Premium: Jak skonfigurować wielomagazynowość?
Funkcjonalność dostępna tylko w pakietach Premium, aby dowiedzieć się więcej o usłudze kliknij: Zarządzaj wieloma magazynami z jednego miejsca.
Co umożliwia wielomagazynowość w sklepie?
Wielomagazynowość pozwala na rozmieszczenie stanów magazynowych produktów Twojego sklepu pomiędzy lokalizacjami, które definiujesz w Panelu administracyjnym sklepu.
Takie działanie pozwala na efektywniejsze zarządzanie gospodarką magazynową:
- większa kontrola nad stanami magazynowymi i związane z tym optymalizowanie kosztów oraz logistyki,
- możliwości przenoszenia produktu pomiędzy magazynami,
- określanie liczby produktu, jaki może być od ręki dostępny do odbioru np. w konkretnym punkcie stacjonarnym sklepu.
Dzięki wielomagazynowości minimalizujesz ryzyko związane ze sprzedażą produktu, którego nie posiadasz już w magazynie.
Zanim uruchomisz magazyny – aktywuj wielomagazynowość w sklepie
Jeżeli jesteś administratorem sklepu w pakiecie Premium i chcesz korzystać z wielomagazynowości musisz ją aktywować samodzielnie w Panelu administracyjnym sklepu.
Aby włączyć wielomagazynowość:
- opcja: Zezwalaj na zakup większej liczby produktów niż jest w magazynie (D) jest dezaktywowana,
- opcja: Aktualizuj stan magazynowy po zakupie (E) jest aktywowana.


Niespełnienie któregokolwiek z powyższych warunków nie pozwoli na aktywowanie wielomagazynowości.
Również w odwrotnej sytuacji, jeżeli będziesz już mieć aktywną wielomagazynowość i np. zechcesz aktywować opcję: Zezwalaj na zakup większej liczby produktów niż jest w magazynie, to Panel administracyjny sklepu nie da takiej możliwości.
Pierwsze uruchomienie wielomagazynowości
W momencie pierwszego uruchomienia magazynów tworzy się magazyn podstawowy, do którego przenoszone są stany magazynowe dotychczas utworzonych produktów / wariantów. Do magazynu przypisywane są również dotychczas utworzone zamówienia, wszystkie aktywne formy dostaw oraz dane adresowe pobrane jednorazowo z zakładki: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Dane firmy (C). Dane te będą wykorzystywane podczas tworzenia przesyłek i można je zmienić w razie potrzeby.

Co spowoduje wyłączenie magazynów?
Wyłączenie magazynów jest możliwe, może spowodować jednak zaburzenie całej gospodarki magazynowej sklepu, dlatego nim zdecydujesz się na taki krok, przeanalizuj stany produktów w poszczególnych magazynach i dokonaj ewentualnych przesunięć do magazynu podstawowego. Po wyłączeniu dodatkowych magazynów stan magazynowy produktu będzie taki, jaki był w magazynie podstawowym. Stany magazynowe wyłączonych, dodatkowych magazynów nie dodają się do magazynu podstawowego.
WAŻNE! Wyłączenie dodatkowych magazynów oraz pozostałych na nich stanów magazynowych produktów nie powoduje ich trwałego usunięcia, tylko dezaktywację i ukrycie dla systemu i mechanizmów zarządzających stanami magazynowymi.
Jakie są limity liczby magazynów?
Każdy pakiet Premium może aktywować maksymalnie 50 różnych magazynów.
Powiązane artykuły na temat funkcjonalności wielomagazynowości
Znajdujesz się w 1 z 7 artykułów na temat funkcjonalności wielomagazynowości. Zapoznaj się także z pozostałymi artykułami w Centrum pomocy:
- Jak tworzyć magazyny,
- Jak zarządzać stanami magazynowymi,
- Składanie zamówienia przez klienta a zachowanie magazynów,
- Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów,
- Procesowanie zamówienia przez obsługę sklepu,
- Informacje dodatkowe o wielomagazynowości.
Warto zapamiętać!
- Jak wielomagazynowość mniejsza ryzyko związane ze sprzedażą niedostępnego produktu?
- Jak włączyć funkcję wielomagazynowości w sklepie Shoper Premium?
- Co powoduje pierwsze uruchomienie magazynów w sklepie?
- Jaki jest cel wyłączenia magazynów?
- Ile różnych magazynów można aktywować w wielomagazynowości?
- Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o zarządzaniu wieloma magazynami?