Rekomendacje produktowe: sprawdź, co działa najlepiej

Data publikacji: 2 czerwca 2021 Ostatnia aktualizacja: 27 marca 2025

Dzięki systemowi rekomendacji produktowych w Twoim sklepie internetowym lepiej pokażesz klientom swoje produkty i wpłyniesz na ich sprzedaż. Oto przykłady, jak to dobrze robić.

Rys 1. Czym jest i jak włączyć system rekomendacji produktowych w Shoper?
Rys 1. Czym jest i jak włączyć system rekomendacji produktowych w Shoper?

System rekomendacji – co to takiego?

System rekomendacji to gotowe narzędzie dla każdego sklepu internetowego Shoper, dzięki któremu klientom wyświetlają się dodatkowe propozycje zakupów. I motywują ich do zwiększania koszyków – klient kupując np. piękne buty, może zobaczyć proponowane akcesoria do nich albo podobne towary, które kupili inni, a które też warto mieć w swojej garderobie.

Efekty zastosowania systemu rekomendacji w naszym sklepie pojawiły się praktycznie od razu. Już w pierwszym dniu docenili go klienci, czego efektem były zakupy z rekomendacji. Na pewno system będzie przynosił efekty zarówno nam, jak i wielu innym klientom.

Grzegorz Zarzykakartonikowo.pl

Gdzie wyświetlają się takie rekomendacje? Mogą na stronie głównej sklepu, listach i kartach produktów i i kategorii, na stronach informacyjnych, artykułach blogowych oraz w koszyku.

Wszędzie tam możesz włączyć moduły rekomendacji dla swoich klientów. Warto to robić – są one odporne na systemu blokujące reklamy typu adblock, dzięki czemu będą dla klientów zawsze widoczne.

Warto wiedzieć: Najpopularniejsze miejsca, w których właściciele sklepów internetowych włączają dzisiaj moduły rekomendacji to: karta produktu i strona główna sklepu – na te umiejscowienia decyduje się ponad połowa z nich. Kolejne popularne miejsca to: koszyk oraz lista produktów i kategorii.

Jak działa system rekomendacji?

Zastosowana przez nas technologia machine learning analizuje w czasie rzeczywistym, co podoba się użytkownikom na stronie sklepu i przewiduje ich preferencje.

Mechanizm wyświetlania rekomendacji jest zintegrowany z filtrowaniem produktów. Dzięki temu kupujący nie zobaczy w podpowiedziach tych produktów, które nie spełniają jego kryteriów wyszukiwania.

A to oznacza, że zawsze trafisz w jego upodobania – zwiększasz w ten sposób szansę sprzedaży dodatkowych produktów.

  • Klienci najczęściej klikają w wyświetlane im rekomendacje na karcie produktu (współczynnik kliknięć wynosi aż 9%).
  • Najwyższy współczynnik konwersji, czyli przełożenie kliknięcia na zakup, notują rekomendacje wyświetlane w koszyku – aż 19%. Dalej są: strona główna sklepu, wyniki wyszukiwania oraz lista produktów i kategorii.
  • System rekomendacji pomaga więc w lepszej prezentacji sprzedawanych produktów oraz wpływa motywująco na zachowania zakupowe klientów. Dzięki nim wzrasta średnia wartość zamówienia w Twoim sklepie.

System rekomendacji – jak go włączyć?

Rekomendacje produktowe obsługujesz z poziomu panelu swojego sklepu. Wystarczy, że wybierzesz miejsca, w których chcesz je wyświetlać, ustawisz nagłówek i liczbę produktów prezentowanych w modułach, i gotowe. Z usługi korzystasz w ramach abonamentu, nie ponosisz dodatkowych kosztów aktywacji i konfiguracji.

Warto wiedzieć: Moduły rekomendacji zaczynają się wyświetlać średnio po jednym dniu od ich aktywacji. Moment ich pierwszego wyświetlenia zależy też od liczby wizyt w Twoim sklepie.

Do tej pory system rekomendacji, został uruchomiony w sklepach niemal każdej branży. Najchętniej sklepy sprzedające artykuły wyposażenia wnętrz i ogrodu, kosmetyki, odzież, art. spożywcze i hobbystyczne. W tych ostatnich, maksymalny średni wzrost koszyka dzięki rekomendacjom produktowym, wyniósł 38%.

Warto wiedzieć:

  • 75% klientów sklepu jest skłonnych dokonać zakupów dzięki rekomendacjom produktowym
  • 49% kupujących przyznaje, że dokonało spontanicznego zakupu produktu z rekomendacji
  • 37% – o tyle może wzrosnąć wartość koszyka po wdrożeniu systemu rekomendacji
Warto zapamiętać!
  • Czym jest i jak włączyć system rekomendacji produktowych w Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności