PayU: Konfiguracja obsługi wielu walut
WAŻNE! Konfiguracja integracji nie wiąże się z automatycznym założeniem konta w: PayU, nie jest też równoznaczna z aktywowaniem już działającego konta PayU będącego elementem Shopera.
Własne konto w PayU należy założyć samodzielnie przed przystąpieniem do konfiguracji integracji, na stronie głównej: PayU – Włącz płatności.
Waluty obsługiwane w integracji to: PLN, EUR, GBP, USD, CZK, HUF, HRK, RON, SEK, DKK, NOK.
Aktywacja płatności PayU w Panelu administracyjnym sklepu
Przed skonfigurowaniem obsługi wielu walut w PayU, konieczna jest integracja i uruchomienie płatności w sklepie Shoper. Szczegółowe instrukcje znajdziesz w artykule:
Dodanie płatności w różnych walutach
W sekcji: Dane z PayU określasz, które waluty będą obsługiwane przez PayU w sklepie. Możesz wybrać spośród walut obsługiwanych jednocześnie przez sklep oraz PayU:
- lista walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w Twoim sklepie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykułach:
- waluty obsługiwane przez PayU to: PLN, EUR, GBP, USD, CZK, HUF, HRK, RON, SEK, DKK, NOK. Upewnij się jednak w PayU jakie waluty są obsługiwane w ramach Twojej umowy i jak je aktywować.
Wpisz wcześniej przekopiowane z panelu PayU, wymagane w konfiguracji waluty informacje takie jak:
- ID punktu płatności (pos_id),
- Klucz (MD5),
- Drugi klucz (MD5),
- Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key).
Każda kolejno dodawana waluta, będzie miała osobne dane konfiguracyjne.
Aby dowiedzieć się jak skonfigurować w panelu PayU dodatkowe waluty, skontaktuj się bezpośrednio z obsługą PayU.
Po zapisaniu pierwszej waluty w edycji płatności PayU pojawi się możliwość dodania kolejnej (Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) > PayU > Ustawienia PayU (D) > Dodaj walutę (E)).

Całość zmian zachowaj, klikając u dołu strony: ZAPISZ.
Dla dodatkowej wersji językowej konfiguracja PayU odbywa się osobno, analogicznie jak dla domyślnej, polskiej wersji językowej.
WAŻNE! System PayU komunikuje się w języku zgodnym z wybraną przez klienta wersją językową sklepu.
Jeśli wersja językowa nie jest obsługiwana przez PayU, komunikaty są wyświetlane w języku angielskim.
Pamiętaj, aby metodę płatności PayU połączyć z wybranymi przez Ciebie formami dostawy w sklepie.
W tym celu w zakładce: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) przejdź do edycji każdej takiej formy dostawy z osobna i w sekcji: Danych podstawowych (D) na drzewku obsługiwanych płatności zaznacz: PayU (E) i ZAPISZ (F) zmiany.

Warto zapamiętać!
- Jak skonfigurować płatność PayU w interfejsie sklepu?
- Jak wybrać waluty do obsługi w metodzie płatności PayU?