Analiza popularnych produktów w Google Trends
Chcąc poszerzyć swój asortyment o atrakcyjne produkty, postaraj się sprawdzić, jakie jest obecnie zapotrzebowanie i trendy na produkty, które cię interesują.
Swój research możesz rozpocząć bazując na dostępnych w internecie narzędziach i portalach do sprawdzania zainteresowań użytkowników.
Google Trends do sprawdzania popularności słów kluczowych
To użyteczne narzędzie, w którym na bieżąco sprawdzisz trendy w wyszukiwanych frazach w Google. Może ci także pomóc w opracowaniu strategii marketingowej. Google Trends rejestruje informacje na temat wyszukiwanych fraz oraz wpisujących je użytkowników.
Wystarczy, że wpiszesz interesujące cię słowo i dzięki temu sprawdzisz jakie zainteresowanie wzbudziło w ostatnich miesiącach. Możesz także zbadać sezonowość produktów oraz przewidywania tej sezonowości.

Jak korzystać z Google Trends?
Przykłady – analiza popularności produktów / słów kluczowych
Będąc na stronie Google Trends wpisujesz interesujące cię hasło, czyli produkt lub grupę produktów typu akcesoria do nurkowania. Jeżeli chcesz oszacować sezonowość, zaznacz możliwie maksymalny dostępny do wyboru zakres czasu. Wtedy otrzymasz szeroko rozłożone statystyki, od kiedy słowo / fraza było wyszukiwane.
Pozwoli ci to sprawdzić, o ile wcześniej użytkownicy zaczynają interesować się danym tematem. Dzięki temu zaplanujesz z wyprzedzeniem swoje działania marketingowe.

Na podstawie danych z Google Trends określisz również czas, który będzie najlepszy na to, aby rozpocząć kampanię marketingową. Zobacz nasz przykład deski snowboardowej – ze względu na przystosowanie do jazdy sezon zwykle pojawia się w okresach zimowych. Dokładniej, szczyt sezonu najczęściej przypada w miesiącach grudzień – luty. Z wykresu możemy stwierdzić, że wzrost zainteresowania powtarza się co sezon.
Idąc w tym kierunku wzrost prawdopodobnie się utrzyma. Warto jednak wziąć pod uwagę, że trendy produktowe mogą się zmieniać – w końcu są to tylko przewidywania. Na podstawie ilości wyszukiwań (wzrostu i spadku) interesującej cię frazy określisz czy sezon na produkt obecnie trwa lub też dobiega końca.
Pamiętaj, że w Google Trends określasz interesujący cię zakres czasu wyszukiwań danej frazy. Dzięki temu odniesiesz się do miesięcy, w których zwykle panuje sezon. Możesz rozplanować dzięki temu mądrze swoją strategię magazynowania towaru, aby nie zostać z niesprzedanymi produktami.
Warto jednak uważnie analizować dane – są sytuacje, w których nie wiadomo czy dany produkt cechuje się sezonowością czy jest to jedynie chwilowy trend. Dlatego patrząc na dane, postaraj się zweryfikować różnice we wzroście względem poprzednich lat i spadku zainteresowania oraz sezonowość produktu.
Weź tutaj pod uwagę cykliczność zainteresowania danym produktem/frazą zależną od sezonu oraz określ od czego może zależeć wzrost/spadek zainteresowania w danym miesiącu.
Warto też podkreślić, że Google Trends nie pokazuje liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego, a jego popularność. Dzięki temu dowiesz się jakie tematy zyskują na znaczeniu w danym czasie. Badając zainteresowanie danego słowa, możesz także sprawdzić podobne popularne wyszukiwania.

Korzystając z narzędzia zwróć także uwagę na lokalizację, dzięki której zweryfikujesz czy warto ograniczyć kampanie marketingowe do odbiorców zamieszkujących dany obszar.

Google Trends posiada także opcję “porównaj”.

Wpisując synonimy słów kluczowych twojego produktu sprawdzisz, które mają wyższy ranking wyszukiwań. Otrzymasz wizualne zestawienie i porównanie ilości wyszukiwań do konkretnego sezonu.
Dzięki temu uzyskasz informacje jak optymalizować słowa kluczowe na stronie sklepu lub w reklamach.
Jednocześnie będziesz wiedzieć jakich słów używać w treściach na twojej stronie oraz które produkty promować w pierwszej kolejności.
Po rozpoczęciu analizy interesującej cię frazy kliknij na przycisk ,,+ porównaj”, wtedy pojawi się pole do wpisania dodatkowego hasła.

Warto zapamiętać!
- jak korzystać z Google Trends w celu znalezienia popularnych produktów w sieci Internet.