Jak tymczasowo z powodu urlopu wyłączyć sprzedaż w sklepie?

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 22 października 2024

Jak wyłączyć front sklepu (stronę), którą widzi klient?

Jeżeli zdecydujesz się na całkowite zablokowanie sprzedaży w sklepie lub wyłączenie sklepu na czas nieobecności, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Nazwa i status sklepu (C), a następnie zaznacz opcję: Wyłącz sklep (D) i kliknij przycisk: ZAPISZ.

W polu: Informacja gdy sklep jest wyłączony warto zamieścić notatkę (E) wyjaśniającą powód niedostępności sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Nazwa i status sklepu > Wyłącz sklep
Rys 1. Wyłączając sklep na jakiś okres przygotuj informację dla klientów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Nazwa i status sklepu > Wyłącz sklep
Rys 1. Wyłączając sklep na jakiś okres przygotuj informację dla klientów.

Wyłączenie możliwości kupna produktów z pozostawieniem opcji ich przeglądania, dostępne jest w zakładce: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Ograniczenia zakupów (D) > Wyłącz możliwość kupowania (E) > ZAPISZ.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Ograniczenia zakupów > Możliwość kupowania
Rys 2. Dezaktywuj funkcję kupna produktów i pozwól klientom jedynie je przeglądać na stronie sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Ograniczenia zakupów > Możliwość kupowania
Rys 2. Dezaktywuj funkcję kupna produktów i pozwól klientom jedynie je przeglądać na stronie sklepu.

W tym wypadku również warto zadbać o pozostawienie na stronie komunikatu (wykorzystując opisane wcześniej możliwości) wyjaśniającego powód braku możliwości składania zamówień.

Sposoby na informowanie o urlopie w sklepie internetowym Shoper

Zamiast całkowitego wyłączania sklepu, warto rozważyć inne rozwiązania, które pozwolą poinformować klientów o przerwie w realizacji zamówień.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: jak powiadomić o przerwie urlopowej w sklepie?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wyłączyć stronę sklepu internetowego dla klientów?
  • Jakie inne rozwiązania można wykorzystać zamiast wyłączenie sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności