Influencer marketing – jak zacząć?

Data publikacji: 6 lipca 2018 Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Influencer marketing to sposób na zdobycie zaufania względem Twojego produktu oraz możliwość dotarcia do osób, które jeszcze o Tobie nie wiedzą. Ważne jednak, abyś nie traktował, go ściśle narzędziowo, tylko skupił się na nawiązaniu relacji z influencerem.

Nie zapomnij też dobrze przygotować się do współpracy – przeanalizuj kim jest influencer, z którym chcesz działać i do kogo mówi. Takie dopasowanie jest dużo ważniejsze niż zasięgi, którymi może się pochwalić wybrany przez Ciebie bloger.

Kto to jest influencer?

Influencer, czyli bardzo spolszczając „wpływowicz”, to osoba mająca swojego bloga, kanał na YouTubie lub po prostu duże zasięgi w social mediach.

Nie mówimy tu tylko o liczbach osób, które polubiły profil influencera, ale za tym idzie duże zainteresowanie jego osobą i tematem, którym się zajmuje.

Jego obserwatorzy są zaciekawieni tym, co ma do powiedzenia, cenią jego zdanie, dlatego chętnie zaglądają na jego profile i inspirują się tym, co mówi oraz korzystają z jego rekomendacji.

Czym jest influencer marketing?

Influencerzy podejmują działania komercyjne z markami i takie działania nazywamy influencer marketingiem. Polega on na docieraniu marki ze swoim komunikatem do odbiorców wybranego influencera.

Dlaczego warto podjąć współpracę z influencerem?

Niewątpliwie strategie marketingowe układane są tak, aby komunikat nie trafiał do każdego, lecz do grupy, która może być nim zainteresowana. Influencer marketing bardzo dobrze wpisuje się w ten trend.

Bloger zbiera wokół siebie grono osób zainteresowanych poruszanym przez niego tematem. Tym samym, gdy Twój produkt związany jest z tematyką bloga, promując go w ten sposób, trafiasz do wąskiej grupy osób, która z bardzo dużym prawdopodobieństwem potrzebują tego, co sprzedajesz.

Na co zwrócić uwagę podejmując współpracę?

Zanim podejmiesz współpracę dokładnie przeanalizuj influencera, z którym chcesz działać. Patrz przede wszystkim na to, czy jego grupa docelowa pokrywa się z Twoją.

Rzeczą drugorzędną jest zasięg influencera, ważniejsze jest to jak wielu jego odbiorców, to osoby, z którymi Ty chcesz się komunikować.

Jeśli sprzedajesz zabawki, nie będziesz współpracował z influencerem, którego obserwują bezdzietni single, a z kimś kto kieruje swoje treści do rodziców.

grupa docelowa – to osoby, do których chcesz trafić ze swoim komunikatem; jeśli wśród odbiorców influencera są Twoi potencjalni klienci, to taka współpraca ma szansę na sukces.

Zobacz, jak wyglądały dotychczasowe współprace influencera i zastanów się, czy chcesz, aby w takim stylu były prowadzone Twoje kampanie.
Nawiąż relację

Najlepsze to takie, w których marka i influencer po prostu się lubią. Wówczas bycie ambasadorem marki nie jest zwykłym wypełnianiem założeń umowy, a wynika z naturalnej chęci polecenia czegoś, z czego zadowoleni są wszyscy.

Zwracaj uwagę na statystyki

Przed podpisaniem umowy poproś influencera o statystyki konta medium, w którym działa. Dowiedz się z nich jak wiele osób odwiedza jego blog i kanały w social mediach oraz jacy są to ludzie.

Najlepiej poproś o statystyki z ostatniego miesiąca i dla porównania – z całego roku. Będzie z nich wynikać czy tendencja z ostatniego miesiąca jest współmierna do całego roku, czy nie było niepokojącego przyrostu fanów (który mógłby sugerować nienaturalne pozyskanie obserwujących) lub czy nie podsyła Ci statystyk do miesiąca, w którym jeden tekst wyjątkowo się przyjął, ale generalnie nie idzie mu tak dobrze.

Sprawdzisz w ten sposób wiarygodność influencera oraz będziesz mógł ocenić zasięg kierowanego przez niego komunikatu.

Podejmuj współpracę z mikroinfluencerami

Marki często bardziej chwalą sobie współprace z osobami mającymi zasięg kilku tysięcy Twoich potencjalnych klientów niż z osobami, które mają ich miliony. Do tych drugich zgłasza się bardzo dużo marek i jest się jednym z wielu brandów, z którymi bloger współpracuje.

Natomiast bardziej wyspecjalizowani infuencerzy pracują z mniejszą grupą docelową, przez co mają więcej miejsca, czasu i chęci do stworzenia czegoś oryginalnego z marką. Dzięki temu zyskują na wiarygodności i mogą się lepiej przysłużyć Twojej marce.

mikroinfluecner – osoba ze stosunkowo niewielkimi zasięgami (zwykle przyjmuje się od 1 tys. do 20 tys. obserwatorów), jednak bardzo dobrze znająca swoją społeczność, przez co doskonale potrafiąca dobrać komunikację i spotykająca się z dużym zaangażowaniem swoich odbiorców

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • kto to jest influencer?
  • czym jest influencer marketing?
  • dlaczego warto podjąć współpracę z influencerem?
  • na co zwrócić uwagę podejmując współpracę?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności