Powiadomienie o dostępności

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2024

Działanie funkcji powiadom o dostępności w e-sklepie Shoper

Jeżeli stan magazynowy produktu osiągnie ilość uniemożliwiającą sprzedaż w sklepie, można uruchomić opcję: Powiadom o dostępności. Po kliknięciu w tą opcję, klient będzie mógł podać adres mailowy, na który system wyśle powiadomienie mailowe, jeżeli dany produkt będzie możliwy do kupienia w sklepie.

Przykładowy widok przycisku: powiadom o dostępności na karcie produktu w sklepie Shoper
Rys 1. Na karcie produktu z zerowym stanem magazynowym może pojawić się opcja powiadomienia o jego dostępności.
Przykładowy widok przycisku: powiadom o dostępności na karcie produktu w sklepie Shoper
Rys 1. Na karcie produktu z zerowym stanem magazynowym może pojawić się opcja powiadomienia o jego dostępności.

Jak włączyć powiadomienie o dostępności produktu w Panelu administracyjnym sklepu?

Aby uruchomić funkcję powiadomienia o dostępności:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C). Włącz opcję: Powiadamiaj o dostępności produktu (D). Zapisz wprowadzone ustawienia (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Powiadomienia
Rys 2. Przesuń suwak w prawo, aby aktywować opcję powiadomienia o dostępności w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Powiadomienia
Rys 2. Przesuń suwak w prawo, aby aktywować opcję powiadomienia o dostępności w sklepie Shoper.

Określ stan dostępności, po ustawieniu którego pojawi się opcja powiadomienia.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Statusy dostępności produktów (C) i edytuj wybrany stan dostępności (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Edycja
Rys 3. Wejdź w edycję statusu dostępności produktów, przy którym ma pojawić się opcja powiadomienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Edycja
Rys 3. Wejdź w edycję statusu dostępności produktów, przy którym ma pojawić się opcja powiadomienia.
Uruchom opcję: Pokaż formularz „Powiadom mnie o dostępności” (lista produktów i strona produktu).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Edycja > Pokaż powiadomienie o dostępności
Rys 4. Aktywuj dodatkowe ustawienie na stronie produktu: Pokaż formularz „Powiadom mnie o dostępności”.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Edycja > Pokaż powiadomienie o dostępności
Rys 4. Aktywuj dodatkowe ustawienie na stronie produktu: Pokaż formularz „Powiadom mnie o dostępności”.

Opcję: Pokaż powiadomienie o dostępności można również aktywować / dezaktywować z poziomy listy stanów magazynowych.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Powiadomienie o dostępności
Rys 5. Z poziomu listy statusów dostępności produktów możesz włączyć opcję: powiadom mnie o dostępności.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Produkty > Statusy dostępności produktów > Powiadomienie o dostępności
Rys 5. Z poziomu listy statusów dostępności produktów możesz włączyć opcję: powiadom mnie o dostępności.

Po przekroczeniu stanu magazynowego określonego w stanie dostępności, system prześlę automatycznie informację do klienta, który pozostawił swój adres mailowy.

Na przykład: Miło nam poinformować, że produkt którego szukałeś jest już dostępny w naszym sklepie: {name} – Znacznik umieszczający w wiadomości nazwę oraz odnośnik do produktu, o którego aktywności informujemy klienta.
Informację tą otrzymujesz ponieważ zapisałeś się na powiadomienie o dostępności produktu.

Edycja treści wiadomości e-mail wysyłanej do klienta

Treść wiadomości mailowej, wysyłanej do klienta można edytować w menu: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) – mail: Powiadomienie o dostępności (C).

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Powiadomienie o dostępności
Rys 6. Przejdź do edycji wiadomości e-mail dla wysyłanego powiadomienie o dostępności produktu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Powiadomienie o dostępności
Rys 6. Przejdź do edycji wiadomości e-mail dla wysyłanego powiadomienie o dostępności produktu.

W treści wiadomości można użyć znaczników wyświetlanych pod edytorem treści.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Powiadomienie o dostępności > Znaczniki
Rys 7. Zapoznaj się ze znacznikami, które możesz wykorzystać w treści wiadomości e-mail do klienta.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Powiadomienie o dostępności > Znaczniki
Rys 7. Zapoznaj się ze znacznikami, które możesz wykorzystać w treści wiadomości e-mail do klienta.

Gdzie znajdę listę subskrybentów oczekujących na dostępny produkt sklepu?

Informacje o klientach oczekujących na powiadomienie znajdziesz w: Obsługa sklepu (A) > Zapisy na „Powiadom mnie” (B).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zapisy na "Powiadom mnie"
Rys 8. Zobacz, gdzie znajdziesz listę klientów oczekujących na powiadomienie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zapisy na "Powiadom mnie"
Rys 8. Zobacz, gdzie znajdziesz listę klientów oczekujących na powiadomienie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zapisy na "Powiadom mnie" > Produkt
Rys 9. Sprawdź informacje o subskrybentach oczekujących na pojawienie się danego produktu w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zapisy na "Powiadom mnie" > Produkt
Rys 9. Sprawdź informacje o subskrybentach oczekujących na pojawienie się danego produktu w sklepie Shoper.

Chcesz, aby twój sklep internetowy osiągnął wysokie pozycje w wyszukiwarkach? Pomyśl o ofercie działań SEO od Shoper dopasowanych do twoich potrzeb.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego służy opcja powiadomienia o dostępności produktu w e-sklepie?
  • Jak aktywować automatyczną wysyłkę powiadomień mailowych o dostępnym produkcie?
  • Jak zmodyfikować treść powiadomienia o dostępności wysłaną do klientów?
  • W którym miejscu można sprawdzić adresy e-mail klientów oczekujących na powiadomienie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności