Jak działa kampania Facebook Ads i co dzięki niej zyskasz?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Kampania Facebook Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pozwalającą na szybkie dotarcie do nowych klientów.

Obecnie większość osób posiada konto na Facebooku i poszukuje na nim inspiracji zakupowych.

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy

Według badań Gemius w styczniu w 2023 roku – ten najpopularniejszy serwis społecznościowy odwiedziło w Polsce ponad 23 mln użytkowników

Statystyki serwisów internetowych w Polsce według MEDIAPANEL
Rys 1. Statystyki TOP Internet – Websites w Polsce (styczeń 2023).
Statystyki serwisów internetowych w Polsce według MEDIAPANEL
Rys 1. Statystyki TOP Internet – Websites w Polsce (styczeń 2023).

Tym samym Facebook znalazł się w pierwszej trójce najpopularniejszych serwisów w naszym kraju!

Facebook pozwala użytkownikom na komunikację w czasie rzeczywistym, dlatego dla wielu klientów, staje się miejscem, gdzie zasięgają opinii o produktach, które chcą zakupić.

Czym są reklamy Facebook Dynamic Ads?

WAŻNE! Pamiętaj, że aby uruchomić kampanię Facebook Ads musisz posiadać stronę na Facebooku.

Reklamy Facebook Ads to popularny typ reklamy w e-commerce. Reklamy, które prowadzimy, to tak zwana sprzedaż z katalogu. Każda reklama składa się z domeny sklepu, angażującego opisu oraz grafiki (zdjęcia produktu) i przycisku „kup teraz”.

Kliknięcie zdjęcia lub przycisku „kup teraz”, przenosi użytkownika od razu na kartę produktu w sklepie, co pozwala od razu na dokonanie zakupu.

Przykład reklamy w serwisie Facebook z przyciskiem Kup teraz
Rys 2. Przykładowa reklama w Facebook z przyciskiem: Kup teraz.
Przykład reklamy w serwisie Facebook z przyciskiem Kup teraz
Rys 2. Przykładowa reklama w Facebook z przyciskiem: Kup teraz.

Miejsce wyświetlania reklam Facebook Ads

Reklamy w ramach Facebook Ads wyświetlane są na:

  • Facebooku,
  • Instagramie,
  • Messengerze ,
  • w sieci Audience Network, czyli sieci reklamowej Facebooka.

Jeśli nawet klient nie dokona zakupu od razu, to przypomnimy mu o oglądanych produktach. Więcej informacji: remarketing dynamiczny

Zakres działań podczas realizacji kampanii reklamowych przez Shoper

Poprowadzimy kampanię produktową z katalogu (remarketing dynamiczny), która pomoże ci dotrzeć do nowych klientów, ale również zadbać o tych powracających.

Zakres działań podczas realizacji kampanii reklamowych Facebook Ads przez Shoper Kampanie
Rys 3. Przykład działań w ramach kampanii reklamowych Facebook Ads przez Shoper Kampanie.
Zakres działań podczas realizacji kampanii reklamowych Facebook Ads przez Shoper Kampanie
Rys 3. Przykład działań w ramach kampanii reklamowych Facebook Ads przez Shoper Kampanie.
Broad audience – reklamę wyświetlamy osobom najbardziej podobnym do tych, które odwiedzały stronę twojego sklepu oraz takim, które według zaawansowanych algorytmów Facebooka mogą być najbardziej zainteresowane oferowanym przez ciebie asortymentem.

Pozyskujemy dzięki temu nowych klientów i zwiększamy ruch w twoim sklepie. Jak wiesz, bez ruchu nie ma sprzedaży, dlatego ten krok jest tak bardzo istotny. Reklama broad audience dociera tylko do nowych użytkowników, którzy wcześniej nie dokonali zakupów w twoim sklepie.

Celem reklamy broad audience jest głównie wygenerowanie ruchu na stronie, sprowadzenie nowych klientów, ale również konwersje. Klienci, którzy na tym etapie nie dokonają zakupu, zostaną zapisani na liście remarketingowej, a dzięki temu dotrzemy do nich ponownie.

Remarketing dynamiczny – jest to reklama śledząca, która wyświetla się użytkownikom, którzy już odwiedzili stronę sklepu. Przypomina klientom o oglądanych produktach i zachęca do zakupu.

Jest to jedna z najskuteczniejszych form finalizacji sprzedaży, ponieważ klienci często nie podejmują decyzji o zakupie od razu. Pamiętaj, że nie zawsze mają w danej chwili czas na zakup lub nie dysponują w tym momencie wystarczającymi środkami.

Z tego powodu dlatego warto im się przypomnieć za kilka dni. Im większy ruch klientów w sklepie, tym remarketing będzie skuteczniejszy. Celem reklamy są konwersje, czyli sprzedaż.

Przykładowa reklama w ramach remarketingu dynamicznego w Facebook Ads
Rys 4. Przykład reklamy Facebook Ads w ramach remarketingu dynamicznego.
Przykładowa reklama w ramach remarketingu dynamicznego w Facebook Ads
Rys 4. Przykład reklamy Facebook Ads w ramach remarketingu dynamicznego.

WAŻNE! Do utworzenia reklam wykorzystujemy: zdjęcia, nazwy, opisy oraz ceny produktów z twojego sklepu, dzięki temu reklamy są spójne ze stroną.

Dodatkowe informacje o Facebook Ads

Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z działem Shoper kampanie przez komunikator w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji: Shoper kampanie.

Ikonka komunikatora w Panelu sklepu Shoper
Rys 5. Shoper Kampanie to szybki kontakt z opiekunem kampanii w Panelu sklepu.
Ikonka komunikatora w Panelu sklepu Shoper
Rys 5. Shoper Kampanie to szybki kontakt z opiekunem kampanii w Panelu sklepu.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czy można uznać Facebook za najpopularniejszą platformę społecznościową?
  • Czym charakteryzują się reklamy Facebook Dynamic Ads?
  • Jakie są miejsca emisji reklam Facebook Ads?
  • Co wchodzi w skład działań realizowanych przez Shoper podczas kampanii reklamowych?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności