Jak mam przygotować sklep do kampanii Facebook Ads?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2024

Przyznaj dostęp do strony na FB dla Shoper Kampanie

WAŻNE! Jeśli decydujesz się uruchomić reklamy produktowe Facebook Ads, musisz mieć aktywną stronę na Facebooku dla swojego sklepu (fanpage).

W celu skonfigurowania kampanii, poprosimy cię o dostęp do strony na Facebooku, jako reklamodawca. Żeby przyznać nam dostęp, koniecznie musisz być administratorem firmowego fanpage’a.

Nie będziemy ingerować w treści zamieszczone na fanpage, jednak potrzebujemy odpowiedniego dostępu, aby prowadzić dla ciebie kampanię.

  • Przed uruchomieniem reklamy, wgramy na stronę sklepu nasz własny Piksel Facebooka, czyli kod, który bada zachowania użytkowników w witrynie i pozwala mierzyć skuteczność reklamy.

Piksel gromadzi dane od momentu uruchomienia przez nas reklamy.

Jeśli w sklepie był dodany twój własny piksel, nie zostanie on odinstalowany, ale nie będziemy z niego korzystać. 

Jak tworzymy reklamę w Shoper Kampanie?

Na początku, kiedy tworzymy kampanię Facebook Ads, pobieramy dane o produktach ze strony twojego sklepu. Wykorzystujemy dodane przez ciebie zdjęcia, nazwy, opisy produktów. To bardzo ważne, aby zadbać o angażujące tytuły i opisy produktów dla swoich klientów).

To także od ciebie zależy jak będzie prezentować się reklama na Facebooku.

Reklama Facebook Ads kieruje klienta na kartę produktu. Zadbaj o to, aby znalazł na niej wszystkie potrzebne informacje, np.:

  • nazwę/tytuł produktu,
  • opis produktu,
  • producenta,
  • zdjęcie (zalecane wymiary do reklamy karuzelowej to 600 × 600 pikseli, do zwykłej 1000 x 1000 pikselii),
  • dostępność produktu,
  • cenę,
  • termin wysyłki,
  • liczbę sztuk na magazynie (minimum 1 sztuka),
  • kod produktu.

Co powinno znaleźć się na karcie produktu?

Karta produktu powinna dobrze opisywać produkt i w czytelny sposób prezentować jego specyfikację oraz w prosty sposób kierować do koszyka. Unikaj „zaśmiecania” karty produktu zbędnymi banerami i odnośnikami.

Wyróżnij się dobrej jakości zdjęciami produktu

Im lepsze zdjęcia zamieścisz na karcie produktu, tym większa szansa na to, że reklama zwróci uwagę twoich potencjalnych klientów.

Na Facebooku świetnie prezentują się kwadratowe zdjęcia, na białym tle. Oczywiście nie jest to wymóg, ale warto zadbać o estetyczną stronę sklepu.

Jeśli zdjęcia są kwadratowe i zachowasz spójność, dobrze będą wyglądały również zdjęcia kontekstowe.

Przykład reklamy na Facebook z kwadratowymi zdjęciami
Rys 1. Przykład reklamy na Facebooku – produkty ze zdjęciami dociętymi do kwadratu.
Przykład reklamy na Facebook z kwadratowymi zdjęciami
Rys 1. Przykład reklamy na Facebooku – produkty ze zdjęciami dociętymi do kwadratu.

Dodaj więcej metod dostawy i płatności

Zadbaj o to, żeby klienci z łatwością, mogli wybrać najlepszą dla siebie opcję dostawy oraz sprawdzić ile za nią zapłacą.

Pamiętaj, że klienci lubią mieć wybór, zaproponuj im kilka opcji dostawy. Koniecznie jedną z form wysyłki musi być dostawa kurierska do domu klienta.

Przyjazny dla klientów koszyk w sklepie

To jedno z najważniejszych miejsc w twoim sklepie. Właśnie tutaj klient podejmuje finalną decyzję o dokonaniu transakcji lub rezygnuje z zakupu.

Zadbaj o to, żeby nie odstraszyć klienta i zachęcić go do zrealizowania zakupów. Nasi specjaliści przygotowali kilka bardzo przydatnych rad i zawarli je w wyczerpujących poradnikach:

Pozytywne opinie przy produktach

Jeśli chcesz zwiększyć wiarygodność swojego sklepu oraz zbudować bardziej zaangażowaną społeczność wokół swojej marki, pozwól klientom na wyrażanie swoich opinii o produktach.

Dla kupujących bardzo cenne są doświadczenia innych użytkowników. Dostępne są aplikacje, które pozwalają na zaprezentowanie opinii w atrakcyjny sposób.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak udzielić dostępu do mojego fanpage’a dla zespołu Shoper Kampanie?
  • Jak przebiega proces tworzenia reklam w Shoper Kampanie?
  • Co warto dodać do karty produkty, aby była kompletna?
  • Jak przyciągnąć uwagę klientów za pomocą dobrych zdjęć produktów?
  • Jak ułatwić zakupy poprzez dodatkowe sposoby dostawy i płatności w sklepie?
  • Jak dostosować koszyk zakupowy, aby odpowiadał na potrzeby klientów?
  • Dlaczego pozytywne opinie przy produktach są ważne?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności