jak i duże sklepy online.

Największą przewagą Shopera nad rozwiązaniami takimi jak Shopify jest udostępniane w ramach opłaty abonamentowej stałe wsparcie techniczne (telefon, mail, czat) oraz dostęp do najważniejszych integracji obsługiwanych na polskim rynku.

Jakie płatności?

Polscy klienci podczas zakupów online najchętniej korzystają ze sprawdzonych i zaufanych metod płatności oraz wysyłki. Właściciele sklepów szukają więc takich rozwiązań, które pozwolą udostępnić na stronie sklepu opcję dostarczenia zakupów np. do Paczkomatu lub zapłaty BLiKiem.

Shoper oferuje wszystkim sklepom pracującym na tym oprogramowaniu wewnętrzny system szybkich i bezgotówkowych płatności w PLN, który z kolei gwarantuje dostęp do najważniejszych metod: przelewów, kart i systemów pay-by-click. Obsługiwanych oczywiście w języku polskim.

Paczkomaty – czy dostępne?

Shoper posiada bezpośrednią integrację z Paczkomatami InPost.

Pozwala ona na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost z poziomu panelu administracyjnego sklepu, a także daje możliwość skorzystania z wygodnej opcji „kurier door-2-door”. Shoper udostępnia też integrację z Pocztą Polską oraz obsługą najważniejszych wysyłek kurierskich.

Dodatkowe kanały sprzedaży

Wybierając oprogramowanie Shoper, można skorzystać z integracji z dodatkowymi kanałami sprzedaży, popularnymi na polskim rynku – np. Allegro, hurtowniami (np. Ptak Moda) i licznymi marketplace’ami, takimi jak Empik czy Morele.

Pozwala na to wewnętrzna aplikacja Apilo, która umożliwia integrację z wieloma kanałami sprzedaży, dystrybucję oraz rozliczanie zamówień (polskie i zagraniczne marketplace’y, hurtownie, programy rachunkowo-księgowe).

Obsługa klienta w języku polskim

Z Biurem Obsługi Klienta Shoper możesz skontaktować się po polsku zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Do dyspozycji jest również polskojęzyczny czat w panelu administracyjnym sklepu.

Obsługa techniczna klientów platform zagranicznych nie jest dostępna w języku polskim, co może stanowić barierę dla sprzedawców.

Warto zapamiętać!
  • Historia migracji sklepu internetowego QuestSport na platformę Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności