Jak dokonać cesji danych?

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Dokonanie cesji umożliwia przeniesienie praw do używania licencji na inną osobę lub firmę. Jeśli sklep został utworzony z wykorzystaniem danych osoby prywatnej dzięki cesji można je zmienić na dane firmowe.

Od tego momentu wszystkie faktury będą wystawiane już na nowe dane.

Co istotne na fakturach pro forma oraz VAT wystawionych przed cesją, dane nie zmienią się automatycznie – jeżeli zależy ci na zmianie danych wcześniejszych faktur, skontaktuj się z nami.

Proces cesji elektronicznej w Panelu klienta Shoper

Zaloguj się do Panelu klienta pod adresem: panel.shoper.pl.

Loginem jest zawsze kontaktowy adres e-mail podawany podczas zakładania sklepu (chyba, że został zmieniony później przez ciebie na inny).
Hasło wysyłamy w pierwszych e-mailach do ciebie, jeżeli jednak nim nie dysponujesz wygeneruj nowe przez kliknięcie przycisku: Zapomniałem hasła w oknie logowania.

Przejdź do zakładki: Twoje dane (A) i sprawdź, czy podany adres: Email (B) i Numer telefonu (C) są prawidłowe. Jest to bardzo istotne, ponieważ bez informacji przesłanych na maila i telefon nie będzie możliwe dokończenie cesji.
Panel klienta Shoper
Rys 1. W zakładce: Twoje dane, upewnij się czy adres e-mail oraz numer telefonu są poprawne
Panel klienta Shoper
Rys 1. W zakładce: Twoje dane, upewnij się czy adres e-mail oraz numer telefonu są poprawne

W tym miejscu możesz także od ręki zmienić następujące dane:

  • Ulica i numer lokalu,
  • Kod pocztowy,
  • Miasto,
  • Kraj.

Zwróć uwagę, że część danych jest zablokowanych do edycji. Są one oznaczone jasnoszarym kolorem. W celu zmiany tych danych należy wykonać cesję elektroniczną.

Przejdź do zakładki: Cesja elektroniczna (A), zaakceptuj regulamin (B) i kliknij: Dalej (C).
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 2. W zakładce: Cesja elektroniczna, zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij: Dalej
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 2. W zakładce: Cesja elektroniczna, zaakceptuj regulamin, a następnie kliknij: Dalej
W następnym kroku wybierz rodzaj konta (prywatne lub firmowe) (A) i uzupełnij wszystkie dane nowego abonenta (B), a następnie kliknij: Dalej (C).
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 3. Wybierz: status prawny konta, wprowadź dane w pozostałe pola i kliknij: Dalej
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 3. Wybierz: status prawny konta, wprowadź dane w pozostałe pola i kliknij: Dalej
Po kliknięciu: Dalej pojawi się komunikat.
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 4. Komunikat informujący o wysłaniu na wskazany adres e-mail linku potwierdzającego dokonanie sesji
Panel klienta > Cesja elektroniczna
Rys 4. Komunikat informujący o wysłaniu na wskazany adres e-mail linku potwierdzającego dokonanie sesji

Sprawdź skrzynkę mailową, odszukaj wiadomość od Shoper o tytule: Cesja elektroniczna i kliknij link: KONTYNUUJ PROCEDURĘ potrzebny do sfinalizowania cesji.

Automatyczna wiadomość e-mail wysłana do użytkownika uruchumiającego cesję elektroniczną
Rys 5. W otrzymanej wiadomości e-mail kliknij: KONTYNUUJ PROCEDURĘ
Automatyczna wiadomość e-mail wysłana do użytkownika uruchumiającego cesję elektroniczną
Rys 5. W otrzymanej wiadomości e-mail kliknij: KONTYNUUJ PROCEDURĘ

Po odebraniu poczty i kliknięciu linku powrócisz do Panelu klienta Shoper i zobaczysz tabelkę z obecnymi oraz nowymi danymi abonenta.

Cesja Elektroniczna - Dane abonenta
Rys 6. Zaznacz oświadczenie, a następnie kliknij: Generuj kod SMS
Cesja Elektroniczna - Dane abonenta
Rys 6. Zaznacz oświadczenie, a następnie kliknij: Generuj kod SMS

Jeśli wszystko się zgadza zaznacz: Oświadczam, że jestem upoważniony do wykonywania cesji (A) i kliknij: Generuj kod SMS (B).

Jeśli korzystasz z poczty: Gmail i nie widzisz wiadomości w głównym folderze, sprawdź zakładkę: Oferty.

Po chwili na telefon otrzymasz SMSa z kodem – wprowadź go i kliknij: Potwierdź.
Cesja Elektroniczna - Dane abonenta
Rys 7. Wpisz uzyskany kod SMS i kliknij: Potwierdź
Cesja Elektroniczna - Dane abonenta
Rys 7. Wpisz uzyskany kod SMS i kliknij: Potwierdź

Po potwierdzeniu otrzymasz komunikat o prawidłowej zmianie danych.

Rys 8. Komunikat potwierdzający zakończenie procesu cesji elektronicznej
Rys 8. Komunikat potwierdzający zakończenie procesu cesji elektronicznej

Weryfikacja i aktualizacja danych w sklepie Shoper po cesji

Zapoznaj się z funkcjonalnościami dostępnych pakietów dla sklepów internetowych i wybierz ten, który będzie najlepiej odpowiadał twoim wymaganiom.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wykonać cesję elektroniczną z poziomu Panelu klienta Shoper?
  • Jakie dane mogą wymagać weryfikacji i aktualizacji?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności