Jak działa kampania Facebook Ads i co dzięki niej zyskasz?
Kampania Facebook Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pozwalającą na szybkie dotarcie do nowych klientów.
Obecnie większość osób posiada konto na Facebooku i poszukuje na nim inspiracji zakupowych.
Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy
Według badań Gemius w styczniu w 2023 roku – ten najpopularniejszy serwis społecznościowy odwiedziło w Polsce ponad 23 mln użytkowników.
Tym samym Facebook znalazł się w pierwszej trójce najpopularniejszych serwisów w naszym kraju!
Facebook pozwala użytkownikom na komunikację w czasie rzeczywistym, dlatego dla wielu klientów, staje się miejscem, gdzie zasięgają opinii o produktach, które chcą zakupić.
Czym są reklamy Facebook Dynamic Ads?
WAŻNE! Pamiętaj, że aby uruchomić kampanię Facebook Ads musisz posiadać stronę na Facebooku.
Reklamy Facebook Ads to popularny typ reklamy w e-commerce. Reklamy, które prowadzimy, to tak zwana sprzedaż z katalogu. Każda reklama składa się z domeny sklepu, angażującego opisu oraz grafiki (zdjęcia produktu) i przycisku „kup teraz”.
Kliknięcie zdjęcia lub przycisku „kup teraz”, przenosi użytkownika od razu na kartę produktu w sklepie, co pozwala od razu na dokonanie zakupu.
Miejsce wyświetlania reklam Facebook Ads
Reklamy w ramach Facebook Ads wyświetlane są na:
- Facebooku,
- Instagramie,
- Messengerze ,
- w sieci Audience Network, czyli sieci reklamowej Facebooka.
Jeśli nawet klient nie dokona zakupu od razu, to przypomnimy mu o oglądanych produktach. Więcej informacji: remarketing dynamiczny
Zakres działań podczas realizacji kampanii reklamowych przez Shoper
Poprowadzimy kampanię produktową z katalogu (remarketing dynamiczny), która pomoże ci dotrzeć do nowych klientów, ale również zadbać o tych powracających.
Pozyskujemy dzięki temu nowych klientów i zwiększamy ruch w twoim sklepie. Jak wiesz, bez ruchu nie ma sprzedaży, dlatego ten krok jest tak bardzo istotny. Reklama broad audience dociera tylko do nowych użytkowników, którzy wcześniej nie dokonali zakupów w twoim sklepie.
Celem reklamy broad audience jest głównie wygenerowanie ruchu na stronie, sprowadzenie nowych klientów, ale również konwersje. Klienci, którzy na tym etapie nie dokonają zakupu, zostaną zapisani na liście remarketingowej, a dzięki temu dotrzemy do nich ponownie.
Jest to jedna z najskuteczniejszych form finalizacji sprzedaży, ponieważ klienci często nie podejmują decyzji o zakupie od razu. Pamiętaj, że nie zawsze mają w danej chwili czas na zakup lub nie dysponują w tym momencie wystarczającymi środkami.
Z tego powodu dlatego warto im się przypomnieć za kilka dni. Im większy ruch klientów w sklepie, tym remarketing będzie skuteczniejszy. Celem reklamy są konwersje, czyli sprzedaż.
WAŻNE! Do utworzenia reklam wykorzystujemy: zdjęcia, nazwy, opisy oraz ceny produktów z twojego sklepu, dzięki temu reklamy są spójne ze stroną.
Dodatkowe informacje o Facebook Ads
- Jak mam przygotować sklep do kampanii Facebook Ads? – poradnik jak przygotować sklep internetowy do Shoper kampanii.
- Jak będą przebiegać Shoper Kampanie Facebook Ads? – sprawdź jak będzie wyglądała twoja reklama Facebook Ads
- Do kogo kierujemy reklamy Facebook Ads? – dowiedz się do kogo kierowana jest reklama Facebook Ads
Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z działem Shoper kampanie przez komunikator w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji: Shoper kampanie.
Warto zapamiętać!
- Czy można uznać Facebook za najpopularniejszą platformę społecznościową?
- Czym charakteryzują się reklamy Facebook Dynamic Ads?
- Jakie są miejsca emisji reklam Facebook Ads?
- Co wchodzi w skład działań realizowanych przez Shoper podczas kampanii reklamowych?