Pomysł na modny sklep internetowy: Vicher.pl
Wolność i kobiecość to kwintesencja polskiej marki odzieżowej znanej już na europejskim rynku. Poznaj sklep internetowy Vicher.pl i jego pomysł na sprzedaż online.
Po pierwsze… masz się wyróżniać
Założycielki sklepu Vicher.pl – siostry Kasia i Inez – udowadniają, że trendy w modzie nie muszą tworzyć schematu powielanego przez wszystkie marki modowe. Jak można przeczytać na stronie sklepu, Inez „ukończyła polsko-francuskie studia doktoranckie oraz Projektowanie Ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych”, Kasia „od lat związana z designem, koordynatorka międzynarodowych wydarzeń związanych z sektorem design, absolwentka Katedry Projektowania Ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych”. Ich projekty są wyrazem potrzeby kreacji i odzwierciedlenia kobiecej natury.
Dziewczyny piszą na stronie sklepu, że ich pragnieniem jest ubieranie kobiet w nietuzinkowe, wygodne i okalające sylwetki formy, ale równocześnie takie, które wyrażają „tęsknotę za wolnością, naturalną dzikością i porywami serca, jakie każda z nas w sobie nosi bardziej lub mniej ukryte”. Bo „Vic-Her” to kobiecość w artystycznym wydaniu.
Swoje produkty siostry Vicher budują więc w oparciu o materiały najwyższej jakości: włoski jedwab, szlachetną włóczkę, brytyjską bawełnę. Korzystają przy tym z oryginalnych tkanin z autorskimi ilustracjami, co na pewno jest ich wyróżnikiem na tle konkurencji.
Po drugie… wykorzystuj Instagram
Polska marka wyróżniająca się unikalnym wykorzystaniem stylu boho… specjaliści od mody lubią to! Nic więc dziwnego, że Julia Kuczyńska, Maffashion, jedna z najbardziej znanych polskich blogerek, wymieniła Vicher w gronie pięciu młodych polskich marek, o których już niedługo będzie głośno.
Dzięki wyjątkowości produktów, realizacji projektów w zgodzie z własnym gustem estetycznym oraz doskonałej jakości wykorzystanych materiałów, ubrania marki Vicher zdobywają kolejne klientki. Wśród nich są znane aktorki i postaci telewizyjne, m.in. Katarzyna Zielińska czy Magda Mołek. Założycielki marki nazywają je „vichersis” – czyli dziewczyny utożsamiające ducha Vicher. „#vichersis jest kobieca, zmysłowa w nieoczywisty sposób, odrzuca sztuczność na rzecz naturalności i prostoty. Ubiera się szykownie, ale w nonszalancki, ponadczasowy sposób. To co ma na sobie #vichersis wyraża jej osobowość oraz stosunek do świata. #vichersis jest nowoczesna i inteligentna, pełne energii i młoda duchem. Oznacz się na instagramie #vichersis” – zachęcają, a potem zdjęcia swoich klientek chętnie udostępniają zarówno w social mediach, jak i na stronie sklepu. I to działa!
Przeczytaj nasze inne artykuły:
- Gdzie w sieci upolować klienta? Sprawdź nasz poradnik,
- Zobacz, jak wygląda profesjonalny profil marki na Instagramie.
Po trzecie… bądź sobą!
Fajny pomysł na biznes i sklep internetowy zawsze w cenie, ale żeby faktycznie odnieść z nim sukces, trzeba się nim wyróżniać. Nie tylko samą ofertą, ale i obsługą sklepu, komunikacją z klientem, także pakowaniem towarów i obsługą wysyłek.
W przypadku Vicher.pl – w parze z niestandardowymi produktami idzie m.in. ciekawa prezentacja sukienek, swetrów czy płaszczy. Opisy i zdjęcia ciuchów dziewczyn tworzących sklep Vicher to jedne z tych elementów, które decydują o dotarciu do klientek i przekonaniu ich do zakupów.
Poetyckie opisy zdecydowanie wyróżniają się na tle standardowych opisów sukienek znajdujących się w tysiącach sklepów odzieżowych. Niech za przykład posłuży opis niebieskiej sukni z jedwabiu, Afrodyta: „Jedwabna asymetryczna sukienka, zniewalająca urokiem, jak bogini Afrodyta i morze, które ją zrodziło”. I dalej: “A między morzem a kobietą istnieje pobratymstwo dusz, którego przejawem jest siła, niespodziewaność zmiany formy, powłoki i nastrojów”.
Inne sukienki z kolekcji BERBER DREAM AW 2018/2019 opisane są równie poetyckimi sformułowaniami: „W każdym płatku zauważycie ruch kredki, który nadaje niespotykanej indywidualności całości printu. Oryginalna i nietuzinkowa sukienka Aisza inspirowana berberyjskimi pięknymi kobietami o jasnych włosach i ciemnych karnacjach, pełnych radości i pewności siebie”.
W takich opisach doskonale widać także zamiłowanie do zróżnicowanych stylów i trendów w sztuce, z której uwielbienia marka Vicher w zasadzie się zrodziła: „Pikanterii dodaje jej artdécowski kołnierzyk”, „Ponczo złamane zostało dynamicznymi, długimi frędzlami wyrażającymi nasze umiłowanie lat 70., dzięki którym nabiera nonszalanckiego charakteru”.
Jak dobrze opisać produkt w sklepie internetowym? Zobacz nasz poradnik.
Z inspirującymi opisami idą oczywiście iść odpowiednio dobrane fotografie. Większość wykorzystanych zdjęć to nie żadne tradycyjne packshoty, ale zdjęcia ze specjalnych sesji, niemalże takich robionych na zlecenie “Vogue’a”. Dodatkowym zabiegiem marketingowym jest prezentacja autorskich ubrań w krótkich filmach, które Kasia i Inez publikują na sklepowym Facebooku. Wszystko po to, byś Ty też chciała zostać “#vichersis”.
Zobacz, jak inni sprzedają modę: