Stany dostępności

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 3 września 2024

Stany dostępności pozwalają na jasne przekazanie klientowi informacji na temat ilości produktu w sklepie. Właściciela sklepu chronią przed niekontrolowaną sprzedażą produktu, wykraczającą ponad stan magazynowy.

Konfiguracja każdego stanu dostępności produktów, zarówno automatyczna jak i ręczna, daje administratorowi sklepu możliwość decydowania, co ma się zadziać z produktem na stronie sklepu, kiedy osiągnie dany stan magazynowy.

Konfiguracja stanu dostępności produktów w sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Statusy dostępności produktów (C).
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 1. Przejdź do ustawień statusów dostępności produktów w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 1. Przejdź do ustawień statusów dostępności produktów w Panelu administracyjnym sklepu.
Zobaczysz 2 sekcje statusów:
  • Tryb działania: automatyczny – status produktu zmienia się wraz ze zmianą liczby towaru w magazynie według określonych przez ciebie przedziałów. Dla statusów w trybie automatycznym określasz próg aktywacji oraz czy produkt z danym statusem można kupować
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Produkty > Statusy dostępności produktów > Tryb działania: automatyczny
Rys 2. Przykładowa lista statusów w trybie działania: automatyczny.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Produkty > Statusy dostępności produktów > Tryb działania: automatyczny
Rys 2. Przykładowa lista statusów w trybie działania: automatyczny.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > statusy dostępności > Edycja statusu
Rys 3. Edycja wybranego statusu dostępności produktu.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > statusy dostępności > Edycja statusu
Rys 3. Edycja wybranego statusu dostępności produktu.
  • Tryb działania: ręczny – jest to typ statusu ustawiany dla danego produktu na sztywno, jest niezależny od stanu magazynowego produktu. Dla statusów w trybie ręcznym możesz określić czy produkt można kupować.
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Produktu > Statusy dostępności produktów > Tryb działania: ręczny
Rys 4. Przykładowa lista statusów w trybie działania: ręczny.
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Produktu > Statusy dostępności produktów > Tryb działania: ręczny
Rys 4. Przykładowa lista statusów w trybie działania: ręczny.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności > Edycja statusu ręcznego
Rys 5. Edycja statusu: dostępny na zamówienie w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności > Edycja statusu ręcznego
Rys 5. Edycja statusu: dostępny na zamówienie w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Zdecyduj, których z nich chcesz używać – możesz edytować ich progi oraz nazwy, dodać ikony statusu czy zadecydować o możliwości kupowania. W razie potrzeby wybrane statusy (oprócz systemowych: ID 1 oraz ID 2 – (A) ) możesz usunąć (B).
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 6. Usuń wybrany status dostępności produktów w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 6. Usuń wybrany status dostępności produktów w Panelu administracyjnym sklepu.

Jeżeli chcesz utworzyć całkowicie nowy status skorzystaj z dostępnego w prawym górnym rogu przycisku: DODAJ STAN DOSTĘPNOŚCI.

Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 7. Dodawanie stanu dostępności produktów w sklepie internetowym.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności
Rys 7. Dodawanie stanu dostępności produktów w sklepie internetowym.

WAŻNE! Jeżeli dla któregoś ze statusów ustawisz brak możliwości kupowania, opcjonalnie możesz aktywować powiadomienie o dostępności produktu. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Jak powiadomić klienta o dostępności towaru w sklepie?

Jeżeli dany status zgodnie z nadaną przez ciebie konfiguracją nie pozwala na zakup produktu, skorzystaj z ustawień dodatkowych pozwalających na dokładne zdecydowanie co ma się dziać z kartą produktu o danym statusie.

Pod symbolami znaków zapytania w Panelu administracyjnym sklepu znajdziesz szersze wyjaśnienia dotyczące poszczególnych opcji.

Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności > Edycja statusu
Rys 8. Ustaw ustawienia dodatkowe dla odpowiedniego stanu dostępności produktów.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności > Edycja statusu
Rys 8. Ustaw ustawienia dodatkowe dla odpowiedniego stanu dostępności produktów.

Wyświetlanie dostępności na karcie produktu

Automatyczna dezaktywacja produktu z zerowym stanem magazynowym

Skonfiguruj ustawienia sklepu polegające na tym czy klient będzie mógł zamówić produkty posiadające zerowy stan magazynowym.

Filtrowanie produktów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Jeśli w Panelu administracyjnym sklepu chcesz znaleźć produkty z określonym stanem magazynowym, sprawdź link: Filtrowanie produktów w Panelu administracyjnym sklepu

Powiązane artykuły nt. stanów dostępności w sklepie

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły Centrum pomocy dotyczące zarządzania stanami dostępności w sklepie Shoper:

Zadbaj o nowoczesny i profesjonalny wygląd swojej strony, który przyciągnie więcej klientów. Zobacz gotowe szablony graficzne.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak edytować status dostępności i dodać nowy stan w sklepie Shoper?
  • Jak aktywować opcję stanu dostępności na karcie produktu?
  • Jak skonfigurować zerowy stan magazynowy produktu?
  • Jak znaleźć produkty z określonym stanem magazynowym w Panelu sklepu?
  • Inne artykuły z informacjami o stanach dostępności produktów.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności