Sklep stacjonarny i sprzedaż internetowa w oparciu o Shoper

Data publikacji: 15 lutego 2021 Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2025

Dlaczego warto rozszerzyć sprzedaż stacjonarną o handel w sieci Internet?

Jeżeli myślisz o przeniesieniu stacjonarnego biznesu do sieci, to sklep internetowy Shoper daje Ci taką możliwość. Zamiast zamykać punkt stacjonarny, możesz rozszerzyć działalność o sprzedaż w Internecie.

Wielu klientów rozpoczyna zakupy w jednym kanale sprzedaży, a kończy go w drugim, dlatego decyzja o przeniesieniu sklepu stacjonarnego do sieci może być jedną z ważniejszych dla Twojego biznesu.

Tobie, jako sprzedawcy, na pewno również zależy na tym, żeby kanały te ściśle ze sobą współpracowały. Zaplanowanie poprawnych procesów pomiędzy działalnością stacjonarną i sklepem internetowym umożliwi dotarcie do nowych klientów i co najważniejsze wzrost sprzedaży. Stacjonarny biznes funkcjonuje tylko na rynku lokalnym, który jest ograniczony, natomiast za pośrednictwem Internetu możesz dotrzeć do konsumentów nie tylko w kraju, ale także zagranicą.

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

  • rynek handlu e-commerce rozwija się bardzo szybko nie tylko w Polsce, ale na całym świecie,
  • stały wzrost trendów i nastrojów klientów w kierunku zakupów realizowanych w Internecie,
  • zakupy w sieci są wygodne, można je wykonać o dowolnej porze dnia i nocy (24h),
  • sklep internetowy umożliwia obsługę większej ilości klientów w tym samym czasie niż stacjonarnie.

Skorzystaj z poniższego artykułu, aby dowiedzieć w jaki sposób i dlaczego warto rozszerzyć działalność w sklepie stacjonarnym o sprzedaż internetową.

Zakładam własny sklep internetowy

Tak jak nie mógłbyś zaprosić do punktu stacjonarnego bez pomalowanych ścian, półek wypełnionych produktami czy uregulowanych formalności, tak sklep działający w sieci również musisz odpowiednio przygotować.

Czy można użyć sklepu internetowego Shoper jako magazyn główny?

Prowadzisz mały biznes i sprzedaż w sklepie opierasz o arkusz kalkulacyjny (np. Excel), a paragony drukujesz ręcznie na kasie fiskalnej?

Wykorzystaj możliwości oprogramowania Shoper i użyj go jako magazyn główny:

  • dodaj produkty do sklepu Shoper, uzupełnij nazwy, opisy, zdjęcia, ceny, liczbę stuk produktów na magazynie i inne wymagane pola. Skorzystaj z artykułu: Dodawanie produktu do sklepu Shoper. Po każdej sprzedaży w sklepie internetowym, stan magazynowy zostanie zaktualizowany automatycznie,
  • jeśli dokonasz sprzedaży stacjonarnie, wystarczy że po zakupie wejdziesz w edycję produktu na sklepie internetowym i odejmiesz liczbę sprzedanych sztuk ze stanu magazynowego i zapiszesz zmiany,
  • paragon wydrukuj ręcznie lub zautomatyzuj proces przez aplikację Fiskalizator, która zintegruje sklep z drukarką fiskalną i pozwoli na druk paragonów z poziomu Panelu administracyjnego sklepu.

Aplikacja Fiskalizator nie obsługuje magazynu i nie aktualizuje stanów magazynowych.

Synchronizacja sprzedaży między sklepem stacjonarnym i internetowym

Chcesz zsynchronizować sprzedaż pomiędzy sklepem stacjonarnym oraz internetowym i uniknąć ręcznej edycji stanów magazynowych po zrealizowanej sprzedaży w e-sklepie?

W takim wypadku potrzebujesz programu księgowo – magazynowego dostosowanego w pełni do potrzeb Twojego biznesu – taki program będzie realizować procesy związane z magazynem głównym.

Program księgowo – magazynowy zsynchronizuje sprzedaż stacjonarną oraz internetową i zaktualizuje stan magazynowy po każdym zakupie (stacjonarnie lub w Internecie).

Takie programy często oferują też inne dodatkowe możliwości, np. wykonanie inwentaryzacji, integrację z kasą fiskalną i automatyczny druk paragonów, podłączenie skanera, który po odczytaniu kodu i sfinalizowaniu zamówienia w sklepie zaktualizuje stan magazynowy, generowanie pliku JPK, itp.

Oficjalne integracje z programami księgowo – magazynowymi , które są kompatybilne ze sklepami Shoper znajdziesz na naszej stronie: Najlepsze systemy ERP dla platformy Shoper.

Zorientuj się u dostawcy danego oprogramowania księgowo – magazynowego, czy spełnia Twoje wymagania i daje możliwość podłączenia wskazanych urządzeń, takich jak: skaner kodów czy kasa fiskalna. Kiedy wybierzesz program, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy na stronie: Zapytaj o wdrożenie integracji w celu wyboru najlepszego rozwiązania dla Twojego sklepu.

Co pomoże w sprzedaży wielokanałowej?

Prowadzisz sprzedaż w kilku kanałach: stacjonarnie, na Allegro i planujesz założyć własny sklep internetowy? Skorzystaj z narzędzia Apilo integrującego wszystkie kanały sprzedaży w jednym miejscu.

Pozostałe możliwości przydatne w łączeniu sprzedaży stacjonarnej i internetowej

W ramach konfiguracji oprogramowania możesz udostępnić swoim klientom możliwość złożenia zamówienia online, za które mogą zapłacić przy odbiorze w sklepie stacjonarnym.

Podczas łączenia procesów sprzedaży online i offline mogą się przydać też aplikacje: Shoper Regulaminy lub Shoper Regulaminy Pro, która oprócz niezbędnych dokumentów potrzebnych w sprzedaży internetowej takich jak regulamin, polityka prywatności czy zasady zwrotów i reklamacji, generuje także tablicę informacyjną dla sklepu stacjonarnego.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie korzyści wynikają z użycia e-sklepu w roli magazynu głównego?
  • Na czym polega synchronizacja działania sklepu stacjonarnego i internetowego?
  • Jakie narzędzia pomagają w sprzedaży produktów?
  • Co jeszcze otrzymujemy w wyniku połączenia sprzedaży online i offline?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności