Na co zwrócić uwagę robiąc zdjęcia kontekstowe?

Data publikacji: 5 grudnia 2018 Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2024

Piękne zdjęcia produktowe – nadaj kontekst

Jeśli masz możliwość, wyróżnij swój sklep pomysłowymi zdjęciami kontekstowymi.

Prezentują one konkretne aranżacje, ustawienia i stylizacje, pokazują produkt, nadając mu szerszy kontekst. Nadają się również idealnie do promowania w mediach społecznościowych, w szczególności na Instagramie.

Czasem nawet w modelu dropshippingowym, hurtownie udostępniają piękne zdjęcia kontekstowe. Mogą być świetnym uzupełnieniem do działań promocyjnych obok zwykłych zdjęć produktów na białym tle (packshotów).

WAŻNE! Jeśli chcesz podjąć współpracę z hurtownią, spróbuj zweryfikować jakość dostarczanych przez hurtownię zdjęć jej produktów.

Różne rodzaje grafik

Zobacz poniższy przykład – jest to połączenie zdjęć kontekstowych (zdjęcia z dziewczynkami), packshotów (zdjęcia na białym tle – książki), zdjęć roboczych (krab-zabawka).

Połączenie zdjęć kontekstowych, packshotów i zdjęć roboczych
Rys 1. Przykład zdjęć produktowych typu: packshot, kontekstowych i roboczych.
Połączenie zdjęć kontekstowych, packshotów i zdjęć roboczych
Rys 1. Przykład zdjęć produktowych typu: packshot, kontekstowych i roboczych.

Fragmenty dowolnego wideo uruchamianego na ekranie możesz przekształcić w animację GIF darmowym programem ScreenToGif. Takie zdjęcie możesz swobodnie ustawić jako jedno ze zdjęć na karcie produktu.

Przy okazji kombinacji różnych zdjęć: zobacz, jak to sklep z aromapure.pl. Obok kreacji prezentujących świece w odpowiednim kontekście, pojawiają się też zwykłe zdjęcia, bez rozpraszaczy, prezentujące produkt w pełni.

Dzięki temu klient może przyjrzeć się uważnie samej świecy, ale ma też możliwość wyobrażenia jej sobie w konkretnej aranżacji.

Aromapure.pl - zdjęcia produktu na karcie produktu
Rys 2. Karta produktu w sklepie Aromapure.pl
Aromapure.pl - zdjęcia produktu na karcie produktu
Rys 2. Karta produktu w sklepie Aromapure.pl

Odwołuj się do wyobraźni klienta

szklanyskladzik.pl – piękne zdjęcia kontekstowe, przemawiające do wyobraźni i nawiązujące do rodzaju sprzedawanych produktów.

Wystarczy odrobina natury, aby zwykłe zdjęcie produktu na białym tle czy drewnianym blacie przeobrazić w śliczną mikro-aranżację.

Przykład zdjęć kontekstowych dla produktów w sklepie internetowym
Rys 3. Przykładowe zdjęcia kontekstowe produktów.
Przykład zdjęć kontekstowych dla produktów w sklepie internetowym
Rys 3. Przykładowe zdjęcia kontekstowe produktów.

W sklepie lakieryhybrydowe.pl przywiązano szczególną troskę, aby elegancko zaprezentować efekt, jaki dają lakiery. Taki kontekst wygląda jest atrakcyjnym uzupełnieniem do standardowych zdjęć: buteleczki lakieru z próbką koloru na białym tle.

Pamiętano przy tym, że sama buteleczka lub pokazanie koloru może nie być wystarczające dla klientek. Dopiero zwizualizowanie, jak wygląda lakier po użyciu, nadaje produktowi pełen kontekst. Zdjęcia kontekstowe sklep wykorzystuje przede wszystkim w zestawach promocyjnych i na Instagramie.

Sklep meskawyspa.pl zastosował ciekawy zabieg: mydła zaprezentowano na drewnianym tle, a obok nich zademonstrowano kojarzące się z nimi atrybuty. Pokazane przedmioty odwołują się do wyobraźni odbiorcy, dodatkowo demonstrują używanie naturalnych składników i tworzą prostą i elegancką kompozycję.

