Jak zwiększyć zasięg na Facebook?
Twoje zwykłe posty docierają do coraz mniejszej liczby fanów? To zjawisko, które dotyczy większości firm korzystających z tego portalu. Jest ono zresztą zgodne z polityką Facebooka, który chce, żebyśmy zainwestowali w odpłatną reklamę.
O ile wykupienie takiej reklamy na Facebooku jest oczywiście bardzo dobrym posunięciem, istnieją także możliwości zwiększenia zasięgu organicznego i dotarcia w ten sposób do swoich fanów.
Jeśli chcesz także dowiedzieć się więcej o prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych na Facebooku:
Tekst został przygotowany przez ekspertów Trusted Shops, europejskiego lidera w dziedzinie certyfikacji e-sklepów, dostawcę systemu opinii o sklepach i produktach.
Jak zwiększyć organiczny zasięg na Facebooku?
Facebook chce pokazywać użytkownikom ciekawe treści, które sprawią, że spędzą na tym portalu jeszcze więcej czasu, i docenia wpisy spełniające ten cel.
Dlatego nie warto publikować na siłę pięciu nudnych zdjęć produktowych dziennie. Lepiej zastanowić się, co będzie stanowiło prawdziwą wartość dodaną dla użytkowników, i zaoszczędzić przy tym cenny czas.
Wartość dodana nie oznacza, że dany wpis od razu zmieni życie użytkowników na lepsze, ale np. wywoła uśmiech lub inną pozytywną reakcję. Taka reakcja będzie dla Facebooka sygnałem, że dana treść zasługuje na większy zasięg.
Ważne jest także, aby zdjęcia, wideo i teksty były oryginalne. Podobnie jak Google Facebook docenia unikalne treści.
Każdy, kto korzysta z Facebooka, zauważył już na pewno wzrost liczby treści wideo. Mają one na ścianie zdecydowane pierwszeństwo. Warto wykorzystać ten trend:
- prezentując zdjęcia produktowe w formie pokazu slajdów,
- odpowiadając na pytania klientów lub przedstawiając np. produkt tygodnia w formie krótkiego filmiku,
- dodając wideo nakręcone w oparciu o artykuły opublikowane wcześniej na blogu.
Algorytm Facebooka i jego użytkownicy bardzo lubią aktualnie także transmisje na żywo.
Pamiętaj, że nikt nie zakłada konta na Facebooku, żeby oglądać reklamy. Ludzie wchodzą tam przede wszystkim w poszukiwaniu rozrywki i dla zabicia czasu.
Zasada jest prosta: 80% postów powinno bawić użytkowników i wzmacniać ich przywiązanie do sklepu/marki. Natomiast treści, których bezpośrednim celem jest sprzedaż, nie powinny przekraczać 20%.
Jeśli 80% Twoich treści spełni oczekiwania użytkowników i algorytm Facebooka to zarejestruje, zostaną Ci także „wybaczone” wpisy o czysto sprzedażowym charakterze.
Z tego powodu warto wykorzystać element rozrywki także w postach ofertowych. Zabawna i pomysłowa reklama wideo może szybko rozprzestrzenić się w mediach społecznościowych.
Jak już wspomnieliśmy, Facebook chce zatrzymać odwiedzających u siebie jak najdłużej, stąd jego niechęć do przekierowań na inne strony.
Jeśli koniecznie chcesz umieścić w swoim wpisie jakiś link, możesz dodać go jako pierwszy komentarz. Zmniejszy to wprawdzie jego dostępność dla zainteresowanych użytkowników, ale sprawi, że więcej osób zobaczy Twój post.
Uwagę fanów zyskasz także wtedy, jeśli umiejętnie nawiążesz do zajmujących ich aktualnych wydarzeń lub trendów. Nie muszą to być oczywiście wydarzenia wagi państwowej. W komunikacji sklepu internetowego można wykorzystać np. początek wakacji, newsy z życia gwiazd lub święta.
Jeśli masz budżet na współpracę z influencerami (wpływowymi osobami) ze swojej branży, warto go wykorzystać. Dzięki niej dotrzesz nie tylko do swoich fanów, ale i ludzi, którzy interesują się działaniami influencera. Mogą oni zostać nowymi fanami Twojej strony na Facebooku, a nawet nowymi klientami, choć wcześniej nie byli zaznajomieni z ofertą sklepu.
Jeśli budżet jest nieco skromniejszy, możesz zwrócić się o treści takie jak zdjęcia do Twoich zadowolonych klientów. Mogą to być zdjęcia produktu lub sytuacji, które pasują do sklepu. Dzięki nim pokażesz ludzką twarz swojej firmy i wzbudzisz większą sympatię.
Możesz też opublikować zdjęcia pracowników sklepu. Odejście od anonimowości obsługi pozwoli na wzmocnienie lojalności klientów.
Jeśli zauważysz, że dany wpis cieszy się popularnością wśród użytkowników, warto zainwestować w jego promocję, aby dotrzeć do jeszcze większej grupy potencjalnych klientów. Dzięki takiej reklamie możesz zyskać więcej fanów oraz klientów nawet przy ograniczonym budżecie.
Strategie na zdobycie większej liczby fanów na Facebooku
Dowiedz się, jakimi metodami możesz pozyskać więcej fanów swojej strony na Facebook. Czy warto kupować polubienia? Jakich metod należy unikać jak ognia, a które się sprawdzają?
- Więcej informacji: co zrobić, aby przyciągnąć więcej obserwujących?
Jak dobranie hashtagów wpływa na zasięg postów na Instagramie?
Jeśli zależy Ci na tym, by publikowane treści dotarły do jak najszerszego grona odbiorców, to nigdy nie można zapominać o hashtagach. Czym w zasadzie one są?
Hashtagi to znaczniki porządkujące treści na Instagramie. Działają podobnie do słów kluczowych w SEO – dzięki nim z łatwością można odnaleźć interesującą nas treść.
Wystarczy wpisać #, a potem treści których szukamy, np. #shoper. W wynikach wyszukiwania Instagram pokaże nam wszystkie zdjęcia i filmy, które zostały oznaczone przez autorów takim hashtagiem.
W pierwszej kolejności w odpowiedzi pojawią się treści, które są najpopularniejsze, czyli zdobyły najwięcej polubień, komentarzy lub odtworzeń.
Hashtagi są niezbędne pod każdym zdjęciem czy filmem na Instagramie. Jeśli ich nie dodasz, to Twoje posty nie mają szans na dotarcie do odbiorców.
- Więcej informacji: jak hashtagi mogą pomóc w rozwoju profilu na Instagramie?
Warto zapamiętać!
- Jakie strategie pomagają w poprawie organicznego zasięgu na Facebooku?
- Jak przyciągnąć nowych fanów na swojego fanpage’a?
- Jak używać hashtagów, aby zdobyć więcej wyświetleń na Instagramie?