Przykłady zdjęć produktów odwołujących się do wyobraźni klientów
Rys 4. Przykład zdjęć dla produktów, które pobudzają wyobraźnie klientów.
Przykłady zdjęć produktów odwołujących się do wyobraźni klientów
Rys 4. Przykład zdjęć dla produktów, które pobudzają wyobraźnie klientów.

Podczas robienia zdjęć użyj codziennych przedmiotów

Rozejrzyj się po swoim mieszkaniu – jakie ciekawe przedmioty znajdujesz w najbliższym otoczeniu? Słuchawki, okulary, szal, książka – wszystkiego możesz użyć, aby stworzyć elegancką aranżację rodem z największych kont na Instagramie.

Sztukę tę do mistrzostwa opanowała Magdalena z nancyakcesoria.pl, która prezentuje obudowy (case’y) na telefon w niecodzienny sposób:

Przedstaw produkt na zdjęciu podczas jego użytku
Rys 5. Przykład przedstawienia produktu w towarzystwie codziennych przedmiotów.
Przedstaw produkt na zdjęciu podczas jego użytku
Rys 5. Przykład przedstawienia produktu w towarzystwie codziennych przedmiotów.

Zastanów się nad doborem scenerii

W wypadku branży odzieżowej dobre zdjęcie kontekstowe, to odpowiednie środowisko. Industrialne wnętrze, las, designerskie wnętrze, balkon, miejska uliczka – nie ograniczaj się!

Przykładowe zdjęcia z dobraną scenarią
Rys 6. Przykład zdjęć produktów z dobranym tłem.
Przykładowe zdjęcia z dobraną scenarią
Rys 6. Przykład zdjęć produktów z dobranym tłem.

Szukasz sklepów odzieżowych z ciekawymi zdjęciami kontekstowymi? Zainspiruj się poniższymi przykładami:

Dostosuj się pod dyktando branży

Są branże, w których zdjęcia produktowe nie będą miały ogromnego znaczenia. Przykładowo, kupując komponenty do sprzętu komputerowego lub sprzęt specjalistyczny, zwrócisz raczej uwagę na cenę i parametry techniczne.

Zdjęcia kontekstowe z pewnością będą za to pomocne, jeśli sprzedajesz np. designerskie laptopy, które oprócz bycia funkcjonalnymi, po prostu muszą dobrze wyglądać.

W niektórych dziedzinach zwykłe zdjęcia na białym tle to zdecydowanie zbyt mało. Jest tak, chociażby w branży ślubnej. Narzeczeni zwracają szczególną uwagę na walory estetyczne kupowanych produktów. Dlatego nawet zwykłe zaproszenie powinny być jak najlepiej zaprezentowane:

Decolove.pl = zdjęcia kontekstowe
Rys 7. Zdjęcia kontekstowe w Decolove.pl
Decolove.pl = zdjęcia kontekstowe
Rys 7. Zdjęcia kontekstowe w Decolove.pl

Zdjęcia kontekstowe mogą być pięknym uzupełnieniem dla twojego sklepu i będą dobrze służyć w promocji.

Pamiętaj, że jeśli chcesz sprzedawać, np. na Allegro czy w reklamie produktowej Google Ads, potrzebujesz przede wszystkim zdjęć na białym tle – czyli tzw. packshotów.

Warto zapamiętać!
Tworząc zdjęcie kontekstowe weź pod uwagę:
  • odpowiednie, dobrze doświetlone otoczenie,
  • skorzystaj z otaczających cię przedmiotów,
  • które mogą urozmaicić kompozycję,
  • zastanów się nad nagraniem parusekundowego filmu i przekształcenia go w animację GIF darmową aplikacją,
  • użyj atrybutów/składników związanych ze swoim produktem,
  • aby nadać zdjęciu autentyczności i odwołać się do wyobraźni klienta,
  • czerp inspirację z odpowiednich przykładów.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności